معرفی کلینیک تخصصی درمان بیماری‌های نشیمنگاهی با لیزر

ارسال ها
7
لایک ها
0
امتیاز
1
#1
با اینکه عارضه های مقعد و نشیمنگاه امروزه بسیار شایع شده و آمار بالایی در تمام دنیا دارد، هنوز هم نام این بیماری ها برای بعضی از ما آشنا نیست.
اما تعداد زیادی از مبتلایان هستند که هر روز به دنبال بیمارستان و کلینیک های تخصصی برای مراجعه و درمان بیماری خود می‌باشند. کاملا قابل درک است که افراد مبتلا به این نوع عارضه ها از معاینه مقعدی یا جراحی هراس داشته باشند و حتی خجالت بکشند. اما تنها راه برای درمان به موقع بیماری و جلوگیری از بدتر شدن علائم، مراجعه به پزشک متخصص گوارش یا جراح عمومی است.
مسئله ای که باید به آن اهمیت دهیم، تجربه دکتر و کلینیکی که می‌خواهیم به آن مراجعه کنیم می‌باشد. قطعا رضایت بیماران قبلی و میزان موفقیت جراحی های گذشته می‌تواند دلیل خوبی برای مراجعه به یک مرکز باشد.
دوستانه به شما توصیه می کنیم که به هیچ عنوان قبل از مراجعه به پزشک اقدام به خود درمانی نکنید و باعث سخت تر شدن روند درمان نشوید.
شایع‌ترین بیماری‌های مقعد و نشیمنگاه
در ابتدا نگاهی به بیماری‌های شایع نشیمنگاهی و علائم آنها خواهیم داشت:
بواسیر (هموروئید)
افزایش فشار در مقعد بر اثر عواملی مثل یبوست یا اسهال مزمن و عوامل دیگر که در صفحه مربوط به هموروئید بطور کامل به آن پرداخته ایم، باعث بروز این بیماری می‌شود.
در واقع ناحیه مقعد و رکتوم پر از رگ ها و سیاهرگ هایی است که اگر تحریک شوند و تحت فشار زیادی قرار بگیرند، متورم شده و به شکل زائده های هموروئیدی نمایان می‌شوند. ممکن است بواسیر خارجی یا داخلی باشد که بسته به نوع بیماری، نشانه‌های آن هم متفاوت است. اصلی ترین علائم بواسیر شامل خونریزی، درد موقع نشستن، لمس بیرون زدگی و التهاب در ناحیه آنال است.
قطعا سوالتان این است که برای درمان بواسیر یا هموروئید به کجا مراجعه کنید؟ در ادامه بطور کامل به این مبحث خواهیم پرداخت. پس ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.
شقاق (فیشر مقعدی)
بی شک برای همه ما پیش آمده که بر اثر یبوست یا خشکی مدفوع، دچار زخم های سطحی در دهانه مقعد شده باشیم. شقاق دقیقا همان چاک خوردگی قسمت داخلی دهانه مقعد است که معمولا بیضی شکل است و علائم دردناکی مثل سوزش و خونریزی بخصوص در زمان اجابت مزاج ایجاد می‌کند.
این بیماری شایع ممکن است در همه سنین و حتی در کودکان و نوزادان هم بروز پیدا کند. اگر به موقع برای درمان شقاق مقعد اقدام کنید، این عارضه به راحتی و حتی بدون جراحی و لیزر قابل درمان است.
اما نوع مزمن این بیماری که بیشتر از 6 هفته طول می‌کشد، نیاز به درمان با لیزر و جراحی دارد.
کیست مویی یا سینوس پیلونیدال
این بیماری معمولا به دلیل برگشت مو به داخل پوست بالای مقعد ایجاد می شود و ممکن است با آبسه و عفونت همراه باشد. در ابتدا بیمار علائم خاصی ندارد و ممکن است تنها یک برآمدگی کوچک در بالای خط باسن احساس کند. اما بعد از تشکیل آبسه و عفونت، علائمی مثل التهاب و تورم، قرمز شدن ناحیه مقعد، ترشحات چرکی و حتی تب ظاهر می‌شوند.
تنها راه درمان کیست مویی با لیزر و جراحی است. زیرا عفونت ایجاد شده و همچنین مو و مواد زائد باید تخلیه شوند.
فیستول
فیستول مقعد یک اتصال غیر عادی بین پوست دیواره مقعد و انتهای روده است که باعث ایجاد یک مجرا و مسیر باریک در زیر پوست می‌شود. یکی از دلایل اصلی ایجاد فیستول، آبسه مقعدی است که درمان نشده و عفونت آن بطور کامل تخلیه نشده است. همین عفونت باعث ایجاد مجرای فیستول می‌شود و این بیماری با توجه به محل اتصال انواع مختلفی دارد.
درمان فیستول با لیزر یا عمل جراحی (شامل چندین روش گوناگون است) میسر می‌باشد، اما در نهایت روش درمان با توجه به نوع فیستول و نظر پزشک تعیین می‌شود.
درمان با لیزر و مزایای آن نسبت به سایر روش‌ها
تکنولوژی نوین لیزر که امروزه به کمک پزشکان آمده، در زمینه های مختلف پزشکی (از تشخیص تا درمان) توانسته کمک بسیاری به جامعه پزشکی و همچنین بیماران بکند.
این اتفاق در مورد درمان بیماری های نشیمنگاهی هم صدق می‌کند و بسیاری از بیماران که به دلایل مختلف از جراحی گریزانند، از این روش استفاده می‌کنند.
درمان با لیزر علاوه بر نتایج قطعی تر، درد و ناراحتی و همچنین دوران نقاهت بسیار کوتاه تری دارد. همچنین به عنوان یک عمل سرپایی محسوب می شود و نیازی به بیهوشی و بستری هم نخواهد داشت و در کمتر از یک ساعت مشکل بیمار برطرف می‌شود.
احتمال آسیب و خطا در روش لیزر صفر است و برخلاف سایر روش ها هیچگونه عوارضی به دنبال ندارد. همچنین احتمال بازگشت بیماری در این روش کمتر از یک درصد است. نکته حائز اهمیت مراجعه به یک دکتر با تجربه و کلینیک یا بیمارستان معتبر است.
کلینیک پایتخت از بهترین مراکز درمان با لیزر تهران
کلینیک پایتخت یکی از مراکز قدیمی ارائه دهنده خدمات نوین لیزر برای درمان انواع بیماری های مقعدی است که توانسته چندین سال به صورت مستمر رضایت بیش از 90% مراجعه کنندگان را دریافت کند. این کلینیک با داشتن پزشکان متخصص و مجرب و همچنین کادری کاملا حرفه ای، بهترین خدمات را به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهد.
در ضمن کلینیک پایتخت از مدرن ترین دستگاه های لیزر، برای درمان بیماری های مقعد مثل بواسیر یا هموروئید، شقاق، فیستول و کیست مویی استفاده می‌کند.
درمان با لیزر در این مرکز کاملا بدون درد و خونریزی و بصورت سرپایی انجام می شود و بیمار بلافاصله بعد عمل مرخص می شود. بیماران در محیطی کاملا حرفه ای و آرام و در کمتر از یک ساعت می توانند از بیماری خود خلاص شوند و به زندگی روزمره خود بازگردند.
اگر نگران هزینه لیزر هستید، باید قبل از مراجعه به کلینیک از بیمه تکمیلی خود درمورد پرداخت هزینه لیزر سوال کنید. برخی از بیمه های تکمیلی بخشی از هزینه لیزر را پوشش می‌دهند اما چون این عمل سرپایی محسوب می شود، بیمه تامین اجتماعی هزینه آن را به عهده نمی‌گیرد.
همچنین بیمارانی که از شهرستان مراجعه می کنند، می‌توانند در همان روز و بعد از جراحی با لیزر، به شهر خودشان برگردند و نیازی به بستری و استراحت نمی‌باشد. البته بهتر است بیمار یک همراه داشته باشد تا در صورت بروز مشکلات احتمالی تنها نباشد.
 
بالا