khalina

مدیر آیریسک
ارسال ها
2,082
لایک ها
6,497
امتیاز
113
#1

سلام و عرض تبریک خدمت همه دوستان گرامی که با تلاش طولانی خود از این مرحله نیز گذشتند.


قبولی یا عدم قبولی در مرحله دوم المپیاد، برای کسانی که واقعا المپیادی پیش رفته اند، مساله مهمی در مسیر زندگی به شمار نمیرود. اکنون تغییرات مثبتی در شما ایجاد شما شده است که یک غیر المپیادی از درک آن عاجز است.

این تاپیک جهت نقد و بررسی برگزاری (فقط نکات اجرایی) المپیادهای علمی در رشته های مختلف ایجاد شده است. نوشته های شما در انتها جمع آوری شده و به باشگاه دانش پژوهان جوان و مسوولین و مدیران آموزشی کشور انتقال داده خواهد شد (همانند مرحله اول)

بنابراین در نوشته های خود چند مورد را به طور جدی در نظر بگیرید:
  1. از توهین به هر عنوان و هر شکلی پرهیز کنید.
  2. نکات مثبت و منفی برگزاری (حتی مسایلی که نسبت به مرحله اول بهتر یا بدتر شده بود) را با حوصله و ذکر شهر و حتی نام دبیرستان بنویسید.
  3. در این تاپیک فقط به مسایل اجرایی و روند کلی آزمون اشاره کنید، برای بررسی سوالات تاپیکهای دیگری در نظر گرفته شده است که در هر رشته جداگانه میتوانید بحث کنید.
  4. در صورت تمایل پیشنهادات خود را برای آزمونهای سال بعد بنویسید. همچنان به یاد داشته باشید که "دیگران کاشتند و ما خوردیم، ما بکاریم تا دیگران بخورند"
نوشته هایی که خواندن و گزارش آنها هیچ سودی ندارد، حذف خواهد شد. پس پیش از نوشتن خوب فکر کنید.

در انتها نوشته های مفید در همین پست اول جمع آوری خواهد شد.


موفق و پیروز باشید
 

bahman

New Member
ارسال ها
437
لایک ها
270
امتیاز
0
#2
پاسخ : .: نقد و بررسی مرحله دوم المپیادهای علمی - اردیبهشت 91 :.

نکته مثبت چیه بابا اصلا نکته مثبت نداشت رو برگه نوشته بود که ماشین حساب ممنوعه(خودتون قضاوت کنید اخه شیمی بدون ماشین حساب میشه اونم با این عددا) بعد 45 دقیقه بعد اومدند گفتند ازاده این در حالیه که من به شخصه استوکیومتریارو حل کردبودم تقریبا(اول از همه)
از اون طرف رو جلد سوال نوشته حتما مداد که 1 ربع از وقتمو سر این تلف کردم
کلی هم بگم بازم وقت برا سوالا کلا کم بود همیشه تعداد سوالا کمتر بود ولی اینقدر چیز نخواسته بود این 6 تا سوال 60 تا سوال بود لااقل زودتر نگفتند که ما تشریحی بخونیم من الان تست بذارن میخورم
این چه وضعیه در کل بازم میگم کلا بدونه همه اینا وقتش کم بود اگه میشد یه امتحان تستی هم بگیرن و با این جمع کنن تا هم در حق کسی جفا نشه هم اینکه کسانی که شایستند برن بالا
رشتمونم شیمی همه شهرا

تذکر مدیر: این چیزی که شما نوشتید نقد بود یا غر زدن؟!
اول رشته و شهر و ... تا برسیم به جزییات مساله، بعد هم هر موضوعی را ما الان بدونیم قرار نیست همه بدونند. پس کامل بنویسید که چه بود و چه شد!
 
آخرین ویرایش توسط مدیر
ارسال ها
90
لایک ها
84
امتیاز
0
#3
پاسخ : .: نقد و بررسی مرحله دوم المپیادهای علمی - اردیبهشت 91 :.

واسه فیزیک اینکه پاسخ نامه و سوالا تو یه دفترچه بود خیلی بد بود.چون روند حل پیوسته است و سوال باید جلوت باشه .نمیشه که هی برگشت عقب و به سوال نگاه کرد!
 

goodarz

Well-Known Member
ارسال ها
1,026
لایک ها
1,120
امتیاز
113
#4
پاسخ : .: نقد و بررسی مرحله دوم المپیادهای علمی - اردیبهشت 91 :.

به نظرم بهتر بود از قبل اعلام می کردن که امسال جوابا باید با مداد نوشته بشه تا همه با خودشون مداد بیارن سر جلسه.
 

javad.a

New Member
ارسال ها
150
لایک ها
92
امتیاز
0
#5
پاسخ : .: نقد و بررسی مرحله دوم المپیادهای علمی - اردیبهشت 91 :.


سلام و عرض تبریک خدمت همه دوستان گرامی که با تلاش طولانی خود از این مرحله نیز گذشتند.


قبولی یا عدم قبولی در مرحله دوم المپیاد، برای کسانی که واقعا المپیادی پیش رفته اند، مساله مهمی در مسیر زندگی به شمار نمیرود. اکنون تغییرات مثبتی در شما ایجاد شما شده است که یک غیر المپیادی از درک آن عاجز است.

این تاپیک جهت نقد و بررسی برگزاری (فقط نکات اجرایی) المپیادهای علمی در رشته های مختلف ایجاد شده است. نوشته های شما در انتها جمع آوری شده و به باشگاه دانش پژوهان جوان و مسوولین و مدیران آموزشی کشور انتقال داده خواهد شد (همانند مرحله اول)

بنابراین در نوشته های خود چند مورد را به طور جدی در نظر بگیرید:
  1. از توهین به هر عنوان و هر شکلی پرهیز کنید.
  2. نکات مثبت و منفی برگزاری (حتی مسایلی که نسبت به مرحله اول بهتر یا بدتر شده بود) را با حوصله و ذکر شهر و حتی نام دبیرستان بنویسید.
  3. در این تاپیک فقط به مسایل اجرایی و روند کلی آزمون اشاره کنید، برای بررسی سوالات تاپیکهای دیگری در نظر گرفته شده است که در هر رشته جداگانه میتوانید بحث کنید.
  4. در صورت تمایل پیشنهادات خود را برای آزمونهای سال بعد بنویسید. همچنان به یاد داشته باشید که "دیگران کاشتند و ما خوردیم، ما بکاریم تا دیگران بخورند"
نوشته هایی که خواندن و گزارش آنها هیچ سودی ندارد، حذف خواهد شد. پس پیش از نوشتن خوب فکر کنید.

در انتها نوشته های مفید در همین پست اول جمع آوری خواهد شد.


موفق و پیروز باشید
سلام آقای خلینا.
لطفا به حرف های بچه های شیمی گوش کنین و مارو راهنمایی کنین
امسال نحوه ی برگزاری آزمون خیلی بد بود
ما توی اصفهان فقط نیم ساعت اجازه ی استفاده از ماشین حساب داشتیم من خودم اصلا وقت نکردم سوال آخرو بخونم!:17:
توی همه ی حوزه ها به جز تهران همینجوری بوده یعنی طبیعیه که از 40 نفر برگزیده 35 تا از تهران باشن(حداقل)
اگه راهی برای اعتراض هست لطفا به ما بگین.:confused:

پاسخ خلینا: البته در تهران هم ابتدا ماشین حساب ممنوع بوده و پس از گذشت حدود نیمی از زمان آزمون آزاد شده! پس شرایط ناخوشایند، تقریبا برابر بوده است!
 

vrobinhoodj

New Member
ارسال ها
3
لایک ها
1
امتیاز
0
#6
پاسخ : .: نقد و بررسی مرحله دوم المپیادهای علمی - اردیبهشت 91 :.

تو شهر ما که می شه تبریز سوالای المپیاد ادبی رو گرفتن در صورتی که تو بخش نامه بود که میتونیم ببریم آخه کی پاسخگو هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 

javad.a

New Member
ارسال ها
150
لایک ها
92
امتیاز
0
#7
پاسخ : .: نقد و بررسی مرحله دوم المپیادهای علمی - اردیبهشت 91 :.

ولی ما بیشتراز نیمی از آزمون بدون ماشین حساب بودیم تقریبا 45-50 دقیقه!!!!!!!!
 

HOSSIENBA

New Member
ارسال ها
53
لایک ها
23
امتیاز
0
#8
پاسخ : .: نقد و بررسی مرحله دوم المپیادهای علمی - اردیبهشت 91 :.

سلام

آقای خلینا

در آزمون فیزیک سوال2 بخش 3و4 نوسان داده بودن که تو پیش دانشگاهیه و تقریب مرتبه اول که دقیقا" تو باشگاهه یعنی تو پیش هم نیست

این طوری به ضرر دوماست
 

باران

New Member
ارسال ها
30
لایک ها
71
امتیاز
0
#9
پاسخ : .: نقد و بررسی مرحله دوم المپیادهای علمی - اردیبهشت 91 :.

سلام به نظر من سوالات المپیاد ادبی آسون بودند فکر میکردم سوالات بهتری می داند اصلا" به المپیاد شبیه نبود مثل کنکور بود!! فقط کافی بود یه نفر یه بار از روی منابع اعلام شده می خوند می تونست به راحتی به سوالات جواب بده ،
آخه یه المپیادی گفتند !!
 

Mohammadsh

New Member
ارسال ها
51
لایک ها
90
امتیاز
0
#10
پاسخ : .: نقد و بررسی مرحله دوم المپیادهای علمی - اردیبهشت 91 :.

برگزاری تو حوزه ی ما (کرمان) رشته ی ریاضی خوب بود!!و زیاد بهمون گیر ندادن که چرا کارت ملی نیاوردین و این حرفا!روز دوم به هرکسی که میخواست مداد دادن!(البته روز دوم همه مداد اوردن!!)
 

ali farshbaf

New Member
ارسال ها
170
لایک ها
171
امتیاز
0
#11
پاسخ : .: نقد و بررسی مرحله دوم المپیادهای علمی - اردیبهشت 91 :.

امروز سر مرحله دو شيمي يه ربع مونده به اخر وقت امتحان به بچه هاي شيمي ما(تبريز)گفتن ميتونيد از ماشين حساب استفاده کنيد در حاليکه تو تهران از همون اول امتحان از ماشين حساب استفاده کردن.تو نجوم هم اين اتفاق افتاد.خدا وکيلي اين انصافه!!
 

orion

Well-Known Member
ارسال ها
1,193
لایک ها
1,168
امتیاز
113
#12
پاسخ : .: نقد و بررسی مرحله دوم المپیادهای علمی - اردیبهشت 91 :.

جناب خلینا.........من از طرف کل بچه ها یه چیز روبگم‏;:ما که دستمون به هیچ جایی بند نیست فقط میتونیم به زمین و زمان بد و بکنین از ما که گذشت وایه بچه های سالای بعد اقلا یه تغییری تحولی بشه که دست کم اون شخص نگه ۲یا۳سال عمرم رو الکی به باد دادم.....بازم به قول خودمون "دم شما گرم‏"که یه حد اقل جایی واسه نوشتن درد دلمون بهمون میدید.......ببخشید طولانی شد
 

hkh74

New Member
ارسال ها
213
لایک ها
392
امتیاز
0
#13
پاسخ : .: نقد و بررسی مرحله دوم المپیادهای علمی - اردیبهشت 91 :.

المپیاد: ریاضی، شهر: رشت

جمله ای که روی دفترچه سوالات نوشته شده بود کاملا مبهم بود: "برای نوشتن پاسخ ها حتما از مداد مشکی پررنگ استفاده کنید.(از اتود یا خودکار قرمز استفاده نکنید)" جمله ی دوم حالت کلی تری داره، پس نیازی به نوشتن اون نبود و فقط گمراه کننده ست.

باید قبل از امتحان اعلام میشد که دانش آموزان مداد بیارن، البته به ما مداد دادن ولی گفتن با خودکار هم میتونین بنویسین.

بهتر بود سوالات متوالی نوشته می شدن و بین هر دو سال 4 صفحه فاصله نبود. چون خیلی ها سوال ها رو به ترتیب حل نمی کنن و باید هر سه سوال جلوی چشمشون باشه تا بتونن اتخاب کنن. (من روز دوم سوال ها رو وارد چکنویس کردم تا بتونم انتخاب کنم)

چرا چکنویس ها رو آخر امتحان تحویل گرفتن؟ با اینکه روشون نوشته شده بود "محتوای این برگه به هیچ وجه تصحیح نمی شود"

نکات مثبت برگزاری امتحان هم کم نبود... ولی کمتر به چشم میان.
 

Aref

New Member
ارسال ها
1,262
لایک ها
1,008
امتیاز
0
#14
پاسخ : .: نقد و بررسی مرحله دوم المپیادهای علمی - اردیبهشت 91 :.

المپیاد ریاضی، شهر کرج، دبیرستان شهید سلطانی 3 کرج
نکات مثبت:
+ لزوم استفاده از مداد در پاسخ برگ. این به نظر من یک نکته ی بسیار مثبت است. چرا که در سال های قبل جهت پاسخ گویی باید از خودکار استفاده می شد که در صورت اشتباه امکان تصحیح آن وجود ندارد. علاوه بر این، از کثیف شدن برگه هم جلوگیری می کند.
در صورت صحت: + داشتن آرشیو کامپیوتری از برگه ها: به نظر من این یک نکته ی خیلی مثبت هست و احتمال تقلب رو بسیار کم می کند. هرچند که قبلا هم احتمال تقلب بسیار کم بود.
+ سطح سوالات: من به شخصه از طراحان سوال تشکر می کنم.
نکات منفی:
- کنار هم نبودن سوالات
- جدا نبودن برگه ی سوال و پاسخ نامه
- تحویل گرفتن برگه های چرک نویس

* به نظر من نکات منفی چندان هم منفی نیستند.

به آقای خلینا:

قبول دارین که شرایط آزمون شیمی نابرابر بوده؟ بچه های مدرسه ی ما بعد از گذشت یک ربع از امتحان امکان استفاده از ماشین حساب رو داشتند.
 

shoki

New Member
ارسال ها
637
لایک ها
128
امتیاز
0
#15
پاسخ : .: نقد و بررسی مرحله دوم المپیادهای علمی - اردیبهشت 91 :.

@aref :
مینونی روی نوشتت خط بزنی یا اصلا برای صرفه جویی در مصرف جوهر دورش خط بکشی (در اینصورت اگرم چیزی رو اثبات کردی و حواست نبود دورش خط کشیدی، مثل توی IMO میتونی ازش نمره بگیری!) و بعدش یه برگه ی اضافی بگیری. :p
یا در یه حالتی هم که فقط میخای یه جای خاصی رو تصحیح کنی بازم به راحتی میتونی دورش خط بکشی و یه * بزنی و بعدا توضیح بدی اونجا رو. :p
فقط ممکنه که برگ اضافه لازم بشه وقتی از خودکار استفاده میکنی که اونم باید همیشه فراهم باشه (تا حالا که من با یه سری از بچه های کمیته صحبت کردم همشون با برگ اضافی ندادن مشکل داشتن. :p می گفتن باید مثل قبل یه دو تا برگه مثلا برای هر سوال میدادن و بعدش هر کسی برگه میخاس بهش میدادن . تازه اینطوری یکم اگه آدم فک کته مبینه که برگه کم تر مصرف می شه !! کلا من تو این حرکتشون فقط تناقض میبینم!) :p
در ضمن با مداد نوشتن حتی پررنگش هم احتمالش هس که نوشته کم رنگ بشه (چون یه عالمه برگه رو هم قرار میگیره و ...) و بعدا برا خونده شدنش مشکل به وجود بیاد ! :p
 

H O S E I N

New Member
ارسال ها
2,223
لایک ها
1,216
امتیاز
0
#16
پاسخ : .: نقد و بررسی مرحله دوم المپیادهای علمی - اردیبهشت 91 :.

المپیاد فیزیک :
نکات مثبت : نداشتن آزمایشگاه (از نظر من)

نکات منفی : یکی بودن پاسخ نامه و پرسش نامه ، فضای کم پاسخنامه و محدودیت در فضای نوشتاری ، چک نویس کم با توجه به نوع سوالات ، لزوم استفاده از مداد که با توجه به محاسبات طولانی مدام باید تراش میکردی (با این که 6 مداد برده بودم) ، طرح سوال خارج از محدوده ی منابع ذکر شده و ظلم در حق دانش آموزان شهرستانی ،
 

Fallen

Well-Known Member
ارسال ها
779
لایک ها
760
امتیاز
93
#17
پاسخ : .: نقد و بررسی مرحله دوم المپیادهای علمی - اردیبهشت 91 :.

امسال همه چیز عوض شده بود ....

حتی چرکنویس ها هم عکس و مشخصات داشتند !!! یه برگ هم اضافه نمیدادن !!

ضمنا امسال ریاضی سخت بود و روند سوالاش مثل هر سال نبود ( تا جایی که من دفترچه سال های قبلو دیدم )

من سر جلسه پرسیدم با خودکار آبی میشه نوشت ؟ مراقب گفت آره !!!!!! این یعنی چی ؟!؟!؟!؟!؟!؟!

یه سوال کامل حل کردم که اونم بدلیل بی اطلاعی مراقب ( فقط بلد بود جیرجیر کفششو در بیاره ) بر باد رفت !!!!

شهر سنندج رشته ریاضی !!!
 
آخرین ویرایش توسط مدیر

Artemis

New Member
ارسال ها
12
لایک ها
4
امتیاز
0
#18
پاسخ : .: نقد و بررسی مرحله دوم المپیادهای علمی - اردیبهشت 91 :.

با عرض سلام ..من مادر یکی از شرکت کنندگان المپیاد شیمی هستم.با توجه به نحوه ی برگزاری سال های پیش در المپیاد شیمی سه سوال پیش می آید:
1-چرا چند روز قبل از امتحان اعلام شد که سوالات فقط تشریحی است؟
2-چرا قبل از امتحان اعلام نمیشود که استفاده از ماشین حساب مجاز نیست تا بچه ها آمادگی لازم را داشته باشند؟و چرا با توجه به بی برنامه بودن 45 دقیقه بعد از برگزاری المپیاد اعلام میشود که استفاده از ماشین حساب مجاز است؟
3-به چه دلیل امسال باید سوالات را با مداد نرم پاسخ می دادند؟
جهت شکایت و پیگیری این امر از چه راهی باید اقدام شود؟..چون زحمات چندین خانواده و شرکت کنندگان بر اثر نداشتن مدیریت و برنامه ریزی صحیح پایمال شد و چه کسی جوابگوی خواهد بود؟
 

soshianse

New Member
ارسال ها
2
لایک ها
1
امتیاز
0
#19
پاسخ : .: نقد و بررسی مرحله دوم المپیادهای علمی - اردیبهشت 91 :.

با سلام
سوالات المپیاد فیزیک مرحله ی دوم سوالاتی بود که نیاز به راه حل های طولانی داشت و قرار دادن جای کم برای جواب ها منطقی نبود به طوری که ما به جای فکر کردن روی سوالات نگران کمبود جا بودیم سوالات بسیار پرکار و بی ارزش و بی ایده بود جواب ها به عبارت های طولانی می انجامیدکه اصلا جالب نبود این قضیه با توجه به این که دانش اموزان سه سال برای المپیاد وقت می گذارند و اغلب از دروس مدرسه باز می مانند قابل بررسی و پیگیری است. پرکار بودن سوالات و امکان خطاهای محاسباتی خواهشمندیم در تصحیح اوراق فقط جواب اخر را در نظر نگرفته بلکه به ایده ها و راه حل های بچه ها نیز نمره تعلق دهید تا انشاا... حقی ضایع نشود.
باتشکر
 

ADABIYAT

New Member
ارسال ها
24
لایک ها
35
امتیاز
0
#20
پاسخ : .: نقد و بررسی مرحله دوم المپیادهای علمی - اردیبهشت 91 :.

از ما که گذشت ولی تورو خدا ازسال دیگه یه کمی فقط یه کمی برای طرح سوالات وقت بذارن فقط صرف سوال درآوردن نباشه و برای وقتی که بچه ها گذاشتن برای المپیاد ارزش قائل شن.درخواست زیادیه؟
 
بالا