چرا وقتی طلا با جیوه مخلوط می شود می گویند خراب شده؟

wilson

New Member
ارسال ها
56
لایک ها
93
امتیاز
0
#1
چرا وقتی طلا با جیوه مخلوط می شود می گویند خراب شده؟
طلا در دمای اتاق به راحتی با جیوه ترکیب شده، آلیاژایجاد می کند.البته با حرارت می توان جیوه را از آلیاژ خارج کرد. از این خاصیت در آلیاژ سازی و تذهیب به کمک آتش استفاده می شود.





چرا وقتی سیر می خوریم تا مدت ها بوی سیر در دهان باقی می ماند؟
بسیاری از مواد باعث مشکلات در بازدم می شود. یکی از دلایلی که باعث شده بوی سیر شدید باشد،این است که سیر مملو از ترکیبات، باکتری ها دهان را تغذیه می کنند و باعث بوی بد دهان می شوند.

چرا بعد از خوردن ماهی،دوغ نمی نوشند؟
اسید لاکتیک موجود در ماست، روی عصب پارا سمپاتیک اثر می گذارد. از آنجا که این عصب کند کننده است، حالت لختی در بدن به وجود می آورد. این خاصیت در ماهی نیز تا حدودی وجود دارد و بهتر است با هم مصرف نشوند.

آیامی دانید سن دقیق ترمنظومه شمسی با بررسی ترکیب شیمیایی شهاب سنگ بود که بدست آمد؟
بررسی ترکیب شیمیایی شهاب سنگ آلنده که سال۲۰۰۴در شمال غربی آفریقا به زمین برخورد کرد مشخص کرده است که منظومه ی شمسی حدود۲ میلیون سال پیرتر از تخمین های قبلی است وسن دقیق تر خورشید و دیگر اجرام منظومه ۴ میلیارد و۵۶۸میلون و۲۰۰هزار سال است.

آیا از قیمت بادکنک های هلیومی خبر دارید؟
رابرت ریچارد سون (برنده جایزه نوبل فیزیک۱۹۹۶)به تازگی در مورد کاهش ذخایر هلیوم در زمین هشدار داده است. هلیوم،دمین عنصر سبک در عالم است، جزء گازهای نجیب به شمار می رود ومجموعه خواص آن ،کاربردهای منحصر به فردی برایش ایجاد کرده است. دمای بسیار پایین میعان هلیوم از آن ،خنک کننده ای ایده ال برای ساخت ابر رساناها وتولید فیبرهای نوری ساخته و کاربردهای خنک کنند گی آن در دیگر عرصه های علمیبسیار حیاتی است. اما ذخیره این گازنجیب در زمین بسیارمحدود است و با توجه به آهنگ مصرف فعلی این ماده،به نظر می رسد تا ۲۵سال آینده تمام ذخایر موجود هلیوم به پایان برسد.استخراج هلیوم از پوسته زمین بسیار سخت است و استخراج آن از جو زمین۱۰هزار مرتبه گران تر!!!به عبارت دیگر در آینده نه چندان دور،هلیوم به عنصری نایاب در زمین تبدیل می شود وحتی هزینه یک بادکنک پر شده با گاز هلیوم که تا ارتفاع بسیار زیادی صعود می کند به ۱۰۰ هزار تومان وشاید بیشتر خواهد رسید!!!


منبع : خانه شیمی
 

etanol

New Member
ارسال ها
10
لایک ها
6
امتیاز
0
#2
پاسخ : چرا وقتی طلا با جیوه مخلوط می شود می گویند خراب شده؟

منظور شما از حالت لختى بدن چيه؟
 

Icholover

New Member
ارسال ها
46
لایک ها
36
امتیاز
0
#3
پاسخ : چرا وقتی طلا با جیوه مخلوط می شود می گویند خراب شده؟

جالبه،فك ميكردم اينجا تالار شيميه،نه تالار دانستنى هايي كه به درد تلگرام و وايبر ميخوره:|
 
بالا