REIHOON_IBO

New Member
ارسال ها
225
لایک ها
458
امتیاز
0
#21
پاسخ : کتابخانه آیریسک

میخوام یه رمان معرفی کنم..که خیلی رمان قشنگی و مرموزانه اس!!!

ربکا _ دافنه دوموریه _خجسته کیهان _نشر افق _ این کتاب توسط الفرد هیچکاک روی پرده هم رفته!

موضوع : ببینید از زبان یه دختر نقاش هستش که خدمتکاره با یه اقایی به اسم ماکسیم ازدواج میکنه که این ماکسیم حدود 1 سال پیش زنش مرده و زنش واقعا زن فوق العاده ای بوده و توی دریا قرار شده که ربکا نام داره ، یه شخصیتی هستش که شما خدودا تا اواخر داستان عاشقش میشید ولی در 4 فصل اخر همه چیز تغییر میکنه و شما متوجه اصل ماجرا میشید.....!!!
 

mpsniper

Well-Known Member
ارسال ها
376
لایک ها
676
امتیاز
93
#23
پاسخ : کتابخانه آیریسک

من کلا تو حیطه ی رمان با دو چیز خیلی خو گرفتم
1- همه ی کتابای هوشنگ مرادی کرمانی
2- انتشارات افق (بنده 85 جلد رمان از این انتشارات دارم (ریا نشه صلوات!!!))


من دو مجموعه بهتون معرفی میکنم :
1- مجموعه کتاب های قصه های سرزمین اشباح (12 جلد)
که الان دارم سری جدیدش رو میخونم!
2- مجموعه کتابهای آرتمیس فاول(8 جلد)
همه رو تو انتشارات افق میتونید پیدا کنید!
فکر کنم با همین ها تابستون امسال رو بشه سپری کرد!!!
در کل تا اونجایی که میتونید رمان بخونید تا ذهن خلاقی داشته باشید!!!
راستی مجله موفقیت رو هم همیشه بخرید و بخونید کلن فایده داره !!!

در پایان ممنون از زننده ی تاپیک که این موضوع به کلش زد خیلی خوبه!!!

 
آخرین ویرایش توسط مدیر

sabdeyazdan

New Member
ارسال ها
338
لایک ها
750
امتیاز
0
#24
پاسخ : کتابخانه آیریسک

ممنون از بابت راه انداختن این تاپیک...
یکی از دوستان کتابای چارلز دیکنز رو معرفی کرده بودن...انصافا هم دو اثری که معرفی کرده بودن از بهترین کارای دیکنز هستن و شدیدا توصیه می کنم...فقط سبک رمان های دیکنز کلاسیکه و از این نظر ممکنه برای برای سلیقه ی مدرن جذاب نباشه ولی واقعا کاراش ارزش خوندن دارن...
یه کتاب دیگه که دوست دارم معرفی کنم از دیکنز کتاب"نیکلاس نیکلبی" هست که البته فقط یه نسخه ی کامل ترجمه داره که خیلی قدیمیه و اصلا تو بازار پیدا نمیشه و در حال حاضر فقط خلاصه هاش تو بازار هست(اگه نسخه ی کاملش رو جایی دیدین به منم بگین)...داستان در مورد یه مرد جوانیه به همین نام که پدرش فوت می کنه و به خاطر بدهی های پدرش و تامین زندگی مادر و خواهرش ناچار میشه معلم یه مدرسه ی شبانه روزی بشه.اما وقایعی که توی اون مدرسه و خارج از اون رخ میده،زندگی نیکلاس و اطرافیانش رو تغییر میده...
باز یه کتاب دیگه که دوست دارم معرفی کنم کتاب"محاکمه و اشتباه" به گردآوری فرد آر.شاپیرو و جین گری و ترجمه ی شهریار بهترین هست...در این کتاب 31 داستان قضایی از نویسندگان معتبر جهان جمع آوری شده که هم جذابن و هم اطلاعات شما رو درمورد نویسنده های مختلف و سبک کاراشون خیلی افزایش میدن....ابتدای هر داستان هم خیلی کوتاه درمورد نویسنده اش توضیحاتی داده شده....نشر روزنه کار این کتاب رو چاپ کرده
 

mpsniper

Well-Known Member
ارسال ها
376
لایک ها
676
امتیاز
93
#25

negar parvin

New Member
ارسال ها
30
لایک ها
48
امتیاز
0
#26
پاسخ : کتابخانه آیریسک

با سلام و تشکر از این تاپیک خیلی خوب!
کتابهایی که من خوندم و به نظرم جالب بوده ایناست:

1.راز فال ورق - یوستین گوردر(نویسنده ی دنیای سوفی که دوستان معرفی کردن)این کتاب هم مثل دنیای سوفی فلسفیه اما به نظرم از دنیای سوفی پیچیده تر هست.داستان یک پسر 11-12ساله هست که مادرش وقتی کوچیک بوده میره آتن که خودش رو پیدا کنه و اونجا مدل میشه.بعد داستان از اینجا شروع میشه که این پسر با پدرش میرن آتن که مادر رو پیدا کنن،توی راه که میرفتن یه کوتوله پیدا میشه که به این پسر یه ذره بین میده و بعد یه پیرمرد به این پسر یه کتاب کوچیک میده که با اون ذره بین بخونه و خوندن این کتاب باعث میشه دید پسره هم فلسفی بشه.البته با پدرش هم بحثای فلسفی زیاد دارن.

2.پیامبر - جبران خلیل جبران.این کتاب هم عرفانی هست و دید جالبی به آدم میده.یکم سنگین هست البته!

3.در آغوش نور - بتی جین ایدی.داستانی هست که برای نویسنده اتفاق افتاده،که یکبار بیمار بوده و میمیره و بعد دوباره زنده میشه.جالبه در کل!یکم بچه تر بودم وقتی اینو خوندم،خیلی دید خوبی از مرگ بهم داد،باعث شد ترسم بریزه!

4.نوابغ سخن میگویند - دنیس برایان.این کتاب شامل چندتا مصاحبه هست با آدمهای معروف در مورد زندگیشون.اگر به دونستن زندگینامه ی آدمهای بزرگ علاقه داشه باشین فکر میکنم کتاب خوبی باشه!
 

pegahmm

New Member
ارسال ها
259
لایک ها
375
امتیاز
0
#27
پاسخ : کتابخانه آیریسک

تاپيك بسيار زيباييست من تازه ديدمش!
رمان هاى كلاسيك رو خيلي به ساير رمان ها ترجيح ميدم ولى بين اين رمان ها چن تا از بقيه محشر تره اكثرا مال همون ديكنز
نيكلاس نيكلبى-اليور تويست-سرود كريسمس-ارزو هاى بزرگ-داستان دو شهر-ديويد كاپرفيلد-تام ساير(مارك توين)
بينوايان هم كه گفتن نداره ديگه:)
مجموعه كتاب هاى "شما عظيم تر از آنى هستيد كه مى انديشيد" مال مسعود لعلى به نظرم بينظيره!!
سوپ جوجه براى تقويت روح -فك كنم ٣جلده همشو خوندم عاليه!!
و اما معركه ترين كتابي كه در عمرم خوندم:---->مردى در تبعيد ابدي(زندگى نامه ى صدرالمتالهين ملاصدرا)نوشته ى نادر ابراهيمى(اين نويسنده كلا قلم زيبا و روانى داره ولى اين كتاب از نظر من بي نظير بود و اصلا مثل ساير زندگينامه ها حوصله آدمو سر نميبره و بسيار زيباست)
 

o.math

New Member
ارسال ها
16
لایک ها
26
امتیاز
0
#28
پاسخ : کتابخانه آیریسک

1-"ناتور دشت" اثر جی.دی.سلینجر. کتاب در مورد نوجوونیه به نام هولدن کالفیلد و ماجراش بعد از اخراج از مدزسه. یکی از اون رمان‌هاییه که اکثر منتقدان اعتقاد دارن جزو بهترین رمان‌های تمام دوران‌هاست.
2-"باشگاه مشت زنی" اثر چاک پالانیک. باشگاه مشت زنی در مورد انسان‌هاییه که تو زندگیشون به جایی نرسیدن و واکنششون به این مسئله. فینچر هم فیلمی با اقتباس از این کتاب ساخته که جزو برترین فیلم‌های جهانه. این هم یه نقل قول از کتاب: "شاید خودسازی جواب نباشد. شاید جواب، خودویرانگری باشد."
3-همه‌ی آثار بورخس، مخصوصا "کتابخانه‌ی بابل". بورخس یه عاشق کتاب بود. به معنای واقعی کلمه. به همین دلیل، نثرش پیچیده‌ست و پر از اشاره به کتاب‌های دیگه. کلا در برخورد با آثار بورخس دو اتفاق ممکنه بیفته: یا عاشقش می‌شین یا ازش متنفر می‌شین. به همین دلیل توصیه می‌کنم اول یه داستان کوتاه ازش تو نت بخونین و اگه خوشتون اومد کتاباشو بخرین.
4-"امتحان نهایی" اثر خولیو کورتاسار. این یکیو هنوز نخوندم. در واقع این اظهار نظر پابلو نرودا در مورد کتاب بود که توجهمو بهش جلب کرد:
"هر کس کارهای کورتاسار را نخواند بدبخت است. نخواندن قصه‌های او بیماری نامرئی خطرناکی است که به موقع خود می‌تواند عواقب وحشتناکی به بار آورد. مثل اینکه کسی هیچ‌وقت هلو را نچشیده باشد. چنین کسی کم کم غمگین و غمگین‌تر، و به طور چشمگیری رنگ‌پریده می‌شود، و شاید به تدریج موهایش بریزد."
 
آخرین ویرایش توسط مدیر

bh2ao

Well-Known Member
ارسال ها
1,549
لایک ها
2,014
امتیاز
113
#29
پاسخ : کتابخانه آیریسک

كتاب هايي كه مي خواستم معرفي كنم يعني برام جالب بودن اكثرا بچه ها گفتن به خصوص Ibo_Dec و REIHOON _IBO
اما :
-هستي و نيستي ژان پل سارتر
-منطق ارسطويي
يه كتابي بود خيلي كتاب خفني بود PDF شو يكي برام جور كرده بود ساعت 3 صبح به بعد به صورت جيمزباندبازي كه كسي نفهمه مي رفتم مي خوندم ، يه كتاب خوفي بود اولش فك مي كردي تبليغ بت پرستيِ درصورتي كه اصلا هم چين چيزي نبود بلكه عرفان رو داشت تو سه level ِ علم اليقين، عين اليقين و حق اليقين بررسي مي كرد.. اسم كتابش دقيق يادم نيست ولي شيخ داشت توش :4:
 
ارسال ها
23
لایک ها
1
امتیاز
3
#30
پاسخ : کتابخانه آیریسک

تابستون گذشت و من الان اومدم رو این تاپیک کامنت بذارم... تازه مؤسسش هم حذف شده...:225: ولی به هر حال... من کتاب جدا از کتب تخصصی زیاد میخونم... چهارگانه Twilight، سه گانه Lord of the Rings، هفت گانه ی Narnia، پانزده گانه ی Deltora، هفت گانه ی Harry Potter، فیلم نامه ی The Vampire Diaries، شصت گانه ی Sherlock Holmes، داستان Count of Mount Christo، داستان The Christmas Carol از جالب ترین های اون ها هستند... در ضمن حتما سعی کنید مرجع اصلی اونها رو بخونین... خیلی جذاب تر از ترجمه ها خواهند بود...
شرمنده ی موسس محذوف تاپیک... اگه میخواستم به اون ترتیبی که گفته بود بذارم جای بقیه نمیشد تو تاپیک...:161:
 

fhNaNo

New Member
ارسال ها
112
لایک ها
132
امتیاز
0
#31
پاسخ : کتابخانه آیریسک

گفتم با شروع شدن تابستون این تاپیکه مفیدو یادآوری کنیم
کتاب اولین تماس تلفنی از بهشت
نوشته میچ آلبوم
کتاب با ماجرای تماس تلفنی مردگان از جهان دیگربه خانواده هایشان آغاز میشه که طی آن این افراد از وضعیت خود در جهان دیگر میگویند
 
بالا