کتاب راهبردهای یاددهی - یادگیری زبان فارسی جلد2 (لطفا بخونید)

ناطق1

New Member
ارسال ها
162
لایک ها
22
امتیاز
0
#1
با سلام . نظرتون راجع به کتاب راهبردهای یاددهی - یادگیری زبان فارسی جلد 2 انتشارات مبتکران نوشته دکتر هامون سبطی و غلامرضا عمرانی چیست ؟ کسی هست این کتابو داشته باشه ؟؟ متاسفانه این کتاب دیگه چاپ نمیشه و من هم به شدت بهش نیاز دارم !! اگه کسی میتونه یه اسکن یا pdf برام از این کتاب بگیره ممنون میشم !! :)
 

saeid1989

New Member
ارسال ها
2
لایک ها
1
امتیاز
0
#2
پاسخ : کتاب راهبردهای یاددهی - یادگیری زبان فارسی جلد2 (لطفا بخونید)

تست های درس ادبیات اختصاصی علوم انسانی در سالهای اخیر، هرچه بیشتر به سمت مفهومی شدن پیش میروند، از حالت حفظی سابق خارج میشوند. برای مثال در کنکور 87، 5 سؤال درس ادبیات اختصاصی در مورد قرابت معنایی بود و در سال 88، 7 سؤال بدین گونه طرح شد و به نظر میرسد طراحان کنکور امسال نیز این روند را ادامه دهند.

به این ترتیب، حفظ کردن آرایه ها و واژگان کتاب به تنهایی برای کسب یک نتیجه مطلوب کافی نیستند (البته این مهارتها بسیار بسیار ضروری و حیاتی هستند) بلکه هر داوطلب باید ابیات و عبارات کتاب را حلّاجی کند و مفهوم و مقصود اصلی آن را دریابد. شاید به همین دلیل باشد که برخی از اساتید و متخصصان درس ادبیات اختصاصی میگویند که داوطلبان باید به نوعی «اجتهاد ادبی» دست یابند.

یعنی باید بین آنچه که خوانده اند و آنچه که احتمالاً تاکنون نخوانده اند، رابطه مفهومی برقرار کنند. به دست آوردن این توانایی جز با تمرین و تکرار و کمک گرفتن از دبیران محترم این درس ممکن نیست.

نکته بعدی که دانستن آن در این درس به شما کمک خواهد کرد آن است که، بخش های تاریخ ادبیات جهان، کتاب های تارخ ادبیات ایران و جهان 1 و 2 نسبت به حجم اندکی که دارند، سؤالات قابل توجهی را به خود اختصاص میدهند؛ ولی اکثر داوطلبان از مطالعه این بخش غافل میشوند. به نظر ما داوطلبان عزیز میتوانند با صرف زمانی اندک، به راحتی به 4 تا 5 پرسشی که ا ز این بخش مطرح میشود، پاسخ گویند.
 
بالا