وضعیت
موضوع بسته شده است.

fatemeh.zar

New Member
ارسال ها
237
لایک ها
253
امتیاز
0
#1
اصولا تا چیزی مورد انتقاد سازنده قرار نگیرد، پیشرفت چندانی نخواهد داشت. چرا که نقاط ضعف و قوت آن معلوم نیست و وقتی نقطه ی ضعف شناخته نشده باشد، مطمئنا قابل ترمیم هم نخواهد بود. اما این انتقاد سازنده است که نقاط ضعف و قوت را می شناساند و امکان پیشرفت بهتر را فراهم میکند.

این تاپیک را ایجاد کردم تا در آن انتقادها و پیشنهادهای سازنده ی خود به کتابهای درسی و نظام آموزشی را بیان کنیم. پس اگر دوست دارید در آینده کتابهای درسی و در نتیجه سیستم آموزشی بهتری داشته باشیم، بسم الله!

هرگونه انتقاد و پیشنهاد کلی (مانند مفهومی تر شدن کتابها، سرفصلهایی که بهتر است اضافه یا کم شوند و ...) و غلطهای موجود در کتابها (اعم از علمی، نگارشی، املایی، انشایی،...) یا هر نکته ی مفید دیگری که بنظرتان میرسد را میتوانید بیان کنید.:26:

بنابر پیشنهاد دوستان انتقادات و پیشنهادهای شما درباره ی نظام آموزشی کشور را نیز پذیرا هستیم!

اگر انتقادات خود را بصورت جزئی و واضح بیان کنید(یعنی دقیقا بگویید مشکل از کجاست)، نتیجه ی بهتری خواهد داشت. و همچنین اگر برای رفع مشکلات پیشنهاد خاصی دارید حتما حتما بیان کنید.
اگر مزایای پیشنهادتان یا معایب چیزی را که از آن نقد میکنید کاملا شرح دهید، مطمئنا اهمیت آنرا روشن تر کرده اید.

توجه: لطفا از غر زدن و انتقاد بصورتی که هیچ فایده ای نداشته باشد، به شدت پرهیز کنید. :207:

پ.ن: بنده به شخصه تمام انتقادات و پیشنهادات سازنده ای که در این تاپیک بیان بشود را برایشان ایمیل خواهم کرد. بنابراین نگران نرسیدن صدایتان نباشید!!! :cool:

پ.ن 2: اگر جای تاپیک نامناسب است، ناظمان لطفا آنرا منتقل کنند :4:
 
آخرین ویرایش توسط مدیر

E.coli

New Member
ارسال ها
247
لایک ها
211
امتیاز
0
#2
پاسخ : انتقادها و پیشنهادها درباره کتابهای درسی

کتاب ک پر اشکاله ، از کدومش شروع کنم ؟:)
 

fatemeh.zar

New Member
ارسال ها
237
لایک ها
253
امتیاز
0
#3
پاسخ : انتقادها و پیشنهادها درباره کتابهای درسی

کتاب ک پر اشکاله ، از کدومش شروع کنم ؟:)
شما شروع کنید، از کجایش خیلی فرقی نمیکند! :)
 

skynight

New Member
ارسال ها
26
لایک ها
40
امتیاز
0
#4
پاسخ : انتقادها و پیشنهادها درباره کتابهای درسی

فیزیک سال اول که امسال کتاب رو کلا عوض کرده بودند اما اشکالای کوچیکی هم داشت
مثلا یه جا تصویر داده و تو تصویر آینه ی مقعر رو کشیده و تو سوال خواسته نوع آینه رو تعیین کنیم
یا مثلا یک تصویر که نشون دهنده ی گذر نور از هوا به آب و شکست نور هست رو هم برای گذر نور از هوا به آب و هم از آب به هوا گذاشته
 

fatemeh.zar

New Member
ارسال ها
237
لایک ها
253
امتیاز
0
#5
پاسخ : انتقادها و پیشنهادها درباره کتابهای درسی

فیزیک سال اول که امسال کتاب رو کلا عوض کرده بودند اما اشکالای کوچیکی هم داشت
مثلا یه جا تصویر داده و تو تصویر آینه ی مقعر رو کشیده و تو سوال خواسته نوع آینه رو تعیین کنیم
یا مثلا یک تصویر که نشون دهنده ی گذر نور از هوا به آب و شکست نور هست رو هم برای گذر نور از هوا به آب و هم از آب به هوا گذاشته
اون اولین مورد یک اشکال محسوب میشه؟؟
اگر میتونید شماره ی صفحات کتاب رو هم پیدا کنید بهم بگید ممنون میشم:)
 

shima gholami

Active Member
ارسال ها
181
لایک ها
168
امتیاز
43
#6
پاسخ : انتقادها و پیشنهادها درباره کتابهای درسی

کتاب زیست سال سوم چندتا ابهام داره .
مثلا توی فصل 1 گفته تعدادی از لنفوسیت ها بین خون و لنف در گردش اند و این یعنی دیاپدز دارند اما توی سوال های کنکور جواب درست دیاپدز ندارند در نظر گرفته میشده!
فصل 2 توی انعکاس زردپی زیرزانو به طور دقیق مشخص نشده سیناپس مهاری هم جزو سیناپس های انعکاس هست یا نه و نویسندگان کتاب خیلی سبز میگن نه نیست نویسندگان خانه زیست شناسی میگن هست!
توی فصل 11 گفته در انتهای هفته چهارم تشکیل رویان، قلب شروع به زنش میکنه. این یعنی قلب از قبل تشکیل شده و نمیزده یا یعنی اصلا تشکیل نشده؟!
 
ارسال ها
91
لایک ها
74
امتیاز
18
#7
پاسخ : انتقادها و پیشنهادها درباره کتابهای درسی

به طور کل سیستم آموزشی ما مشکل داره ( بارها هم گفته شده یه بار دیگه هم بگیم بد نیست ! ) یعنی الان سیستم آموزشی جوریه که کتاب - معلم محوره این سیستم باید درست بشه زمانی کتاب ها تغییر کلی می کنند که سیستم دانش آموز محور بشه این جوری دیگه سطح آموزشی ما تو جهان سه رقمی نمیشه .... ( این کلی بود ) اگه قراره جزئیاتی که دوستان در بالا اشاره کردند حل بشه باید این درست شه .... و اصلی هم که به نظرم باید توی کار رعایت بشه یعنی جنب و جوش یادگیری بیشتر بشه ما خیلی شعار می دیم که روند کتاب درسی خوب ، پیشروی اش عالیه ولی واقعا توی بیشتر کتاب ها این جوری نیست خب مسلماً دانش آموز هم توجه خاصی نمی کنه و براش این کتاب جذابیت خاصی نداره
خب مولف کتاب ها هم درسته افراد بسیار مجربی هستند ولی دیگه ممکنه که یه چاپ بدن دیگه هم ویراست نشه همین کتاب هندسه 1 نظام جدید آیا می دونستید از اولین چاپش دیگه ویراستاران و اعضای شورای دفتر برنامه ریزی تالیف کتب نگاه هم بهش نکردن برا همینم هست دانش آموزا رغبت کمتری برای رفتن به سمت هندسه دارن ....
جالبه موضوع کلی ست با جزئیات فراوان !!!!!
 
آخرین ویرایش توسط مدیر

fatemeh.zar

New Member
ارسال ها
237
لایک ها
253
امتیاز
0
#8
پاسخ : انتقادها و پیشنهادها درباره کتابهای درسی

به طور کل سیستم آموزشی ما مشکل داره ( بارها هم گفته شده یه بار دیگه هم بگیم بد نیست ! ) یعنی الان سیستم آموزشی جوریه که کتاب - معلم محوره این سیستم باید درست بشه زمانی کتاب ها تغییر کلی می کنند که سیستم دانش آموز محور بشه این جوری دیگه سطح آموزشی ما تو جهان سه رقمی نمیشه .... ( این کلی بود ) اگه قراره جزئیاتی که دوستان در بالا اشاره کردند حل بشه باید این درست شه .... و اصلی هم که به نظرم باید توی کار رعایت بشه یعنی جنب و جوش یادگیری بیشتر بشه ما خیلی شعار می دیم که روند کتاب ردسی خوبی پیشروی اش عالیه ولی واقعا توی بیشتر کتاب ها این جوری نیست خب مسلماً دانش آموز هم توجه خاصی نمی کنه و براش این کتاب جذابیت خاصی نداره
خب مولف کتاب ها هم درسته افراد بسیار مجربی هستند ولی دیگه ممکنه که یه چاپ بدن دیگه هم ویراست نشه همین کتاب هندسه 1 نظام جدید آیا می دونستید از اولین چاپش دیگه ویراستاران و اعضای شورای دفتر برنامه ریزی تالیف کتب دیگه نگاه هم بهش نکردن برا همینم هست دیگه دانش آموزا رغبت کمتری برای رفتن به سمت هندسه دارن ....
جالبه موضوع کلی ست با جزئیات فراوان !!!!!
بنده کاملا با حرفهای شما موافقم. اشکالات کتابها را برایشان مینویسیم تا بفهمند که نیاز به ویرایش هست!
اون تیکه ای که قرمز کردم آیا منظورتون ترتیب مباحث در کتابها و یا ترتیب کتابهاست یا منظور دیگه ای داشتید؟؟
 
ارسال ها
91
لایک ها
74
امتیاز
18
#9
پاسخ : انتقادها و پیشنهادها درباره کتابهای درسی

مسلماً منظورم روند مباحثه یعنی منظقیه در حالی که همه هم می دونیم کتاب ها مثل انبوهی از اطلاعات بدون منظق

مخصوصاً تو بعضی کتاب های درسی خاص ( اسم نمی برم ) و حتی بعضی موقع ها توی کتاب ها هم آدم گیج می شه !

یعنی یه مبحث رو به یه زبان دیگه تو سال اول می خونه همونو توی زبان خودش سال دوم می خونه ( دیگه معلوم شد !! این چیه ) ولی طبق اخباری که من از گوشه و کنار جمع کردم قراره تا دو سه سال دیگه !!! یه تغییر اساسی توی هم سیستم و هم باالطبع کتب درسی به وجود بیاد ...
 

...3iNa...

New Member
ارسال ها
78
لایک ها
68
امتیاز
0
#10
پاسخ : انتقادها و پیشنهادها درباره کتابهای درسی

شیمی 3 که امسال عوض شد کلی بدتر شده !
جدول صفحه 96 که اشتباه چاپی داره نقطه انجماد همشون باید منفی باشه.
و اینکه جدول صفحه 87 کتاب درسی پارسال رو که امسال حذف کردن خیلی اشتباه بزرگیه. از روی اون جدول طبق قاعده محلول و رسوب رو تشخیص میدادن اما با توجه به کتاب امسال اگر بخواید توی مسئله ای رسوب رو تعیین کنید باید اعداد و ارقامی که کتاب برای انحلال پذیری هر ترکیب که گفته رو حفظ کنید !!!
 

sina

New Member
ارسال ها
402
لایک ها
385
امتیاز
0
#11
پاسخ : انتقادها و پیشنهادها درباره کتابهای درسی

به نظر من که اکثر کتاب ها به طوره کلی خوبن و غلطای کمو قابل صرف نظری دارند به جز بعضیا مثه زبان فارسی مشکل اساسی تر درسا و سرفصلان تو همه رشته های دبیرستان درسای اضافی هست که فقط وقت گیرن و هیچ کمکی نمی کنن یا سر فصلای اضافی دارن مثلا به نظرم ماتریس ها تو ریاضی با این که خیلی مهمه اما مطرح شدنش تو دبیرستان کار بی خودیه می تونن این وقتارو صرف آموزش چیزای مهمتر مثله مهارت های زندگی یا آشنایی با بانک یا یکم فلسفه آموزش بدن و درسای غیر ضروری رو اختیاری کنن
 

Saba76

New Member
ارسال ها
122
لایک ها
113
امتیاز
0
#12
پاسخ : انتقادها و پیشنهادها درباره کتابهای درسی

سلام

تشکر از پست خوبتان...

من یه انتقاد اسااااااسی و جدی دارم....

اولا که کلا من میخوام از دبستان شروع کنم و بگم... اینجا ایران است و نظام جمهوری اسلامی

و در طول سال هایی که از کلاس اول دبستان تا چهارم دبیرستان را شامل میشوند معمولا یه سری مباحث تکراری

رو هرسال با دو سه تا نکته جدیدتر یاد میگیریم و وقتی فارغ التحصیل میشویم به عنوان یک مسلمان و شیعه 12 امامی

درمورد زیست و مباحث طبیعی که هرروز علوم جدیدی کشف میشوند و قبلی هایی که خواندید

را کذب میکنند فرا میگیرید یا مباحث مربوط به نجوم و سیارات را با تمام جزئیات یاد میگیرید و

بعد از کتاب هایی مثل قرآن کریم و یا نهج البلاغه که شامل رساترین

مفاهیم و جملات هستند و روش زندگی و سعادتمون رو شامل میشوند چیزی نمیدانیم....

فکرش را بکنید... این همه مباحث نجومی و زیستی که اعتبار چندانی

بهشون نیست فرامیگیرید ولی از از کلام خدا هیچ نمیدانیم یا نهج البلاغه امام علی هم...!

همه مان وقتی از دبستان در میاییم و وارد دبیرستان میشویم یا خیلیا هم توی همین دبستان

دچار یکسری سوالات فلسفی و عمیق و اساسی ای میشویم که نیاز به رفع اساسی آنها داریم

و اتفاقا وظیفه شرعی مونه که این سوالات رو که به درد دنیا و آخرتمون میخوره رفع کنیم و بعدن ازمون به خاطر رفع

نکردنشون سوال میکنند ولی متاسفانه

اگ بخواهیم به طور مفصل به رفع اشکالامون بپردازیم وقتش رو نداریم و کسی نیست راهنمایی مون کنه

و مجبوریم بریم یک سری کتاب های دیگری

برای رفع مشکلاتمون بخونیم که دیگه مجالی برای درس های مزخرفی که واقعا خیلی از قسمتاش هیچ کجای

زندگیمونو نمیگیره نداریم...نظر من فعلا کلیه ولی ما چقدر از دینمون میدونیم؟

چقدر میتونیم شیعه رو برای یک سنی اثبات کنیم؟

چند نفرمون کتاب شب های پیشاور رو خونده؟

چند نفرمون حجاب برامون اثبات شده؟

چند نفرمون کتاب های شهید مطهری رو حتی بلدیم نام ببریم؟دیگه خواندن که بماند...

چند نفرمون شهدای 8 سال دفاع مقدس و اهدافشون را میشناسیم؟

چند نفرمون میتونیم اسلام رو ثابت کنیم ؟

چند نفرمون اسلام رو از ته قلب قبول داریم و....؟

بنظرم باید تا قبل از دوره دبیرستان به مباحث عمیق دینی پرداخته بشه و روی قرآن و نهج البلاغه و

مباحث اسلامی و شیعی تاکید بشه و پایه اعتقاداتمون درست بشه وگرنه روند سقوطی رو طی میکنیم

و فقط مدرک میگیریم که من الان دکترای فیزیک اتمی یا حقوق دارم!

چقدر ما میدونیم روش زندگی امام علی چجوری بود؟(منظورم مباحث ظاهری که در کتابها خواندیم نیست)

چقدر از امام هادی میدونیم؟چند نفرمون جلوی بی حرمتی که به ایشون شد ایستادیم؟

یا چقدر از آخرین پیامبر خدا و بی حرمتی که به ایشون شد میدونیم؟

البته من یادگیری درسایی مثل فیزیک و زیست و شیمی رو منکر نمیشم ولی مثلا تا قبل دبیرستان

این درسای طبیعی رو در کنار کتاب ها و مباحث اصلی که عرض کردم

به طوری مختصر و آن مباحثی که برای رفع نیاز های زندگیمون لازمه یاد بگیریم...

و به طور مثال وقتی پایه اعتقاداتمون درست شد،اسلام برامون ثابت شد و....وقتی نوبت

ورود به دبیرستان شد حالا که مباحث پایه ای رو تسلط پیدا کردیم هرکس بنابه نیاز جامعه و علاقه و تواناییش

یکی میره زیست میخونه یکی فیزیک اتمی یکی شیمی یکی همون مباحث دینی قبلی رو ادامه میده

تا بشه مفسر و فقیه دین...

مثلا شما کتاب دینی رو نگاه کنید! چقدر گفتند خدا وجود دارد؟چقدر تعریف ولایت فقیه رو برامون کردند؟

ولی متاسفانه به جای پرداختن به رفع شبهاتی که پیرامون این موضوعات هست بیشتر تعریف کردند

از ولایت فقیه

این همه کاغذ حرام میشود و ...

وضع دانشگاه رو که دیگه اصلن نمیدونم چی باید بگم هرچی هست رو فقط شنیدم و خودم که به شخصه تجربه نکردم

که بتونم نظری بدم ولی از این چیزایی که آدم میشنوه واقعا در شان یک کشور اسلامی نیست که...

این ها همه مشکلاتی است که اگ هرکدوممنون برای رفع حداقل یک قسمتش همت کنیم و یاعلی بگوییم

ایران دگرگون میشه...شعار نمیدم خودتونم میدونید که عین حقیقته...

از ما که داره میگذره ولی شما فکر کنید که بچه هایمان هم می خواهند با همین سیستم پیش بروند؟

اصلن هم به این جفنگیات نیست که بگیم آخ تخته هوشمند و فلان و فلان! متاسفانه بنظرم یکی دیگه

از مشکلات همینه که فکر میکنیم اگ کلاسامون تخته هوشمند داشت الان دانشمند شدیم؟

فرضا که دانشمند شدیم!اما آیا یک دانشمند اسلامی هستیم؟چیزی از فرهنگ و اخلاق میفهمیم؟

یا مثلا چرا باید کسانی که بیشتر پول دارند در مدارس تاپ کشور درس بخوانند و خانواده هایی که از لحاظ

مالی در طبقه پایین تری هستند در مدارسی که به معنای واقعی کلمه افتضاح هستند درس بخوانند؟

این یعنی تضاد طبقاتی؟ این نظام آموزشیه کشور اسلامی است؟ مسلمن خوبی هایی هم داره این نظام

ولی فکر میکنم مشکلاتش بیشتر از این حرف هاست ...و رفع مشکلات خیلی ضروری تر ...
 
آخرین ویرایش توسط مدیر

ali761

New Member
ارسال ها
109
لایک ها
76
امتیاز
0
#13
پاسخ : انتقادها و پیشنهادها درباره کتابهای درسی

منم کاملا موافقم که کتابا باید عوض بشه و واقعا تو سیستم آموزشی یه تغییراتی ایجاد بشه.منابع کنکور چیه؟کتاب درسی.شما میتونیدیه نفر رو پیدا کنید که با خوندن فقط کتاب درسی بتونه تو هر درس لااقل به 80درصد سوالات پاسخ بده؟
به نظرم نباید به هیچ کتابی دستت بزنن تا موقعی که میخان از ریشه تغییراتی بوجود بیاورند.امسال فیزیک 1و فیزیک 2 رو تغییر دادن.چقد غلط نگارشی و بعضا علمی پیدا شد.
زیست رو هم که نگو. بعضی جاها کتاب رو بخونی قاطی میکنی.لقمه رو دور سرش چرخونده!!
بعدشم یه دانش آموز تجربی یا ریاضی چرا باید تاریخ و جغرافی و...بخونه؟درسهایی که صرفا حفظی هستن و به هیچ دردی واسه این دو رشته نمیخورن.شما بیایید بعد تو سال چهارم از یه دانش آموز رشته ی تجربی یا ریاضی در مورد جغرافی یا تاریخ سوال کنید آیا چیزی یادش میاد؟آیا این به معنی هدر دادن وقت نیست؟
دوره ی راهنمایی رو هم نگو که واقعا به درد نخورترین مطالب رو میخونید.به جای این کارا اگه یه کم تخصصی تر رو مباحث مرتبط هر رشته کار میکردیم بهتر نبود؟
چرا باید یه مبحثی رو تو هر پایه بخونیم؟مثلا همین ظرفیت گرمایی رو یه بار تو شیمی سال اول میخونیم.یه بار تو فیزیک سال اول.بار دیگه تو فیزیک 2 و بعدش هم شیمی3.آیا این همه تاکید لازمه؟
بعدشم اصلا دانش آموزای ما برای رفتن به مدرسه رغبت دارن؟آیا مدرسه از لحاظ اصول تربیتی مکان مناسبیه؟
ممنون به خاطر ایجاد این تاپیک
 

skynight

New Member
ارسال ها
26
لایک ها
40
امتیاز
0
#14
پاسخ : انتقادها و پیشنهادها درباره کتابهای درسی

اون اولین مورد یک اشکال محسوب میشه؟؟
اگر میتونید شماره ی صفحات کتاب رو هم پیدا کنید بهم بگید ممنون میشم:)
روی سوال جواب سوال و داده این اشکال نیست؟ بهتر بود یا به جای آینه مستطیل می کشید یا خالی میذاشت، یا اصلا اون سوال رو نمی پرسید بله حتما،مسئله های فصل 4،صفحه ی 104، سوال 7،قسمت ب(اینم آدرس کامل:دی)
 

math1998

New Member
ارسال ها
336
لایک ها
224
امتیاز
0
#15
پاسخ : انتقادها و پیشنهادها درباره کتابهای درسی

نمیخوام حرف الکی بزنم کاملا با حرفای همتون موافقم اما حالا فکر کنید که چی؟ کسی نیست به حرفای شما گوش بده وگرنه خیلیا از دست این کتابا کم عمق و محتوا خسته شدن مخصوصا خودم یه بار تو راهنمایی یکی از کتابام رو نصف کردم اما همیشه باید به واقعیت ها نگاه کرد . فکر میکینید مولفان این کتابا از این بی محتوایی و اشتباهات اطلاع ندارن؟؟!!
 

pegahmm

New Member
ارسال ها
259
لایک ها
375
امتیاز
0
#16
پاسخ : انتقادها و پیشنهادها درباره کتابهای درسی

منم کاملا موافقم که کتابا باید عوض بشه و واقعا تو سیستم آموزشی یه تغییراتی ایجاد بشه.منابع کنکور چیه؟کتاب درسی.شما میتونیدیه نفر رو پیدا کنید که با خوندن فقط کتاب درسی بتونه تو هر درس لااقل به 80درصد سوالات پاسخ بده؟
به نظرم نباید به هیچ کتابی دستت بزنن تا موقعی که میخان از ریشه تغییراتی بوجود بیاورند.امسال فیزیک 1و فیزیک 2 رو تغییر دادن.چقد غلط نگارشی و بعضا علمی پیدا شد.
زیست رو هم که نگو. بعضی جاها کتاب رو بخونی قاطی میکنی.لقمه رو دور سرش چرخونده!!
بعدشم یه دانش آموز تجربی یا ریاضی چرا باید تاریخ و جغرافی و...بخونه؟درسهایی که صرفا حفظی هستن و به هیچ دردی واسه این دو رشته نمیخورن.شما بیایید بعد تو سال چهارم از یه دانش آموز رشته ی تجربی یا ریاضی در مورد جغرافی یا تاریخ سوال کنید آیا چیزی یادش میاد؟آیا این به معنی هدر دادن وقت نیست؟
دوره ی راهنمایی رو هم نگو که واقعا به درد نخورترین مطالب رو میخونید.به جای این کارا اگه یه کم تخصصی تر رو مباحث مرتبط هر رشته کار میکردیم بهتر نبود؟
چرا باید یه مبحثی رو تو هر پایه بخونیم؟مثلا همین ظرفیت گرمایی رو یه بار تو شیمی سال اول میخونیم.یه بار تو فیزیک سال اول.بار دیگه تو فیزیک 2 و بعدش هم شیمی3.آیا این همه تاکید لازمه؟
بعدشم اصلا دانش آموزای ما برای رفتن به مدرسه رغبت دارن؟آیا مدرسه از لحاظ اصول تربیتی مکان مناسبیه؟
ممنون به خاطر ایجاد این تاپیک

سلام
با قسمت اول كه راجب كنكور گفتيد به شدت موافقم
اما حرفاتون غير منطقي و احساساتيست
شما مسلما به تاريخ جغرافيا نيازمنديد...وارد هر شغلى هم كه بشيد نيازمنديد...خيلي زشته كه آدم فرضا مهندس باشه و هيچي راجب تاريخ فوق العاده ى كشورش ندونه....تاريخ تكرار شدنى و درس عبرت است و بعنوان اطلاعاتى كه همه بايد آن را بدانند بسيار بسيار ضرورى است
بنده خودم اعتقاد دارم دكترى كه ندونه كودوم شاه قاجار چيكار كرده مفت نمي ارزه و بي سواده چون اطلاعات پايه رو بلد نيست
به چه دردى ميخوره حاذق ترين مهندسي كه ندونه محصولات هر استان كشور خودش كه داره توش زندگى ميكنه چيه؟؟؟هيچ....
خواهر بنده سال چهارم پزشكيه يعنى حدود پنج ساله كه كلا با تاريخ روبرو نشده!!اما همچنان تمام تاريخ سال سومش رو بخاطر داره...حالا من نميدونم شما از كيا پرسيدي كه يادشون نبوده!!:|
ضمنا شما اگه يه بحثو چندين بار در مقاطع مختلف ميخوني بدليل اهميتيه كه داره و هر بار هم كامل تر ياد ميگيريد مثلا شما پيوند هاى كووالانسي رو از سال سوم راهنمايي(فك كنم) داشتى اما از سال سوم انقدر كامل كه الان بلدي نخوندى بلكه در هر سال متناسب با فهمت چيزي بهش اضافه شده....
من واقا نميدونم شما نظر سنجيتونو از كيا كردين!!!ولى بايد بگم من خودم به مدرسه علاقه ى زيادي دارم و اكثر دوستانم هم همينطور ينى افراد زياديو ميشناسم با اين خصوصيت...اون عده اى كه از مدرسه گريزانند در هر كشور و نظامى حضور دارن و منحصر به اينجا نميشن
...
حالا من يه انتقاد دارم...
چرا كتاب رياضي اول انقدر ديزاينش مثل كتاباي مهد كودكه؟؟؟ينى نميشد زيباتر درستش كنن؟؟؟؟
دوما چرا كيفيت ورقه هاى كتاب شيمى و دينى و رياضي انقدر پايينه؟؟!!!;)
سوما چرا انقدر كتاباي زبان بيريخته؟؟؟ينى رنگ كم آوردن واسه چاپشون؟؟!!
چهارما چرا كتاب عربيو يكم كاربردى تر نميكنن؟؟؟؟اين همه ما داريم گرامر و وكب عربي ميخونيم آخرش دو كلمه عربي نميتونيم حرف بزنيم:(
پنجما چرا پنجره بازه؟؟؟!!;):d
 

amir navid

Well-Known Member
ارسال ها
408
لایک ها
273
امتیاز
63
#17
پاسخ : انتقادها و پیشنهادها درباره کتابهای درسی

سلام دوستان من دیدم دیگران نظر دادند خودمم خیلی شاکی ام گفتم نظرمو بگم ببینید الآن تو دنیا اقتصاد و سیاست و علوم پایه داره حرف اول رو میزنه یعنی هر کی تو این رشته ها بره به بهترین جایگاه میرسه اما کشور عزیزمون چی یکی بیاد باوش باشه بره انسانی یعنی میشه بدبخت عالم چرا چون باید کلی درس حفظ کردنی یاد بگیره نه کابردی آقا روش نگارش کتاب های درسی برای کل مقاطع خوب نیست یک جوری هست که میخواد به ما حفظ کردن رو یاد بده بیشترشون نمیگم حفظ کردن بده اما برای درسایی مثل زبان فارسی و بحث های آرایه یا معنی ابیات ادبیات خوب نیست که هر معنی معلم میده حفظ کنیم یا درسی مثل جغرافیا که مطلب به مطلب حفظ شه اصن باید جغرافیا فقط یک طرح کلی از درس بدن معلم تا بده دانش آموز تا در مورد اون با کمک همکلاسی هاش تحقیق کنه یاد بگیره معلم هم چند پرسش شفاهی بپرسه تا مطمئن شه دانش آموز مطالعه کرده در مورد دیگه مثلن دانشی مثل نجوم یا اقتصاد رو چرا به روش کاربردی برای ما ریاضی ها یا تجربی ها نمیزارن یا مثلن چطور عملکردن در بازار بورس اینایی که برای زندگی اجتماعی ما بدرد میخوره دین و زندگی هم با این روش کتتاب مخالفم درس دادن اصن دین و زندگی باید بر مبنای اصول دین باشه البته چندموردی دیه میشه ولی بقیه موارد نادیده گرفته میشه مثل نبوت که اصن بیان بحث کنن آیا بچه ها اعتقاد دارند اگر ندارند همچین آدمایی اومدند بیا اثبات کنند با مدارکی از باستاشناسا بدست آوردند یا اصن چرا درمورد مذاهب دیگه توضیح نمیدند که جوان ها ندونسته فقط بخاطر تنبلی و سستی برن پیو یک دین دیگه بشن و از اسلام فراری بیان اون مکتب ها رو بهم معرفی کنند البته اینا اختیاری باشند بهتره فقط باشه تا زندگی یادبگیریم نه این که یک چیز رو حفظ کنیم
 

Koosha_Raisi

New Member
ارسال ها
179
لایک ها
150
امتیاز
0
#18
پاسخ : انتقادها و پیشنهادها درباره کتابهای درسی

بین کتب نظام جدید من خیلی کتاب حسابان رو دوست دارم. یه سر و گردن از همه کتابا قوی تره و تمرینای توپی داره.
اما متاسفانه این سیستم تخماتیک جدید باعث شده خود کتاب به جز تمریناش و تعریفاش به درد نخوره..جروه اصلا نداره توضیح اصلا نداره. همه مطالب و نکات و قوانین رو تو دل تمرینات گنجونده یعنی خود
دانش آموز باید به دست بیاره. برای همین یا باید کنارش جزوه داشت یا کتاب کمک درسی.

عربی 3 رو خیلی دوست دارم امسالم که نصف قواعد رو پروندن کلا خیلی کتابش کشکه :))
شیمی خیلی امسال بد شده... فیزیک هم همش کتاب داستانه به جای کتاب فیزیک. شما کتاب فیزیک نظام قدیم رو نگاه کنید..
 

fatemeh.zar

New Member
ارسال ها
237
لایک ها
253
امتیاز
0
#19
پاسخ : انتقادها و پیشنهادها درباره کتابهای درسی

نمیخوام حرف الکی بزنم کاملا با حرفای همتون موافقم اما حالا فکر کنید که چی؟ کسی نیست به حرفای شما گوش بده وگرنه خیلیا از دست این کتابا کم عمق و محتوا خسته شدن مخصوصا خودم یه بار تو راهنمایی یکی از کتابام رو نصف کردم اما همیشه باید به واقعیت ها نگاه کرد . فکر میکینید مولفان این کتابا از این بی محتوایی و اشتباهات اطلاع ندارن؟؟!!
شما فرض کنید یک درصد، فقط یک درصد انتقال دادن این حرفها موثر باشه. آیا چون احتمالش کمه نباید این حرف ها رو بیان کنیم؟؟ حتی اگر هیچ توجهی هم نشود، ما وجدانمان راحت است که بیشترین کاری را که از دستمان بر می آمده انجام داده ایم.
اونقدر میگیم تا درستش کنن. من معتقدم یک دلیلی که الان اینقدر اوضاع آموزشی کشور به معنای واقعی کلمه "افتضاح" هست، اینه که قبلا مردم فکر میکردند اعتراضشون نتیجه ای نداره و برای همین هیچی نمی گفتن! بنظرتون مسئولین از کجا باید ایرادهای نظام آموزشی رو بفهمن؟؟ جز اینه که مردم باید اطلاع رسانی کنن؟؟
شاید سال 42 هیچ کس فکر نمیکرد که اون جنبش به یه انقلاب بزرگ تبدیل بشه و پیروز بشه. اما شد! چون همه هر کاری از دستشون بر میومد انجام دادن! ما هم میتونیم یک انقلاب در سیستم آموزشی بوجود بیاریم. حتی اگه 15 سال طول بکشه. مهم اینه که خسته نشیم، تسلیم نشیم.
اگه تلاش کنیم یک امیدی، هر چند خیلی کم، برای اصلاح داریم. اما اگه تلاش نکنیم چی؟؟ اون موقع که دیگه هیچ امیدی وجود نداره!
 

ali761

New Member
ارسال ها
109
لایک ها
76
امتیاز
0
#20
پاسخ : انتقادها و پیشنهادها درباره کتابهای درسی

سلام
با قسمت اول كه راجب كنكور گفتيد به شدت موافقم
اما حرفاتون غير منطقي و احساساتيست
شما مسلما به تاريخ جغرافيا نيازمنديد...وارد هر شغلى هم كه بشيد نيازمنديد...خيلي زشته كه آدم فرضا مهندس باشه و هيچي راجب تاريخ فوق العاده ى كشورش ندونه....تاريخ تكرار شدنى و درس عبرت است و بعنوان اطلاعاتى كه همه بايد آن را بدانند بسيار بسيار ضرورى است
بنده خودم اعتقاد دارم دكترى كه ندونه كودوم شاه قاجار چيكار كرده مفت نمي ارزه و بي سواده چون اطلاعات پايه رو بلد نيست
به چه دردى ميخوره حاذق ترين مهندسي كه ندونه محصولات هر استان كشور خودش كه داره توش زندگى ميكنه چيه؟؟؟هيچ....
خواهر بنده سال چهارم پزشكيه يعنى حدود پنج ساله كه كلا با تاريخ روبرو نشده!!اما همچنان تمام تاريخ سال سومش رو بخاطر داره...حالا من نميدونم شما از كيا پرسيدي كه يادشون نبوده!!:|
ضمنا شما اگه يه بحثو چندين بار در مقاطع مختلف ميخوني بدليل اهميتيه كه داره و هر بار هم كامل تر ياد ميگيريد مثلا شما پيوند هاى كووالانسي رو از سال سوم راهنمايي(فك كنم) داشتى اما از سال سوم انقدر كامل كه الان بلدي نخوندى بلكه در هر سال متناسب با فهمت چيزي بهش اضافه شده....
من واقا نميدونم شما نظر سنجيتونو از كيا كردين!!!ولى بايد بگم من خودم به مدرسه علاقه ى زيادي دارم و اكثر دوستانم هم همينطور ينى افراد زياديو ميشناسم با اين خصوصيت...اون عده اى كه از مدرسه گريزانند در هر كشور و نظامى حضور دارن و منحصر به اينجا نميشن
...
حالا من يه انتقاد دارم...
چرا كتاب رياضي اول انقدر ديزاينش مثل كتاباي مهد كودكه؟؟؟ينى نميشد زيباتر درستش كنن؟؟؟؟
دوما چرا كيفيت ورقه هاى كتاب شيمى و دينى و رياضي انقدر پايينه؟؟!!!;)
سوما چرا انقدر كتاباي زبان بيريخته؟؟؟ينى رنگ كم آوردن واسه چاپشون؟؟!!
چهارما چرا كتاب عربيو يكم كاربردى تر نميكنن؟؟؟؟اين همه ما داريم گرامر و وكب عربي ميخونيم آخرش دو كلمه عربي نميتونيم حرف بزنيم:(
پنجما چرا پنجره بازه؟؟؟!!;):d
ممنون.تا حدی موافقم ولی کامل نه.
الان واسه یه دکتر جغرافیا به چه دردش میخوره؟اینکه بدونه چه چیزایی به تو هر استان کشت میشه برمیگرده به علاقه.من خودم از تاریخ لذت میبرم و لی سلسله های قبل صفویان.خوب مسلمه اگه من دوس دارم، این همه کتاب تاریخ میرم میخونم.
در ضمن الان فرضا یه پزشک روسی یا آمریکایی باید بدونه تو کشورش چیا کشت میشه؟بعدشم آیا اینا علم های روز هستن؟شما ببینید تو یه کشور پیشرفه ای مثل زاپن جه کارایی میکنن.درس حرفه و فن دارن میرن کارگاه آشپزی میکنن یا ربات و...درست میکنن؟
خوب اینا مطالب مهمن. یه جا بیان کامل بگن بعدش هرموقع این مبحث لازم شد باز از همون درس مرور میشه دیگه.
مدرسه شما هم احتمالا جو ش خوبه یا معلماتون خوبن.مثلا خود من اگه زور نبود به جز چند تا کلاس که واقعا به دردم میخورن بقیه اش رو نمیرفتن(آخه بد بختانه اسمشم نمونه است).مثلا کلاس معارف وقتی که معلممون فقط روی کتاب رو میخونه و آخرشم 30-45دقیقه وقت اضافه میاریم چرا باید برم؟یا ادبیات وقتی معلممون معنی خوب و کاملی نمیگه درسته که من برم؟
شما موافقید که خلاقیت و داشتن ذهن فعال و ...با حفظ کردن مطالب به دست نمیاد؟
یه خبری میخوندم مبنی بز اینکه الان نصف دانش آموزا دارن تو رشته ی تجربی تحصیل میکنن.چرا واقعا اینطوریه؟یعنی این همه دانش آموز به زیست یا شیمی علاقه دارن؟یعنی اگه ما این همه مهندس بیکار نداشتیم چنین وضعی پیش میومد؟
همه چیز که درس و مدرسه نباید باشه.خیلی از دانش آموزا واقعا استعداد های بی نظیری دارن.تو رشته های هنری و ورزشی و...اینا نباید شکوفا بشه؟
یه معلمی داشتیم میگفت یه شخصی که مدرک دکتری کشاورزی(اگه اشتباه نکنم)داشت میره تو یه جشنواره ای که از هرکشور جهان دانشمندان علم کشاورزی گرد آمده بودن.ایران یک نماینده داشت بقیه ی کشورها چندین نماینده.چرا؟چون از کشور هایدیگه یه نفر ریشه شناس بود یکی ساقه شناس و...
کار ندارم این حرف چقد درسته.ولی خوب بهتر نیست ما به جای اینکه این همه درس رو سطحی بخونیم ،چند تا درس رو عمقی و مفهومی تر آموزش ببینیم؟
از قدیم گفتن به جای اینکه چندین درس بخوانیم درس های کم را چندین بار بخونیم!!!!
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا