پاسخ : انتقادها و پیشنهادها درباره کتابهای درسی
باهاتون در اینصورت کاملا موافقم ولی متاسفانه صدای ما که به جایی نمی رسه و مطمئنا مسئولین نیز نمی توانند تشخیص بدهند چی مطلقا مفیده, پس چیزی از ما قبول نمی کنند.
راستی عربی یک همان اولاش که داره صیغه های مضارع رو می گه توی 13 و 14 اشتباه کرده.
من نمیتونم تشخیص بدم که چه چیزی مطلقا مفید یا مضره. بنابراین میگم که چه چیزی به نظر من مفیدتره.
ببینید مشکل خیلی پایه ایست. اولا اینکه توی سیستم آموزشی ایده آلی که من در نظر دارم، کتابها قرار نیست اینطوری باشند! کتابهایی که درست طراحی شده باشند، دست معلم را هم نمی بندند.
دوم اینکه نحوه ی امتحان گیری غلط هست. توی این دروس نباید از کتاب سوال بدهند که بچه ها بشینن شب امتحان کتاب رو حفظ کنن. (حالا اگه خواستن هم مثلا 5 نمره کلا از کتاب بدن) باید سوال مفهومی بدن که دانش آموز مجبور باشه عقلش و تمام چیزهایی که توی کلاس (یا حتی بیرون کلاس) یاد گرفته رو بکار بگیره.
سوم معدل این درس های عمومی نباید در ورود به دانشگاه موثر باشه و همچنین توی کنکور هم نباید بیاد. (بساط قلمچی و مرآت هم پر!)
کلا نمره محوری و امتحان محوری رو باید به حد صفر رسوند.
چهارم یک فرهنگ سازی عمیق باید در جامعه بشه که بچه ها فقط بخاطر امتحان درس نخونن.
2، 3 تا درس اجباری زیاااده؟؟
ببینید مشکل خیلی پایه ایست. اولا اینکه توی سیستم آموزشی ایده آلی که من در نظر دارم، کتابها قرار نیست اینطوری باشند! کتابهایی که درست طراحی شده باشند، دست معلم را هم نمی بندند.
دوم اینکه نحوه ی امتحان گیری غلط هست. توی این دروس نباید از کتاب سوال بدهند که بچه ها بشینن شب امتحان کتاب رو حفظ کنن. (حالا اگه خواستن هم مثلا 5 نمره کلا از کتاب بدن) باید سوال مفهومی بدن که دانش آموز مجبور باشه عقلش و تمام چیزهایی که توی کلاس (یا حتی بیرون کلاس) یاد گرفته رو بکار بگیره.
سوم معدل این درس های عمومی نباید در ورود به دانشگاه موثر باشه و همچنین توی کنکور هم نباید بیاد. (بساط قلمچی و مرآت هم پر!)
کلا نمره محوری و امتحان محوری رو باید به حد صفر رسوند.
چهارم یک فرهنگ سازی عمیق باید در جامعه بشه که بچه ها فقط بخاطر امتحان درس نخونن.
2، 3 تا درس اجباری زیاااده؟؟
راستی عربی یک همان اولاش که داره صیغه های مضارع رو می گه توی 13 و 14 اشتباه کرده.