پاسخ : اگه شما رئیس اموزش پرورش یا مولف کتب درسی بودین برای بهبود وضع اموزشی چیکار میکردین
اصلا که چی مدارس رو درجه بندی کردن؟
معمولی - غیر اتتفاهی - تیز هوشان - نمونه - شاهد - ناظر - ماهر - تاجر - باقر (!) و.......
مگه بقیه چی کم دارن از اینا؟ نمیشه همه با پول کم درس بخونن؟ نمیشه همه معلم خوب داشته باشن؟ نمیشه همه در آسایش باشن؟ نمیشه همهی دانشگاه ها خوب باشن؟ نمیشه شریفو غیر شریف نداشته باشیم؟
نمیشه همه یه درس رو بخونن ؟ ( منظورم سطح شریفه) کی گفته که اونا استعدادشون کمتره؟ برین مدارس آلمان رو ببینید....... تو مدرسشون آموزش پرورش ماهی دارن....... درس جغرافیشون کتاب نداره. فقط اردو و بازدید علمیه.......
اگه با همه از اول یه جور درس بخونن همه عالی میشن......
همش به خاطرپوله.......
واقعا متاسفم
چیزی که شما میگید غیر ممکنه تقریبا" ...
نمیشه مانع فردی شد که میخواد مدرسه ای تأسیس کنه با استاندارد های بالاتر و دبیران بهتر ... نمیشه مانع خانواده ای شد که میخوان فرزندشون امکانات آموزشی بهتری داشته باشن ... مگر این که با زور بخوایم این کار رو انجام بدیم ... روش کمونیستی !
یا این که بخوایم مدارس رو هم سطح کنیم ... که این هم تقریبا" غیر ممکنه ... چون همیشه یک گزینه ی بهتر میتونه وجود داشته باشه که توی یه مدرسه بهتر وجود داشته باشه.
همه ی معلم ها در یک سطح نیستن و تعداد معلم های خوب هم کفایت نمیکنه .
نمیشه همه ی دانشگاه ها مثل هم باشن بازم به دلیل بالا .
مگه همه ی دانشجو ها در یک سطح هستن که مدارس و دانشگاه ها در یک سطح باشن ؟
ضمنا" مقایسه ایران با آلمان کار درستی نیست ... ضمن این که اصلا" ربطی به حرفای قبلی تون (یکسان سازی مدارس) نداره .
اون جا یه کشوره با فرهنگ خاص خودش ... طبیعت خاص خودش ... و ضمنا" فکر میکنم اغراق میکنید ... اجرای چنین برنامه ی آموزشی در یک هفته ممکن نیست ...
حرفاتون کاملا" بوی احساسات میده و منطقی نداره .