سامیر

New Member
ارسال ها
29
لایک ها
52
امتیاز
0
#41
پاسخ : بررسی سوالات مرحله دوم المپیاد ادبی - دوره 27 - بهار 1393

بله
من الان سه نفر می شناسم که بالای 80 زده اند!
:43:
 

sabdeyazdan

New Member
ارسال ها
338
لایک ها
750
امتیاز
0
#42
پاسخ : بررسی سوالات مرحله دوم المپیاد ادبی - دوره 27 - بهار 1393

خب خانوم عبد یزدان شما که پارسال تو ی دوره ها بودین کمترین درصد چقدر بوده؟؟؟ قبول کنین حتی اگه 70درصد هم احتمال بدیم قبول نمیشیم اما هم چنان تا اعلام نتایج در برزخ خواهیم بود
دقيقش رو نمى دونم ولى فکر مى کنم حدود 72-73 بود...البته من بعيد مى دونم که امسال کف از 68-70 بالاتر بياد...
بله...من حرف شما رو قبول دارم و شرايطتتون رو درک مى کنم چون خودمم پارسال همين وضعيت رو داشتم...مى دونم فکر نکردن بهش کار ساده اى نيس,اما به هر حال پيشنهاد دوستانه ى من اينه که با فکر کردن به مسائلى مث اينکه کاش فلان سوال رو نزده بودم يا اگه قبول نشم چى ميشه,ذهنتون درگير نکنين...
پ.ن:درضمن از دوستان تقاضا دارم به کارهايى چون شايعه پراکنى و بيان درصدها و اخبار موهوم نپردازن و به اين دست موضوعات توجهى نکنن...البته منظورم شخص خاصى نيس اما پارسال بودن افرادى که متاسفانه به دلايل نامعلومى اين کارا رو انجام مى دادن و باعث تشويش اذهان مى شدن​
 
آخرین ویرایش توسط مدیر

سامیر

New Member
ارسال ها
29
لایک ها
52
امتیاز
0
#43
پاسخ : بررسی سوالات مرحله دوم المپیاد ادبی - دوره 27 - بهار 1393


سلام بر محمدرضا جان!
چی طوری ؟
به نظرت 68 - 70 به بالا قبولن؟
به چندتا سؤالا اعتراض داری؟

(راستی دوستانه می پرسم:
چه خبر از امین؟؟؟!)

---- دو نوشته به هم متصل شده است ----

چند زدي مگه؟! زير ٥٠ ؟!؟
من يه نكته نميدونستم يعني حواسم نبود(اينكه نقش نما اضافه واج حساب ميشه!!!) ٣ تا سوالو اشتب زدم(تكواژ شماري- كوچكترين واژه چند واجه؟- سوال شاهنامه كه يه گزينه اش بود مصرع دوم ٥ تكواژه من بخاطر. ـِ اشتب ٤ تا شمردمممم)!!!!!!!:((((((((( چن تا سوالم بي دقتياي عجيب! ٥٣ شد!!:((( انشالله سال ديييييگه

---- دو نوشته به هم متصل شده است ----


:87:چند زدي؟! زير ٥٠ محاله! من با اينكه بالا ٥٠ هستم! ولي اصن برگم فك نكنم صحيح شه چون دومم شما سوميد؟!
سلام بر آقای سقازاده!
آخه دومی ! برو درساتو بخون ! تورو چه به این حرفا؟ بیخودی اعصاب خودت خرد می کنی!
سر جلسه هم این قدر عقب و جلو رفتی و خودتکانی داشتی که یکی از رفقای ما که پهلوی تو بود بلند شد رفت جای دیگه نشست!
برا خودت میگم ، سعی کن سر جلسه امتحان این طوری نکنی . استرستا زیاد دمیکنه.

---- دو نوشته به هم متصل شده است ----

دقيقش رو نمى دونم ولى فکر مى کنم حدود 72-73 بود...البته من بعيد مى دونم که امسال کف از 68-70 بالاتر بياد...
بله...من حرف شما رو قبول دارم و شرايطتتون رو درک مى کنم چون خودمم پارسال همين وضعيت رو داشتم...مى دونم فکر نکردن بهش کار ساده اى نيس,اما به هر حال پيشنهاد دوستانه ى من اينه که با فکر کردن به مسائلى مث اينکه کاش فلان سوال رو نزده بودم يا اگه قبول نشم چى ميشه,ذهنتون درگير نکنين...
پ.ن:درضمن از دوستان تقاضا دارم به کارهايى چون شايعه پراکنى و بيان درصدها و اخبار موهوم نپردازن و به اين دست موضوعات توجهى نکنن...البته منظورم شخص خاصى نيس اما پارسال بودن افرادى که متاسفانه به دلايل نامعلومى اين کارا رو انجام مى دادن و باعث تشويش اذهان مى شدن​

خانم عبد یزدان!
به نظرتون اونهایی که امید زیادی به قبولی دارند ، این چند وقته علاوه بر امتحانات نهایی، برای آمادگی دوره تابستانی چه کنند؟ مثلا چه چیزهایی بخونند؟:217:
 

MHD ReZa

New Member
ارسال ها
258
لایک ها
231
امتیاز
0
#44
پاسخ : بررسی سوالات مرحله دوم المپیاد ادبی - دوره 27 - بهار 1393

سلام بر محمدرضا جان!
چی طوری ؟
به نظرت 68 - 70 به بالا قبولن؟
به چندتا سؤالا اعتراض داری؟

(راستی دوستانه می پرسم:
چه خبر از امین؟؟؟!)

---- دو نوشته به هم متصل شده است ----



سلام بر آقای سقازاده!
آخه دومی ! برو درساتو بخون ! تورو چه به این حرفا؟ بیخودی اعصاب خودت خرد می کنی!
سر جلسه هم این قدر عقب و جلو رفتی و خودتکانی داشتی که یکی از رفقای ما که پهلوی تو بود بلند شد رفت جای دیگه نشست!
برا خودت میگم ، سعی کن سر جلسه امتحان این طوری نکنی . استرستا زیاد دمیکنه.

---- دو نوشته به هم متصل شده است ----




خانم عبد یزدان!
به نظرتون اونهایی که امید زیادی به قبولی دارند ، این چند وقته علاوه بر امتحانات نهایی، برای آمادگی دوره تابستانی چه کنند؟ مثلا چه چیزهایی بخونند؟:217:
دوتا زبان فارسی
یکی سمک
دوتا عزاداران
یکی تشبیه ها
یکی هم کتاب درسی ادبیات
این امین کیه ان قد دارید جو میدید بهش؟
باو ولم کنید دیگه هر کی هس ان قد براش مهمم که رفته امار منو گرفته همین بسه براش!
شایعه پراکنیم نکنید کسایی که میگن بالا هشتاد داریم پارسال اینجا 95 درصد هم داشتیم!
صرفا میگم خیلیا تضعیف روحیه نشن!
 

sabdeyazdan

New Member
ارسال ها
338
لایک ها
750
امتیاز
0
#45
پاسخ : بررسی سوالات مرحله دوم المپیاد ادبی - دوره 27 - بهار 1393

سلام بر محمدرضا جان!نظرت 68 - 70 به بالا قبولن؟
به چندتا سؤالا اعتراض داری؟

(راستی دوستانه می پرسم:
چه خبر از امین؟؟؟!)

---- دو نوشته به هم متصل شده است ----
سلام بر آقای سقازاده!
آخه دومی ! برو درساتو بخون ! تورو چه به این حرفا؟ بیخودی اعصاب خودت خرد می کنی!
سر جلسه هم این قدر عقب و جلو رفتی و خودتکانی داشتی که یکی از رفقای ما که پهلوی تو بود بلند شد رفت جای دیگه نشست!
برا خودت میگم ، سعی کن سر جلسه امتحان این طوری نکنی . استرستا زیاد دمیکنه.

---- دو نوشته به هم متصل شده است ----
خانم عبد یزدان!
به نظرتون اونهایی که امید زیادی به قبولی دارند ، این چند وقته علاوه بر امتحانات نهایی، برای آمادگی دوره تابستانی چه کنند؟ مثلا چه چیزهایی بخونند؟:217:
به نظر من که نیازی به خوندن چیز خاصی نیس...در واقع شما اگه تو دوره درسا رو خوب مطالعه کنید دیگه مشکل خاصی نخواهد بود(البته اگه تغییری در دوره داده نشه که فکر هم نکنم تغییری داده شه)...واسه مصاحبه هم یه سری از مباحث تدریس شده تو دوره رو باید بلد باشین به اضافه ی اطلاعات ادبی یا حتی اطلاعات عمومی...درمجموع به نظرم اگه درسا رو قبل از دوره هم نخونده باشید اتفاق خاصی نمیوفته...فقط اگه اصرار دارید حتما مطالعه داشته باشید من بازم مث همیشه "ادوار شعر فارسی" دکتر شفیعی کدکنی رو پیشنهاد می کنم که کم حجم و مقوی هست:)
انشاالله توصیه های مربوط به دوره اگه وقتم بهم اجازه داد بعد از اعلام نتایج مرحله 2 خواهم کرد

---- دو نوشته به هم متصل شده است ----

دوتا زبان فارسی
یکی سمک
دوتا عزاداران
یکی تشبیه ها
یکی هم کتاب درسی ادبیات
این امین کیه ان قد دارید جو میدید بهش؟
باو ولم کنید دیگه هر کی هس ان قد براش مهمم که رفته امار منو گرفته همین بسه براش!
شایعه پراکنیم نکنید کسایی که میگن بالا هشتاد داریم پارسال اینجا 95 درصد هم داشتیم!
صرفا میگم خیلیا تضعیف روحیه نشن!
خب جناب اگه دوست دارید مشکلتون رو مطرح کنید تا بررسی کنیم و اگه ایرادتون به جا هست بتونید اقدام لازم رو انجام بدین
 

سامیر

New Member
ارسال ها
29
لایک ها
52
امتیاز
0
#46
پاسخ : بررسی سوالات مرحله دوم المپیاد ادبی - دوره 27 - بهار 1393

دوتا زبان فارسی
یکی سمک
دوتا عزاداران
یکی تشبیه ها
یکی هم کتاب درسی ادبیات
این امین کیه ان قد دارید جو میدید بهش؟
باو ولم کنید دیگه هر کی هس ان قد براش مهمم که رفته امار منو گرفته همین بسه براش!
شایعه پراکنیم نکنید کسایی که میگن بالا هشتاد داریم پارسال اینجا 95 درصد هم داشتیم!
صرفا میگم خیلیا تضعیف روحیه نشن!
بالا هشتاد رو نپروندم.
یک نفرشون رو مطمئن مطمئن مطمئنم. دو تا را شک دارم.
ولی راس میگی . بالا 80 داشته باشیم هم کم اند.

برا امین هم قصد اذیتت رو نداشتم . گفتم به یاد اون یه کم بخندیم .:91:

من هم 5 تا اشکال گرفتم از سؤال ها.
نگفتی ، به نظر شخصی ات کف حدودا چنده؟ پایین تر از پارساله؟
دوس داشتی درصد خودت رو هم بگو.
 

Saba76

New Member
ارسال ها
122
لایک ها
113
امتیاز
0
#47
پاسخ : بررسی سوالات مرحله دوم المپیاد ادبی - دوره 27 - بهار 1393

باید خدمدتون برسونم که کف در زمان معلم ما حدود 10 سال پیش تا 30 درصد اومده!
پس اینکه کف زیر 50 بیاد غیر ممکن نیست...
درضمن این یک امربدیهی است که اگه قسمت شما باشه که قبول بشین
با 1 درصد هم قبول میشوید و با 99 درصد نه!
 

saba75

New Member
ارسال ها
459
لایک ها
1,143
امتیاز
0
#48
پاسخ : بررسی سوالات مرحله دوم المپیاد ادبی - دوره 27 - بهار 1393

باید خدمدتون برسونم که کف در زمان معلم ما حدود 10 سال پیش تا 30 درصد اومده!
پس اینکه کف زیر 50 بیاد غیر ممکن نیست...
درضمن این یک امربدیهی است که اگه قسمت شما باشه که قبول بشین
با 1 درصد هم قبول میشوید و با 99 درصد نه!
این یعنی معجزه ...
 

amir_salar

New Member
ارسال ها
10
لایک ها
1
امتیاز
0
#49
پاسخ : بررسی سوالات مرحله دوم المپیاد ادبی - دوره 27 - بهار 1393

ینی میشه با 35 درصد قبول شد؟
اگه بشه چی میشه...:39:
 

HEART LESS

New Member
ارسال ها
2
لایک ها
0
امتیاز
0
#50
پاسخ : بررسی سوالات مرحله دوم المپیاد ادبی - دوره 27 - بهار 1393

سلاااااااااااااااااااام دوستان ...
اخیش فکرکردم فقط خودم فکر میکنم اشتباه بود...بله سوال خواجو اشتباه بود...یعنی چی اقا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:دی
ب نظرم بد نبود ولی خیلی دقت میخواست من خودم 23 تا غلط دارم دوروبر 15 تا اینا نزده ...ب نظرتون ایا امیدی هست ؟؟؟؟؟؟:198:
 

MHD ReZa

New Member
ارسال ها
258
لایک ها
231
امتیاز
0
#51
پاسخ : بررسی سوالات مرحله دوم المپیاد ادبی - دوره 27 - بهار 1393

به نظر من که نیازی به خوندن چیز خاصی نیس...در واقع شما اگه تو دوره درسا رو خوب مطالعه کنید دیگه مشکل خاصی نخواهد بود(البته اگه تغییری در دوره داده نشه که فکر هم نکنم تغییری داده شه)...واسه مصاحبه هم یه سری از مباحث تدریس شده تو دوره رو باید بلد باشین به اضافه ی اطلاعات ادبی یا حتی اطلاعات عمومی...درمجموع به نظرم اگه درسا رو قبل از دوره هم نخونده باشید اتفاق خاصی نمیوفته...فقط اگه اصرار دارید حتما مطالعه داشته باشید من بازم مث همیشه "ادوار شعر فارسی" دکتر شفیعی کدکنی رو پیشنهاد می کنم که کم حجم و مقوی هست:)
انشاالله توصیه های مربوط به دوره اگه وقتم بهم اجازه داد بعد از اعلام نتایج مرحله 2 خواهم کرد

---- دو نوشته به هم متصل شده است ----



خب جناب اگه دوست دارید مشکلتون رو مطرح کنید تا بررسی کنیم و اگه ایرادتون به جا هست بتونید اقدام لازم رو انجام بدین
سوال 22 کد1
مصدر شکستن میشه شکاندن
مصدر رستن اگه رُِستن بوده منظورشون میشه رویاندن اگه رَستن هم بوده باشه میشه رهاندن
گرفتن هم اگر در معنای تحویل گرفتن باشه سه جزیی گذرا به مفعوله اگر در معنای آتش گرفتن باشه دو جزیی هست که گذرا شدش میشه گیراندن(فعلی که احمد محمود تو زمین سوخته برای سیگار روشن کردن ب دفعات استفاده میکنه)
سوال4 کد1 کاملا سوال سلیقه ایه و شعر کتاب درسی کاملا ارتباط عمودی داره و نمیشه گفت کدوم بیت مفهوم متفاوتی داره!
سوال 29 کد یک که در تناقض با متن کتاب درسیه(صفحه13 تاریخ ادبیات2)
سوال36 کاملا سلیقه ایه
با توجه به متن درسته که اول خورشید شاه از شغال میپرسه جوانمرد هستی یا نه اما چند صفحه قبل وقتی شغال رو در بازار میبینه میگه شاید کار ب دست ایشون حل بشه پس حداقل دو گزینه درسته!
سوال53 عنصر گروتسک واعا تو گزینه1 نمایان تره! با یکی دونفر هم صحبت کردم تصدیق کردن
سوال56 اسلام در آخر داستان در خونش رو گل میگیره و گاریش رو میبنده و میره دو جور میشه برداشت کرد یکی قهر کردن یا ناراحتی از شایعه سازی از ارتباطش با مشد رقیه ولی جایی مطرح نشده که قراره برگرده
حتی کدخدا خود زنی و گریه میکنه ینی....
سوال 64 هم معنی بیت دو ب نظرم درست تره
گزینه سه ینی کارم به جونم میرسه یا کار من ب جون او میرسه نه جون من به کار او(اعتراضم نسبت ب این سوال زیاد وارد نیست ولی بازم غلطه)
سوال 68 گزینه یک هم هر دو ضمیر مضاف الیه برای خود مضاف هست و جابه جایی ضمیر فکر نمیکنم باشه!
سوال 81 میگه زبیریان صبر کردند تا "کشته شدند" فعل مجهوله ولی تو معنی گفته تا دشمنان اون ها رو کشتند چجوری اضافه کردن نهاد و معلوم کردن فعل مجهول غلط نیست؟
سوال 87 هم هست عکس مدرکات ادمی دوجور قابل برداشته یکی جلوه ای از دل آدمی هست یکی هم(با توجه ب ارتباط با ابیات قبل و بعد مثنوی)ینی درک ادمی نسبت ب دنیا نادرست و برعکسه!

---- دو نوشته به هم متصل شده است ----

باید خدمدتون برسونم که کف در زمان معلم ما حدود 10 سال پیش تا 30 درصد اومده!
پس اینکه کف زیر 50 بیاد غیر ممکن نیست...
درضمن این یک امربدیهی است که اگه قسمت شما باشه که قبول بشین
با 1 درصد هم قبول میشوید و با 99 درصد نه!
فکر میکنم شما چندین سالی مرید مولانایی جنیدی کسی بودید شایدم دنیا رو بر اساس اصول اشعری تعریف میکنید :)

---- دو نوشته به هم متصل شده است ----

بالا هشتاد رو نپروندم.
یک نفرشون رو مطمئن مطمئن مطمئنم. دو تا را شک دارم.
ولی راس میگی . بالا 80 داشته باشیم هم کم اند.

برا امین هم قصد اذیتت رو نداشتم . گفتم به یاد اون یه کم بخندیم .:91:

من هم 5 تا اشکال گرفتم از سؤال ها.
نگفتی ، به نظر شخصی ات کف حدودا چنده؟ پایین تر از پارساله؟
دوس داشتی درصد خودت رو هم بگو.
باتوجه ب این سوالا و سلیقه ای بودنشون سه چهار درصد اختلاف تو درصد های بالای 78 نمیتونه برتری علمی کسی رو ثابت کنه!
درضمن خبر دارم اصفهان امسالم چند تا قوی داره! ولی میگم دو سه درصد تو این تیپ سوال چیزی ر وثابت نمیکنه!
من درمورد کسی که میاد با آبروی من تو فضای مجازی بازی میکنه نمیخندم اگه تو دوره ببینمش کاری میکنم همه ب حالش گریه کنن :)
 

Saba76

New Member
ارسال ها
122
لایک ها
113
امتیاز
0
#52
پاسخ : بررسی سوالات مرحله دوم المپیاد ادبی - دوره 27 - بهار 1393


متوجه منظورتون نشدم؟
 

MHD ReZa

New Member
ارسال ها
258
لایک ها
231
امتیاز
0
#53
پاسخ : بررسی سوالات مرحله دوم المپیاد ادبی - دوره 27 - بهار 1393


متوجه منظورتون نشدم؟
اشعری ها معتقدن چیزی ب اسم علت و معلول وجود نداره و همه چی بستگی به خواست الهی داره مثل همه بیتایی که تو مثنوی خوندیم :)
ینی مثل موسی آن را نار دید و نور بود!
یا یکی مثلا با99 قبول نمیشه ولی یکی با 1 قبول میشه :)
 

Saba76

New Member
ارسال ها
122
لایک ها
113
امتیاز
0
#54
پاسخ : بررسی سوالات مرحله دوم المپیاد ادبی - دوره 27 - بهار 1393

برخی موارد تاکیدی در قرآن هست که در دین‌های دیگر به این شدت به آن پرداخته نشده است. یکی از این موارد تأکید خدا در مشیت و ارده و خواست او در انجام همه امور است. شاید بتوان با جرات گفت که خداوند گام به گام در قرآن در برابر خواست خود تأکید کرئده است به گونه‌ای که در نگاه نخست شما احساس جبر و بی‌اختیاری می‌کنی که البته اینگونه نیست.

در سوره کهف آیه۲۳و۲۴ آمده است.

وَلَا تَقُولَنَّ لِشَیْءٍ إِنِّی فَاعِلٌ ذَلِکَ غَدًا ﴿۲۳﴾

إِلَّا أَن یَشَاءَ اللَّهُ وَاذْکُر رَّبَّکَ إِذَا نَسِیتَ وَقُلْ عَسَى أَن یَهْدِیَنِ رَبِّی لِأَقْرَبَ مِنْ هَذَا رَشَدًا ﴿۲۴﴾
 

MHD ReZa

New Member
ارسال ها
258
لایک ها
231
امتیاز
0
#55
پاسخ : بررسی سوالات مرحله دوم المپیاد ادبی - دوره 27 - بهار 1393

برخی موارد تاکیدی در قرآن هست که در دین‌های دیگر به این شدت به آن پرداخته نشده است. یکی از این موارد تأکید خدا در مشیت و ارده و خواست او در انجام همه امور است. شاید بتوان با جرات گفت که خداوند گام به گام در قرآن در برابر خواست خود تأکید کرئده است به گونه‌ای که در نگاه نخست شما احساس جبر و بی‌اختیاری می‌کنی که البته اینگونه نیست.

در سوره کهف آیه۲۳و۲۴ آمده است.

وَلَا تَقُولَنَّ لِشَیْءٍ إِنِّی فَاعِلٌ ذَلِکَ غَدًا ﴿۲۳﴾

إِلَّا أَن یَشَاءَ اللَّهُ وَاذْکُر رَّبَّکَ إِذَا نَسِیتَ وَقُلْ عَسَى أَن یَهْدِیَنِ رَبِّی لِأَقْرَبَ مِنْ هَذَا رَشَدًا ﴿۲۴﴾
نمیخواهم حرفی درباره ی آیه ی قرآن ندونسته تفسیری بگم
فقط میدونم سنت الهی اینه که هرکس تلاش کنه نتیجه میگیره
و لن تجد لسنت الله تحویلا(اگه ذهنم درست یاری کنه)
ب قول ملا احمد نراقی در مثنوی طاقدیس:
فهو حسبی را شنیدستی از آن/وابتغوا من فضله را هم بخوان :)
دیگه حرفی ندارم :)
 

Saba76

New Member
ارسال ها
122
لایک ها
113
امتیاز
0
#56
پاسخ : بررسی سوالات مرحله دوم المپیاد ادبی - دوره 27 - بهار 1393

تا که از جانب معشوق نباشد کششی / کوشش عاشق بیچاره به جایی نرسد
 

MHD ReZa

New Member
ارسال ها
258
لایک ها
231
امتیاز
0
#57
پاسخ : بررسی سوالات مرحله دوم المپیاد ادبی - دوره 27 - بهار 1393

گران جانی نیست خدا رو وارد مسائل سخیفی مثل المپیاد کنیم و از خدا همچین چیزای کوچیکی بخوایم؟
بایزید را گفتند:چه میخواهی؟
گفت: آنکه هیچ نخواهم :)
 

Saba76

New Member
ارسال ها
122
لایک ها
113
امتیاز
0
#58
پاسخ : بررسی سوالات مرحله دوم المپیاد ادبی - دوره 27 - بهار 1393

گران جانی نیست خدا رو وارد مسائل سخیفی مثل المپیاد کنیم و از خدا همچین چیزای کوچیکی بخوایم؟
بایزید را گفتند:چه میخواهی؟
گفت: آنکه هیچ نخواهم :)

همین بایزید به هرچه خدا بخواهد رضایت دهد....

چه قبولی در المپ باشد یا نباشد!

یاعلی
 

AmirAbbasS

New Member
ارسال ها
42
لایک ها
13
امتیاز
0
#59
پاسخ : بررسی سوالات مرحله دوم المپیاد ادبی - دوره 27 - بهار 1393

سلام بر محمدرضا جان!
چی طوری ؟
به نظرت 68 - 70 به بالا قبولن؟
به چندتا سؤالا اعتراض داری؟

(راستی دوستانه می پرسم:
چه خبر از امین؟؟؟!)

---- دو نوشته به هم متصل شده است ----



سلام بر آقای سقازاده!
آخه دومی ! برو درساتو بخون ! تورو چه به این حرفا؟ بیخودی اعصاب خودت خرد می کنی!
سر جلسه هم این قدر عقب و جلو رفتی و خودتکانی داشتی که یکی از رفقای ما که پهلوی تو بود بلند شد رفت جای دیگه نشست!
برا خودت میگم ، سعی کن سر جلسه امتحان این طوری نکنی . استرستا زیاد دمیکنه.

---- دو نوشته به هم متصل شده است ----




خانم عبد یزدان!
به نظرتون اونهایی که امید زیادی به قبولی دارند ، این چند وقته علاوه بر امتحانات نهایی، برای آمادگی دوره تابستانی چه کنند؟ مثلا چه چیزهایی بخونند؟:217:
شما؟!
لطفاً اسمتونو بگيد احتمالاً ميشناسمتون چون من اغلب بچه هاي اصفهانو ميشناسم!
اونيم كه ميگيد بلند شد رفت اگه منظورتون اقاي مير رضي هست باس بگم نرفت و سر جاش نشست! نميگم اين استرس خوبه! نه! ولي شما نبايد بياي اينجا هر چي ميخواي بگي! از الانم شروع كردم كه طلاي سال ديگمو ببندم'! همين!!d:
در مورد درساي مدرسمم خيل شما راحت ميخونم و خدا رو شكر وضعيتمم عاليه!(شما به فكر خودت باش)!
در نهايت ممنون از راهنماييتون سعي مي كنم اضطرابمو كم كنم!

---- دو نوشته به هم متصل شده است ----

راستش نميدونستم اين شعرو بايد كجا بذارم! ولي تصميم گرفتم اينجا بذارم كه بچه هاي ادبي باش حال كنن! خوشحال ميشم نظرتونو بشنوم! اين شعرم در مقام والاي معلم به وزن متقارب فعولن فعولن فعولن فعل و سبك بوستان نوشته شده! بقيه شعرامم اگه كسي خواست لطف كنه و بخونه : http://shereno.com/profile.php?id=43778

به وقت سحر شاد و خرّم به خواب
گرفتم هزيــــــــــــــمت به راه ذهاب


به شارع دبيرم بديدم كه پا
ز قوّت فتاده ،گرفته عصــــا


نه ديگر توان شناسايي بود
نه اندر سرش از سبق جايي بود


نه كس داشت دستش بگيرد به دست
نه خود داشت تواني به خيز و به جست


همان گه كه ديدم بشـــــــــدّم ز جاي
به عين اشكم آمد، به سر فكر و راي


همانطور كه رفتم سر و دست و پا
پر انديشه، لرزان، فتاده ز جا...


ببوسيدم آن دست پير و ضعيف
گرفتم به آغوش تني بس نحيف


بگفتا كه اي اى يل قهرمان؟!
چه دارم من از ياد تو هر نشان؟!


كه اندر ميان بسي پير و خُرد
كسي نامي از پيري چون من ببرد!


لبي برگشادم ، فلانم ، دبير!
به مكتب همان طفل شرّ و صغير!


نداري به يادم؟ ولي من كنون
به عيناً بدارم ز تو هر فنون


به لب هاي پيرش شكوفه نشست
بيفشرد دستم همانا به دست


چو ميلي ز من بآن شنيدن ، بديد
همي پرده هاي خموشي دريد


بكرد عجز و لابه ز روز و ز شب
ز فقدان شادي و نيستِ طَرَب


به دستِ زمانه كه چون پيلِ مست
ببرد رنگ مويش و پشتش شكست


به هر ناكسي در لباس كسي
كه باشد، در هر زمانه بسي


بگفت سالي چندي ز كنج قفس
كنم عزم رفتن به ميل و هَوَس


نفس بر نفس گفت و باريد اشــــــــــك
پر از بغض و ناله ، پر از درد و رشك


چو ديدم سخن بر زبانش بُريــــد
دو چشم باز كردم، زمانش رسيد...


به مكتب روم بهرِ آموختـــــن
به گنجي ز دانش بياندوختن


قضا آن معلّم به راهــــم گذاشت
كه خُردي ز پيري نشاني نداشت


گرفتم به آغوش و باز گفتمش
به عُمقي ز شادي فرو بردمش


هميــن است زمانه، فرا ده دو گوش
محال است جدال قضا، پس مكوش!


معلّم چو خورشيد برِ هر نهال
رسانيد ما را به علم و كمـــال


پدر گر وجودت به شكل وا دهد
معلّم به جانــــــــــت فروغ آورد


كه بوالفضل اگر دُرّ ِ شاهي نوشت
بياموخت از نصر مُشكان سرشت


بماند معلّم چو شمعي ولي
بسوزد كه سازد جواني بري


كه اين پيشه و كارِ چون انبيــــــــاست
پر از رنج و سختي و صانع به ماست


كه اشعار "سقّا" اگر بر سر است
بدان باش بي فيضِ او ابتر است


سقّا كاشانى(اميرعبّاس سقّازاده)​
 

sabdeyazdan

New Member
ارسال ها
338
لایک ها
750
امتیاز
0
#60
پاسخ : بررسی سوالات مرحله دوم المپیاد ادبی - دوره 27 - بهار 1393

سوال 22 کد1
مصدر شکستن میشه شکاندن
مصدر رستن اگه رُِستن بوده منظورشون میشه رویاندن اگه رَستن هم بوده باشه میشه رهاندن
گرفتن هم اگر در معنای تحویل گرفتن باشه سه جزیی گذرا به مفعوله اگر در معنای آتش گرفتن باشه دو جزیی هست که گذرا شدش میشه گیراندن(فعلی که احمد محمود تو زمین سوخته برای سیگار روشن کردن ب دفعات استفاده میکنه)
سوال4 کد1 کاملا سوال سلیقه ایه و شعر کتاب درسی کاملا ارتباط عمودی داره و نمیشه گفت کدوم بیت مفهوم متفاوتی داره!
سوال 29 کد یک که در تناقض با متن کتاب درسیه(صفحه13 تاریخ ادبیات2)
سوال36 کاملا سلیقه ایه
با توجه به متن درسته که اول خورشید شاه از شغال میپرسه جوانمرد هستی یا نه اما چند صفحه قبل وقتی شغال رو در بازار میبینه میگه شاید کار ب دست ایشون حل بشه پس حداقل دو گزینه درسته!
سوال53 عنصر گروتسک واعا تو گزینه1 نمایان تره! با یکی دونفر هم صحبت کردم تصدیق کردن
سوال56 اسلام در آخر داستان در خونش رو گل میگیره و گاریش رو میبنده و میره دو جور میشه برداشت کرد یکی قهر کردن یا ناراحتی از شایعه سازی از ارتباطش با مشد رقیه ولی جایی مطرح نشده که قراره برگرده
حتی کدخدا خود زنی و گریه میکنه ینی....
سوال 64 هم معنی بیت دو ب نظرم درست تره
گزینه سه ینی کارم به جونم میرسه یا کار من ب جون او میرسه نه جون من به کار او(اعتراضم نسبت ب این سوال زیاد وارد نیست ولی بازم غلطه)
سوال 68 گزینه یک هم هر دو ضمیر مضاف الیه برای خود مضاف هست و جابه جایی ضمیر فکر نمیکنم باشه!
سوال 81 میگه زبیریان صبر کردند تا "کشته شدند" فعل مجهوله ولی تو معنی گفته تا دشمنان اون ها رو کشتند چجوری اضافه کردن نهاد و معلوم کردن فعل مجهول غلط نیست؟
سوال 87 هم هست عکس مدرکات ادمی دوجور قابل برداشته یکی جلوه ای از دل آدمی هست یکی هم(با توجه ب ارتباط با ابیات قبل و بعد مثنوی)ینی درک ادمی نسبت ب دنیا نادرست و برعکسه!
سوال 22 رو منم باهاش مشکل دارم و به نظرم گزینه 4 درست تره
سوال 4 منظورش از مفهوم با برداشت شما از مفهوم فرق داره....در واقع 3 گزینه ی دیگه همگی به وضوح به پدیده ی مرگ اشاره دارن اما گزینه ی 1 فقط میگه دوره ی شما هم می گذره و این لزوما به معنای مرگ نیس...از این دست سوالا تو کنکور هم زیاد پیدا میشه
درمورد سوال 29 هم که قبلا گفتم...غلطه
من سمک رو نخوندم و ترجیح میدم فعلا درمورد سوال 36 نظری ندم
سوال 53 رو هم که بنده خدا خودش 1 جواب داده...
درمورد سوال 56 واقعا نمی دونم چی باید بگم...شاید غلط تایپی باشه...با این حال من بازم سعی می کنم بررسی کنم
سوال 64 رو راستش خیلی نفهمیدم مشکلتون باهاش چیه...البته فک می کنم رامش رو باید توی بیت دو همون آرامش معنی کرد و نشاط برای معنیش زیاد درست به نظر نمیاد
سوال 68 هم فکر می کنم هر دو گزینه ی 1 و 3 درست هستن...مگه اینکه معنی بیت 1 اون چیزی که ما فک می کنیم نباشه که اونم بعیده
تو سوال 81 به نظرم زیادی ریز شدین...دیگه تا این حد دقیق شدن هم لازم نیس
درمورد سوال 87:وقتی یه بیت میده و درمورد همون یه چیزی میپرسه،شما باید فقط با توجه به همون بیت جواب بدین و کاری به قبل و بعدش یا استنباط های شخصی خودتون نداشته باشین...مگه اینکه تو سوال گفته باشه که مثلا با توجه به فلان داستان درمورد این بیت کدام گزینه درست است؟...با توجه به توضیحاتی که دادم دیگه به نظر نمیاد مشکلی باشه
موفق باشید
 
بالا