سوالات امتحان ناگهانی امروز صبح دکتر عراقی!!لطفا حل کنید!!!

Fiboonatchi

New Member
ارسال ها
259
لایک ها
55
امتیاز
0
#1
سلام دوستان المپیادی!!
اینا چندتا از سوالای امتحان بدون اطلاع قبلیمونه!!1 ساعت پیش حالمونو گرفت استاد!می دونم واسه شماها خیلی پیشو پا افتادس اما ممنون میشم جواب بدید ببینم اوونچیزایی که نوشتم دزسته یا نه!!!

1-وتر مثلث قائم الزاویه ABC دارای طول 4a می باشد.ذره ای تحت تاثیر نیرویی قرار می گیرد که ان را به طرف نقطهO بر روی وتر به فاصله a از راس A جذب می کند. قدر مطلق این نیرو متناسب است با -k\r^2 (منفی کا تقسیم بر ار به توان 2!!)که در ان r فاصله ذره از نقطه O استمطلوب است محاسبه کار امجام شده بوسیله نیرو وقتی ذره از A بهC و از C به B در امتداد دو ساق مثلث حرکت می کند.
2-گلوله ای با سرعت V. (وی صفر!)=(Vx,Vy,Vz) از مبدا پرتاب می شودسرعت باد Vw=Wj معاذیات حرکت را در صورتی که x,y,z
توابعی از زمان باشند بدست اورید.با در نظر گرفتن R=-bV نقطه X1 , Y1 را که گلوله در ان به سطح افقی بر می گردد پیدا کنید.نشان دهید که اگر در هدف گیری اثرات مقاومت هوا و سرعت بادرعایت نشود مقاومت هوا به تنهایی باعث خواهد شد که گلوله به اندازه ی 4bVx.\3mg از فاصله هدف جلوتر فرود اید و باعث انحرافی اضافی به اندازه y (که ان را تعیین خواهید کرد) در مختصه y می شود.
3-موشکی به طور قائم به سمت بالا پرتاب می شود جرم اولیه M. و سرعت خروجی گاز -u و میزان خروج گازA=dM\dt پس از خروج تمام گاز به جرم دلتاm موتور موشک بی سوخت می ماند از اصطکاک هوا صرف نظر می شود.معادله حرکت را بدست اورید ونشان دهید که اگرM. , u, دلتا m ثابت باشد هرچه A میزان خارج شدن گاز از موشک بیشتر باشد حداکثر ارتفاعی که موشک بدان می رسد بزرگتر خواهد بود.
 

Fiboonatchi

New Member
ارسال ها
259
لایک ها
55
امتیاز
0
#2
دوستان اين سوالا خيلي پيشو پا افتادس كه حل نمي كنيد يا خيلي سخته؟!!

منتظرماااااااااااااا!
 

mehryar

مشاور فیزیک
ارسال ها
367
لایک ها
61
امتیاز
28
#3
سوال 3 رو می تونی تو سوال 9 و 10 کلپنر فصل 3 حل کنی حوصله نوشتن ندارم


سوالات 1 و 2 هم حوصله خوندن ندارم
 
بالا