ششمین المپیاد علوم و فناوری نانو، با هدف شناسایی استعدادهای برتر دانشآموزی، کمک به پایدارسازی جریان تربیت نیروی انسانی در فناوری نانو و کمک به پیشتازی کشور در آموزش فناوری نانو در 132 شهرستان به طور سراسری ساعت ۲ بعد ازظهر جمعه چهارم اردیبهشت ماه برگزار شد.
در این المپیاد 18 هزار و 183 دانش آموز دختر و 10 هزار و 296 دانش آموز پسر شرکت کرده و در 180 دقیقه به 60 سوال چهار گزینهای پاسخ دادند.
برگزیدگان مرحله اول؛ شامل 30 برگزیده کشوری در گام بعد در تابستان 94 یک اردوی عملی آموزشی 10 روزه را میگذرانند. در این مرحله، دانشآموزان ضمن فراگیری روشهای ساخت و کاربرد نانومواد در آزمایشگاه و شرکت در کارگاههای شبیه سازی نانو، از مراکز فعال کشور در حوزه فناوری نانو بازدید میکنند.
در پایان، دانشآموزان برای کسب مدال طلا، نقره و برنز در یک آزمون با هم به رقابت میپردازند. این آزمون در دو بخش سوالات کتبی و همچنین ارایه دستاوردهای علمی خود طی این دوره، در قالب مقاله علمی و ارایه شفاهی با حضور داوران متخصص علوم و فناوری نانو برگزار میشود.
گفتنی است، در برگزاری ششمین المپیاد دانش آموزی 200 پژوهش سرای دانشآموزی و 1500 نفر از کارکنان آموزش و پرورش از استانهای مختلف همکاری داشتهاند.
در این المپیاد 18 هزار و 183 دانش آموز دختر و 10 هزار و 296 دانش آموز پسر شرکت کرده و در 180 دقیقه به 60 سوال چهار گزینهای پاسخ دادند.
برگزیدگان مرحله اول؛ شامل 30 برگزیده کشوری در گام بعد در تابستان 94 یک اردوی عملی آموزشی 10 روزه را میگذرانند. در این مرحله، دانشآموزان ضمن فراگیری روشهای ساخت و کاربرد نانومواد در آزمایشگاه و شرکت در کارگاههای شبیه سازی نانو، از مراکز فعال کشور در حوزه فناوری نانو بازدید میکنند.
در پایان، دانشآموزان برای کسب مدال طلا، نقره و برنز در یک آزمون با هم به رقابت میپردازند. این آزمون در دو بخش سوالات کتبی و همچنین ارایه دستاوردهای علمی خود طی این دوره، در قالب مقاله علمی و ارایه شفاهی با حضور داوران متخصص علوم و فناوری نانو برگزار میشود.
گفتنی است، در برگزاری ششمین المپیاد دانش آموزی 200 پژوهش سرای دانشآموزی و 1500 نفر از کارکنان آموزش و پرورش از استانهای مختلف همکاری داشتهاند.