موثرترین راه‌های دفع، از بین بردن، گرفتن موش در خانه

mahnaz56

New Member
ارسال ها
23
لایک ها
0
امتیاز
1
#1
بی شک موش یکی از آزاردهنده‌ترین انواع جانوران موذی است که می توان در منزل یافت. موش حیوانی است که در سراسر جهان یافت می‌شود. موش افت محسوب شده که می‌تواند ناقل انواع بیماری‌ها بوده و باعث انتقال آن به انسان‌ها شود. همچنین موش‌ها می‌توانند سلامت ساختمان شما را به خطر انداخته و خسارت‌های جدی به لوله‌های آب و گاز و سیم‌کشی و عایق‌های ساختمان وارد کنند. در ادامه بهترین راههای کشتن، دفع و از بین بردن موش در خانه را معرفی کرده و بهترین طممه موش را نیز بررسی می کنیم.

بیوگرافی موش
موش (به انگلیسی the mouse) نوعی پستاندار از دسته جوندگان است. موش پستاندارد خونگرمی است ،که به راحتی خود را با هر شرایطی وفق می‌دهد. موش‌ها دندان‌های درشتی دارند و به همین جهت استعداد خوبی هم در جویدن دارند. و حضور آنها در خانه می‌تواند خسارت زیادی را برای وسایل خانه مواد غذایی و کابل‌های برق به همراه داشته باشد. خسارت این جوندگان فقط محدود به داخل خانه نمی‌شود، بلکه در خارج از خانه هم می‌توانند مضر باشند.

موش‌ها جز جوندگان بی‌اختیاری هستند که مدفوع خود را در گوشه و کنار رها می‌کنند و همین مورد می‌تواند وجود موش در محل سکونت شما را تایید کند. توجه داشته باشید که تماس مواد خوراکی با این فضله‌ها می‌تواند عامل انتقال انواع بیماری‌ها باشد.

جالب است بدانید موش‌ها از یک سوراخی به اندازه یک قطر مداد هم به راحتی عبور می‌کنند و اگر دسترسی به مواد غذایی نداشته باشند، می‌توانند خود را از هر سوراخی عبور دهند.

غذای موش
موشا در طبیعت به عنوان جانوران گیاهخوار شناخته می‌شوند زیرا بیشتر غذاهای گیاهی استفاده می‌کنند اما نوع خاصی از موش‌ها هم به حشرات علاقه داشته و آنها را می‌خورد. برخی از غذاهای مورد علاقه موش و عبارتند از:

انواع دانه‌ها از جمله جو گندم ذرت و برنج
انواع میوه‌ها مثل سیب خیار هندوانه و حتی خرما
انواع سبزیجات مثل کرفس کاهو هویج
انواع پروتئین‌های گیاهی مثل حبوبات و دانه‌های روغنی
سایر مواد غذایی مثل گوشت فنی تخم مرغ و ماهی
عمر موش و قابلیت ها
موش‌ها قابلیت‌های مختلفی دارند یکی از این قابلیت‌ها توانایی در بالا رفتن از سطوح است. جالب است بدانید موش‌ها برای حفظ دندان‌های خود و جلوگیری از خارش آنها و سلامت لثه‌ها نیاز به جویدن دارند.

یکی دیگر از قابلیت‌های موش‌ها حرکت سریع آنها که دسترسی به این حیوان و به دام انداختن آن را مشکل کرده است.

موش‌ها بیشتر در فصل سرد سال وارد خانه شده گوشه کنار آن سکنا می‌گزینند چون در این مکان‌ها دسترسی به آب و غذا راحت‌تر است.

از ابتدای تولد تا رسیدن به بلوغ موش‌ها ۸ تا ۱۰ هفته زمان نیاز است. هر موش در ۵ زایمان خود حدود ۷ تا ۱۲ نوزاد به دنیا می‌آورد. در محیط آزمایشگاهی یک جفت موش می‌تواند صدها هزار نوزاد تولید کنند اما در شرایطی که مرگ و میر موش‌ها وجود دارد، ۹۵ درصد موش‌ها در دوران ابتدایی زندگی از بین می‌روند.

از چه بویی بدشان می‌آید؟
برخلاف تصور عموم استفاده از بوهایی که موش‌ها از آنها متنفرند، نمی‌تواند باعث از بین رفتن آنها شود، این واقعیت که موش‌ها از روغن نعنا گل میخک فلفل تند بدشان می‌آید باعث دفع آنها نمی‌شود این کارها فقط باعث افزایش تعداد و تکثیر موش‌ها خواهد شد. بهترین راه از بین بردن موش‌ها نصب دستگاه دفع حشرات دافع الکتریک است.

موش خانگی کجا یافت می‌شود؟
متاسفانه در سال‌های اخیر تعداد موش خانگی رو به افزایش است یکی از مهم‌ترین علل این مورد عدم رعایت اصول ساختمان سازی است که باعث می‌شود، در طی مراحل ساخت موش‌ها وارد ساختمان شده و تکثیر شوند. به تدریج موش‌ها از طریق رایزرهای ساختمان وارد سقف‌های کاذب شده و به داخل واحدها پارکینگ و انباری دسترسی پیدا میکنند.

موش ها از موادی مانند کاغذ، کارتن، جعبه و پلاستیک برای خود لانه درست می کنند. به یاد داشته باشید بزاق، مدفوع و ادرار موشها بسیار خطرناک بوده و حاوی انواع ویروس‌ها و باکتری‌ها است. بنابراین به محض مشاهده مستقیما به آنها دست نزده و از دستکش برای از بین بردن آنها استفاده کنید. بهتر است بلافاصله بعد از مشاهده این موارد برای از بین بردن موش اقدامات جدی را لحاظ کنید.

انواع موش‌های خانگی
از شایع ترین موشهای خانگی که در نزدیکی محل سکونت انسان ها یافته شده می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

موش نروژی یا وحشی
موش خانگی
موش سقفی
موش قهوه ای
موش خانگی و سقفی از انواع دیگر شایع تر هستند، از آنجایی که در خانه ها یافتن آب و غذا ساده تر است، موش خانگی به راحتی می توانند تکثیر شده و زندگی کنند. اما موش های سقفی اغلب در حومه شهر و در محل هایی مانند گاراژ و سقف کارگاه های صنعتی یافت می‌شوند.

موش خانگی؛موش‌های خانگی شکل ظاهری کوچکتری داشته کشیده و باریک هستند و اندازه آنها در حدود ۳ تا ۵ سانتی‌متر از ویژگی‌های ظاهری این موش می‌توانی به گوش‌های بزرگ بینی کوچک و چشمان ریز اشاره کنیم. معمولاً طول دم این نوع موش‌ها به اندازه سر و گردن آنهاست. رنگ موش‌های خانگی اغلب خاکستری یا قهوه‌ای است.
موش‌های سقفی: اینو موشا در مقایسه با موش‌های خانگی جثه بزرگ‌تری دارند. همچنین آنها چشم‌ها و گوش‌های بزرگ‌تری دارند.
بهترین راه از بین بردن و کشتن موش با صدا
قبل از هر چیز بگوییم که اگر مهارت کافی در این مورد ندارید از سمپاشی و اقدام خودسرانه پرهیز کنید، چرا که تجربه نشان داده سموم نه تنها ریشه کن، مشکل را حل نمی‌کنند بلکه باعث افزایش جمعیت موش‌ها و مقاومت آنها میشوند. اگر موش در داخل دیوار یا سقف بمیرد نعش آن می‌تواند بوی متعفن ایجاد کند.

بهترین راه تضمینی برای از بین بردن موش ها، نصب دستگاه دفع حشرات دافع الکتریک است. این دستگاه فقط با استفاده از تولید صدای فراتر از شنوایی انسان بر روی سیستم عصبی موش ها تاثیر گذاشته و آنها را از محیط فراری می‌دهد. همچنین از ورود موش‌های جدید جلوگیری می‌کند. این دستگاه فقط با صدا برای فراری دادن موش استفاده شده و در طی ۳ تا ۴ هفته به طور کامل محیط شما را پاکسازی کرده و حتی درز دیوارها یا سقف را هم عاری از موج خواهد کرد.

دفع موش از خانه سمپاشی
مدت زمان بسیاری است که سمپاشی برای موش‌ها منسوخ شده است. علت این امر این است که :

سمپاشی برای موش می توانند سبب افزایش جمعیت موش‌ها شود.
باعث افزایش مقاومت موشها به طمه های نادرست می‌شود.
می توانند باعث نفوذ موش در سقف و راویز شده و بعد از کشته شدن آن سبب باید تعفن گردد.
ژنتیک انسان و موش به هم نزدیک بوده و سم های خطرناک می توانند تاثیرات بسیار بدی برای انسان ها داشته باشد. این سم ها در آینده تاثیرات بدی به خصوص برای کودکان، زنان باردار و افراد مسن دارد.
کشتن موش با پفک
ساس بوسه زن
روش های دفع و از بین بردن موش‌ها در خانه
انجام راهکارها و موارد زیر می‌تواند در از بین بردن موش در خانه و سقف کاذب موثر باشد.

جلوگیری از ورود موش‌ها: بهتر است در اولین مرحله تمام شکاف ها و سوراخ‌هایی که احتمال می‌دهید، موش از طریق آنها وارد خانه شده باشد، را مسدود کنید.
حفظ بهداشت : محل زندگی خود را پاکسازی کنید و خوراکی‌ها را مسدود کنید تا موش‌ها نتوانند به آنها دسترسی داشته باشند. به این طریق می‌توانید جذب موش‌ها را تا حدودی کاهش دهید.
استفاده از دستگاه‌های تله‌گیری: اگه در منزل خود کودک یا نوزاد ندارید می‌توانید از دستگاه‌های تله‌گیری استفاده کنید این دستگاه‌ها ۱۰۰ موفق نیستند اما ممکن است به کاهش جمعیت موش‌ها کمک کنند.
نصب دستگاه دفع حشرات: بهترین راه قطعی تضمینی و موفق برای دفاع از بین بردن انواع موش‌ها و جانوران موذی و فراری دادن آنها نصب دستگاه دفع حشرات دافع الکتریک است. این دستگاه تمام موش‌هایی که در حال حاضر وجود دارند را فراری داده و از ورود سایر جانوران موذی و موش هم جلوگیری خواهد کرد. برای اطلاعات بیشتر صفحه قیمت دستگاه دفع حشرات را مطالعه کنید.
بهترین طعمه برای گرفتن موش
موش ها تقریبا همه چیز خوار هستند و نیاز خود به آب را از طریق غذاهای مرطوب تامین می‌کنند. توصیه میشود، در تله های چسبی موش از غذاهایی که به آن علاقه دارند، استفاده کنید. از مواد غذایی که مشابه آن علاقه دارند می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

غلات و خشکبار
خیار
گردو
پفک
مگش خانگی چیست
حشرات ریز قهوه ای در خانه
نشانه‌های وجود موش در خانه
بیشتر افراد قبل از مشاهده خود موش، نشانه‌های وجود آن در خانه را مشاهده می کنند. موش های بیشتر در شب ها فعال هستند، و این مهمترین نشانه وجود موش در خانه است. از مهمترین علائم وجود موش در خانه می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم؛

استشمام بوی بد در محیط (موش اغلب در اطراف محیط زندگی خود بوی نامطبوع را ایجاد می‌کنند که شبیه به بوی قارچ یا کپک است.)
مشاهده فضله‌های موش به اندازه دانه برنج و به رنگ مشکی
وارد کردن صدمات به مواد غذایی چوب‌ها یا سقف
موسش به طور متوسط در هر ۲۴ ساعت ۷۰ وزنه ایجاد می‌کند و مشاهده این فضله‌ها یعنی موش‌ها در همان اطراف مشغول به زندگی هستند. جالب است بدانید موش‌ها برای نشانه گذاشتن در قلمرو خود و پیدا کردن محل غذا،در نواحی مختلف با ادرار کردن علامت گذاری می‌کنند.

آیا وجود موش در خانه خطرناک است؟
بله وجود موش در خانه خطرناک است، زیرا موش می‌توانند ناقل انواع بیماری‌ها باشند و این بیماری‌ها و ویروس را از طریق مواد غذایی و فضله‌های خود و به انسان‌ها منتقل کنند. در نظر داشته باشید که موهای موش،بزاق، ادرار و مدفوع همگی آلوده هستند. همچنین در نظر داشته باشید که مواد غذایی که موش از آنها تغذیه کرده هم بسیار آلوده و منبع بیماری هستند.

ممکن است موش‌ها همراه خود کک را وارد منزل کنند و عامل انواع بیماری‌ها مثل طاعون باشند. مسلما این بیماری‌ها برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند، مثل کودکان، بیماران و افراد کهنسال خطرناک‌تر است. همچنین موش در خانه برای زنان باردار هم می‌تواند عوارض خطرناک‌تری را به همراه داشته باشد.
 
بالا