ارسال ها
263
لایک ها
84
امتیاز
0
#1
خب این مطلب رو دیدم...میخوام بدونم شما دربارش چی فکرمیکنید وبا کدوم حالت موافقید.خودم فکمیکنم نمیشه چیزی رو مشخص کرد اما متوقف نمیشه تکامل چون بازم افرادی که هوش بیشتری دارند توی جامعه بشری موقعیت های بهتری کسب میکنن (مخصوصا اقتصادی)ودر نتیجه بهتر ژن هایشان راانتقال میدهند.
پایان تکامل
آیا تکامل انسان سرانجام متوقف شده است؟


برای آنهایی که خواب زندگی بهتری را می بینند، علم خبرهای بدی دارد: این بهترین وضعیتی است که در آن به سر می بریم و وضع مان هرگز از این بهتر نمی شود. گونه ما به اوج زیست شناختی خود رسیده است و دیگر قادر به تغییر نیست. این دیدگاه تیره و جنجالی گروهی از زیست شناسان است که معتقدند امروزه سبک زندگی غربی از بشریت در برابر نیروهایی که در گذشته به Homo sapiens شکل می دادند، محافظت می کند. پروفسور استیو جونز (S.Jones) از یونیورسیتی کالج لندن که قرار است هفته آینده در جلسه بحث انجمن سلطنتی در ادینبرو با عنوان «آیا تکامل به پایان رسیده است؟» استدلال هایش را مطرح کند، می گوید «اگر می خواهید بدانید آرمانشهر چه شکلی است، نگاهی به دور و اطراف تان بیندازید. آرمانشهر همین است که می بینید. برای گونه ما از این به بعد اوضاع نه بهتر خواهد شد و نه بدتر.»

اما این یک دیدگاه جنجالی است. دانشمندان دیگر بر این باورند که انسان هنوز تحت تاثیر همان نیروهای تکاملی است که در طول سه میلیارد سال گذشته بی شمار گونه را آفریده اند که زمین را به سکونت خویش درآورده اند. پروفسور کریس استرینگر (C.Stringer) از موزه تاریخ طبیعی لندن می گوید «همین ۵۰ هزار سال پیش اگر به اروپاییان عصر حجر نگاه می کردید، گمان می کردید انسان همواره بزرگ تر و قوی تر خواهد شد. اما سپس به طور کاملا ناگهانی انسان هایی سبک وزن، بلندقد و فوق العاده باهوش که از آفریقا آمده بودند جای آنها را گرفتند و جهان را به تصرف خویش درآوردند. رویدادهای تکاملی نظیر این را اصلا نمی توان پیش بینی کرد. کسی چه می داند ما به کجا داریم می رویم؟»

بعضی دانشمندان معتقدند که انسان دارد کم هوش تر و عصبی تر می شود. بعضی نشانه هایی از رشد هوش و کاهش تنومندی در انسان می بینند در حالی که بعضی دیگر، همچون جونز، شواهدی می بینند که نشان می دهند ما به نقطه ایست رسیده ایم. همه آنها هم استدلال هایشان را بر اصول انتخاب طبیعی مبتنی می سازند. بر اساس نظریه داروین، افرادی که بیش از همه با محیط زیست شان سازگاری داشته باشند بیشتر زنده می مانند و فرزندان بیشتری از خود به جا می گذارند و به این ترتیب ژن هایشان را در جمعیت انتشار می دهند. این فرایندی است که تغییر تکاملی ایجاد می کند. برای مثال جانوران سُم داری که گردن درازتری داشتند، می توانستند به آبدارترین برگ ها روی درختان بلند برسند و به این ترتیب معمولا بهتر تغذیه می کردند، بیشتر زنده می ماندند و فرزندان بیشتری تولید می کردند. سرانجام این جانوران به زرافه تکامل یافتند و آنهایی که گردن کوتاه تری داشتند منقرض شدند. فرایندهایی مشابه این به تکامل انسان انجامیدند، اما اکنون این فرایند متوقف شده است زیرا تقریبا ژن های همه افراد به نسل بعد راه می یابند و نه فقط ژن های کسانی که با محیط زیست شان بهتر سازش یافته اند. جونز می گوید «تا این اواخر میان طول عمر و باروری افراد تفاوت های چشمگیری وجود داشت. در لندن در بخش اعظم تاریخ این شهر، نرخ مرگ ومیر از نرخ زادوولد بیشتر بود. اگر از دوران باستان تا عصر ویکتوریا به گورستان ها نگاه کنید، می توانید ببینید که نیمی از تمام کودکان پیش از رسیدن به نوجوانی مرده اند که احتمالا به خاطر نداشتن محافظت ژنتیکی در برابر بیماری ها بوده. اکنون احتمال رسیدن بچه ها به سن ۲۵ سالگی به ۹۸ درصد رسیده است. دیگر چیزی تغییر نمی کند. ما به ایستگاه رسیده ایم.»

گذشته از این، جمعیت های انسانی اکنون پیوسته با هم مخلوط می شوند و باز هم اختلاطی که به وجود می آورند جلوی تغییر تکاملی را می گیرد. این افزایش اختلاط را می توان با محاسبه فاصله میان زادگاه شخص و زادگاه همسرش و سپس میان زادگاه والدین شان و سرانجام میان زادگاه پدربزرگ و مادربزرگ شان اندازه گرفت. تقریبا در تمامی موارد درخواهید یافت که هرچه به گذشته بازمی گردید فاصله میان زادگاه ها کمتر می شود. امروزه افراد به دانشگاه و کالج می روند و با افرادی از قاره های دیگر آشنا می شوند و ازدواج می کنند. تا یک نسل پیش، مردان و زنان به ندرت با کسی از بخش یا شهری دیگر ازدواج می کردند. و به این ترتیب ژن های ما با هم مخلوط شدند که به زودی جمعیتی یکنواخت با پوستی به رنگ قهوه ای پدید خواهند آورد. غیر از این تغییر چندانی در گونه انسان به وجود نخواهد آمد.

اما این استدلال تنها در مورد دنیای متمدن غرب صدق می کند که در آن وفور غذا، بهداشت و پیشرفت های پزشکی تقریبا تمام اعضای جامعه را آنقدر زنده نگه می دارند که بتوانند ژن هایشان را به نسل بعد انتقال دهند. در دنیای کشورهای در حال توسعه چنین محافظتی وجود ندارد. جونز می گوید «کافی است ایدز را در نظر بگیرید و نگاهی به شمپانزه ها بیندازید. درمی یابید که همه آنها نسخه ای از HIV با خود دارند اما به ایدز مبتلا نمی شوند. اما چند هزار سال پیش هنگامی که نخستین شمپانزه ها مبتلا شدند، اوضاع بسیار متفاوت بود. احتمالا با انتشار ویروس در میان آنها میلیون ها شمپانزه مردند و فقط تعداد کمی از آنها که ژن هایی داشتند که در آنها ایمنی ایجاد می کرد، زنده ماندند تا نیاکان تمام شمپانزه های امروزی باشند.» جونز افزود «به زودی ممکن است اتفاق بسیار مشابهی برای ما انسان ها بیفتد. ظرف هزار سال آفریقا ممکن است تنها به سکونت فرزندان معدود افرادی درآید که هم اکنون نسبت به ویروس ایدز ایمنی کسب کرده اند. آنها حامل ویروس خواهند بود اما مبتلا به ایدز نخواهند شد. از این رو درست است که تغییری به وجود خواهد آمد، بحثی نیست، اما فقط در جایی که نیروهای تکامل سرکوب نشده باشند.»

اما دانشمندان دیگر بر این باورند که فشارهای تکاملی با وجود تمام محافظت هایی که زندگی غربی فراهم می کند، هنوز بر انسان تلفاتی وارد می کنند. برای مثال کریستوفر ویلز (C.Wills)، زیست شناس دانشگاه کالیفرنیا در سن دیه گو، معتقد است که اکنون ایده ها تکامل ما را به پیش می رانند. او می گوید «اکنون امتیازی برای تیزی ذهن و استعداد جمع کردن پول وجود دارد و تکامل به آن پاداش می دهد. چنین افرادی معمولا بچه های بیشتری دارند و احتمال زنده ماندن شان هم بیشتر است.» به عبارت دیگر، هوش که ویژگی معرف گونه ماست، هنوز هم تکامل ما را به پیش می راند. پیتر وارد (P.Ward) از دانشگاه واشنگتن در سیاتل، با این دیدگاه مخالف است. وارد نیز در کتابی که اخیرا با عنوان «تکامل آینده» منتشر کرده است، استدلال می کند که زندگی مدرن غربی افراد را از تاثیر تکامل مصون می دارد. وارد می گوید «بعید می دانم در آینده شاهد تغییری باشیم، جز همان هایی که عمدا در خودمان ایجاد می کنیم. اینها همان تغییراتی هستند که با انجام مهندسی زیستی روی افراد و با وارد کردن ژن هایی به بدن آنها پدید می آوریم تا بیشتر عمر کنند یا قوی تر و سالم تر باشند.»

اگر از این به بعد مردم ۱۵۰ سال عمر کنند و تا ۱۰۰ سالگی بتوانند بچه دار شوند، پیامدهای آن روی تکامل انسان چشمگیر خواهد بود. وارد می گوید «مردم در طول عمرشان ده ها بچه تولید خواهند کرد و این قطعا به تدریج، تکامل ما را از مسیر خویش منحرف خواهد ساخت. این افراد برای جمع آوری ثروت نیز فرصت بیشتری در اختیار خواهند داشت. به این ترتیب ما نژاد جدیدی از افراد بارور و مولد ثروت به وجود خواهیم آورد و این می تواند پیامدهای عظیمی داشته باشد. اما اینها فقط هنگامی اتفاق می افتند که ما با استفاده از کلونینگ و ژن درمانی، مستقیما در تکامل خودمان مداخله کنیم. درغیراین صورت هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.» اما استرینگر مخالف است. او می گوید «تکامل همواره در جریان است. نیازی به مداخله ما نیست. فقط آنکه خیلی پیش بینی ناپذیر است. برای مثال حجم مغز در ۱۰ هزار سال گذشته کاهش یافته است. در هیکل و ساختمان بدنی ما نیز کاهش مشابهی اتفاق افتاده است. در مقایسه با نیاکان مان که فقط چند هزار سال پیش زندگی می کردند، هم ریزاندام تر شده ایم و هم مغزمان کوچک تر شده است. بنابراین گرچه هنوز تحت تاثیر تکامل هستیم، این خودبه خود به معنای آن نیست که در سرنوشت ما پیشرفت هست.»

منبع:روزنامه کارگزاران


- - - Updated - - -

بعد یه چیز دگ هم اضافه کنم درمورد تکامل انسان که انسان میتونه موجودی باشه که مستقل از سایر موجودات تکامل پیداکرده...یعنی تکامل وانتخاب طبیعی که یه قانونه توی طبیعت و تاالان فکنمیکنم نقض شده باشه...مثل قانون جاذبه. بازم هست و ما..اینارو(قانونارو) به صورت تجربی کسب کردیم تاحالا اما چیزی مثل فشار تکاملی (که ی قانونه!توی طبیعت!)روی ما میتونه تاثیر داشته باشه......اما با نحوه ی افرینش انسان که فقط منظورم همین انسان های امروزی هست....وگرنه انسان های دوران خیلی اولیه میتونستن بوجود اومده باشن از موجودات دگ...و این انسانی که ماالان میبینیم چجور بگم....بهتره بگم جوری که دقیقا با علم بهش دست پیدا نکردیم هنوز ... بصورت مستقل میتونه بوجود امده باشه..واینکه ماباید عقل وفکرمون رو وسعت بدیم وبدونیم هنوز که هنوزه اصل خیلی چیزا مشخص نیس...اما تکامل که یه قانونه توی طبیعت وجود داره...ایناچیزایی هس که بهش فککردم بهش رسیدم (البته نظرخودمن) حالا نمیدوم چه قدر خوب بیان شد که بتونم مفهوم و منظورمو بهتون برسونم....
 
آخرین ویرایش توسط مدیر

sina

New Member
ارسال ها
402
لایک ها
385
امتیاز
0
#2
پاسخ : آیا تکامل انسان سرانجام متوقف شده است؟

من تو یه مقاله خونده بودم به دلیل اوضاع جامعه امروزی در dna هر شخصی که به دنیا نیاد حدود 60تا جهش وجود داره یعنی هر بچه ای که به دنیا میاد الان یه ابر انسانه!!!
اما اینو دیگه نمیدونم چی بگم:160:
تو کتبه جهان در پوسته گردو استیون هاوکینگ در مورد اهمیت مهندسی ژنتیک نظرات جالبی هست پیشنهاد میکنم بخونیدش:3:
 

Masoud-s

New Member
ارسال ها
876
لایک ها
1,171
امتیاز
0
#3
پاسخ : آیا تکامل انسان سرانجام متوقف شده است؟

نكته اي كه به ذهنم رسيد اينه كه بيولوژيست ارتيست خلقت گراست يا تكامل گرا؟؟؟!!!
 

Masoud-s

New Member
ارسال ها
876
لایک ها
1,171
امتیاز
0
#4
پاسخ : آیا تکامل انسان سرانجام متوقف شده است؟

ريچارد داوكينز:
واقع امر اين است كه ادعاي مربوط به توقف تكامل از دانش زيست شناسي منشا نميگيرد و اغلب از طرف زيست شناسان مستقل مطرح نميشود بلكه ريشه اصلي اين دعوا از بحثهاي مربوط به شناخت شناسي و بررسي درباره ارزش و قايليت اعتماد علم انسان برمي خيزد.
اين از خودم(!):
كسايي كه از پايان تكامل صحبت ميكنن در واقع همگي "حس گرا" هستند...به اين معني كه انسان رو كامل ترين چيز ممكن(همون ارمان شهر متن شما) ميدونن و معتقدن از اين بهتر نميشه در حالي كه مثلا دستگاه حسي انسان بسيار ضعيفه....و كلا انسان خيلي كار داره.....
 

Ardavan

Well-Known Member
ارسال ها
914
لایک ها
428
امتیاز
63
#5
پاسخ : آیا تکامل انسان سرانجام متوقف شده است؟

متن شما سرشار از اغلاط علمی است!!!!!!!!!!!!!
1- اولا انسان از لحاظ تئوری مطابق نظر دانشمندان (اخرین کامنت من در تاپیک عمر 1000 ساله را مشاهده فرمایید) 126 سال بیش تر نمی تواند زندگی کند . چه رسد به 150 سال !
2- افرادی که هوش بییش تر دارند همیشه بچه بیش تر دارند !! اگه به روستاهای کشورمان نگاهی بیندازید بیش تر متوجه میشوید !! ( برداشت بد نفرمایید که یه موقع منظورم تمسخر نیست)
3- انسان کم هوش تر و عصبی تر می شود!!!!!!!!!!!!!!!!!! رشد iq در انسان طی یک قرن اخیر چنان سریع است که هنوز توضیحی با علم ژنتیک نمی توان داد (گرچه اپی ژنتیک حرف برای گفتن دارد) . به این اثر هم flynn effect می گویند. 4- ریچارد داوکینز :
Song in the saddleback truly evolves by non-genetic means. There
are other examples of cultural evolution in birds and monkeys, but
hese are just interesting oddities. It is our own species that really
shows what cultural evolution can do. Language is only one example
out of many. Fashions in dress and diet, ceremonies and customs, art
and architecture, engineering and technology, all evolve in historical
time in a way that looks like highly speeded up genetic evolution, but
has really nothing to do with genetic evolution. As in genetic
evolution though, the change may be progressive. There is a sense in
which modern science is actually better than ancient science. Not
only does our understanding of the universe change as the centuries
go by: it improves. Admittedly the current burst of improvement
dates back only to the Renaissance, which was preceded by a dismal
period of stagnation, in which European scientific culture was frozen
at the level achieved by the Greeks. But, as we saw in Chapter 5,
genetic evolution too may proceed as a series of brief spurts between
stable plateaux.
که در متن بالا صراحتا کل مقاله شما را نقض می کند !!
 

Masoud-s

New Member
ارسال ها
876
لایک ها
1,171
امتیاز
0
#6
پاسخ : آیا تکامل انسان سرانجام متوقف شده است؟

منبع:كارگزاران !!!!!!!!!
بابا هر چي تو اينترنت ميبينين كپي پيست نكنين
 
ارسال ها
263
لایک ها
84
امتیاز
0
#7
پاسخ : آیا تکامل انسان سرانجام متوقف شده است؟

نكته اي كه به ذهنم رسيد اينه كه بيولوژيست ارتيست خلقت گراست يا تكامل گرا؟؟؟!!!
خلقت گرا رو خوب متوجه نمیشم؟!!!!!!
هر چیزی که درست باشه و بهش اطمینان داشته باشم....
اگه منظور از خلقت گرااینه که خلقت با تکامل متاوته میگم نه....چون تکامل یه قانون طبیعته و برای موجودات صحت کامل داره....اما از نظرم آفرینش انسان امروزی میتونه از مسیری که ما به علمش دست پیدا نکردیم هم باشه....اصولا هرچیزی امکانش هس ونمیشه همینطوری گف که وجود نداره و غیرممکنه....(منظورم افرینش انسان هس!)چون باید عقلمون برای درک حقیقتش رشد بیشتری کنه .... وقوانین طبیعت که بنده مثال زدم ...مثه جاذبه ویا حتی از 2 نقطه فقط 1 خط میگذره صرفا قوانینیی هستن که ماتا حالا مشاهده کردیم.....وهمین خط و نقطه که گفتم تا حالا نقض نشده اما اگه قانون طبیعتی در یک وقتی تغییر کنه اینم میتونه تغییر کنه.............
امیدوارم منظورمو تونسته باشم برسونم........(گفتنشون بطور دقیق برام یکم سخته)

- - - Updated - - -

منبع:كارگزاران !!!!!!!!!
بابا هر چي تو اينترنت ميبينين كپي پيست نكنين
میخواستم سوالمو تو 2-3 خط بنویسم اینم پیدا کردم گفتم خب شما ها هم بدونید......
 

Masoud-s

New Member
ارسال ها
876
لایک ها
1,171
امتیاز
0
#8
پاسخ : آیا تکامل انسان سرانجام متوقف شده است؟

يعني چي كه عقلمون كامل نشده!!!!يعني مثلا سيصد سال ديگه به اين نتيجه ميرسيم كه يه دفعه به وجود اومديم؟
 
ارسال ها
263
لایک ها
84
امتیاز
0
#9
پاسخ : آیا تکامل انسان سرانجام متوقف شده است؟

متن شما سرشار از اغلاط علمی است!!!!!!!!!!!!!
1- اولا انسان از لحاظ تئوری مطابق نظر دانشمندان (اخرین کامنت من در تاپیک عمر 1000 ساله را مشاهده فرمایید) 126 سال بیش تر نمی تواند زندگی کند . چه رسد به 150 سال !
2- افرادی که هوش بییش تر دارند همیشه بچه بیش تر دارند !! اگه به روستاهای کشورمان نگاهی بیندازید بیش تر متوجه میشوید !! ( برداشت بد نفرمایید که یه موقع منظورم تمسخر نیست)
3- انسان کم هوش تر و عصبی تر می شود!!!!!!!!!!!!!!!!!! رشد iq در انسان طی یک قرن اخیر چنان سریع است که هنوز توضیحی با علم ژنتیک نمی توان داد (گرچه اپی ژنتیک حرف برای گفتن دارد) . به این اثر هم flynn effect می گویند. 4- ریچارد داوکینز :
Song in the saddleback truly evolves by non-genetic means. There
are other examples of cultural evolution in birds and monkeys, but
hese are just interesting oddities. It is our own species that really
shows what cultural evolution can do. Language is only one example
out of many. Fashions in dress and diet, ceremonies and customs, art
and architecture, engineering and technology, all evolve in historical
time in a way that looks like highly speeded up genetic evolution, but
has really nothing to do with genetic evolution. As in genetic
evolution though, the change may be progressive. There is a sense in
which modern science is actually better than ancient science. Not
only does our understanding of the universe change as the centuries
go by: it improves. Admittedly the current burst of improvement
dates back only to the Renaissance, which was preceded by a dismal
period of stagnation, in which European scientific culture was frozen
at the level achieved by the Greeks. But, as we saw in Chapter 5,
genetic evolution too may proceed as a series of brief spurts between
stable plateaux.
که در متن بالا صراحتا کل مقاله شما را نقض می کند !!
منم هنوز به هیچ کدو از حرفاکه دیدم مطمئن نیستم...نظرات چندین نفر بود....البته نظرات شما هم محترم....وخواستم هم فکری کنیم ...درستی غلطیشو دقیقانمیدونم
 

Ardavan

Well-Known Member
ارسال ها
914
لایک ها
428
امتیاز
63
#10
پاسخ : آیا تکامل انسان سرانجام متوقف شده است؟

وقتی دو چیز اشتی ناپذیرند ، تلاش برای آشتی دادن ان ها تلف کردن وقت است !!
 

Masoud-s

New Member
ارسال ها
876
لایک ها
1,171
امتیاز
0
#11
پاسخ : آیا تکامل انسان سرانجام متوقف شده است؟

اين سوالي تيست كه بي جواب مونده باشه و خيلي وقته كه جوابش معلومه،حتي اكثر كتابا با تمسخر به اين سوال جواب ميدن....براي مثال كتاب 'نظريه هاي تكاملي' دكتر نيشابوري كه برجسته ترين تكامل شناس ايران هستند
 
ارسال ها
263
لایک ها
84
امتیاز
0
#12
پاسخ : آیا تکامل انسان سرانجام متوقف شده است؟

يعني چي كه عقلمون كامل نشده!!!!يعني مثلا سيصد سال ديگه به اين نتيجه ميرسيم كه يه دفعه به وجود اومديم؟
ای بابا شما هنوز نمیدونین که عقل یه بچه ی 1 ساله با شما فرق میکنه....!انسان (مثلا من!)باید عقلمو وسعت بدم.....!!!نمیدونم چجوری اینو بگم.....عقل به پختگی برمیگرده.....
مثلا درک یه انسان بالغ از وجود خدا(البته اگه مثلا قبولداشته باشه1)بایه بچه فرق میکنه...!!!!!!!!!
برای همینم هس که دریک سن خاصی به سن تکلیف میرسه آدم.........(البته نمیگم هرکی به سن تکلیف رسید عقلش درسته و به بلوغ عقلی رسیده!!)

- - - Updated - - -

اين سوالي تيست كه بي جواب مونده باشه و خيلي وقته كه جوابش معلومه،حتي اكثر كتابا با تمسخر به اين سوال جواب ميدن....براي مثال كتاب 'نظريه هاي تكاملي' دكتر نيشابوري كه برجسته ترين تكامل شناس ايران هستند
اینطورنیس.....نظرات مختلفی بوده تاحالا......هنوز خیلی ها تفاهم ندارن..........
 

Masoud-s

New Member
ارسال ها
876
لایک ها
1,171
امتیاز
0
#13
پاسخ : آیا تکامل انسان سرانجام متوقف شده است؟

نه خير هيچ تفاوت نظري نيست بهتره يكم در اين زمينه مطالعه فرماييد.....بين زيست شناسا تفاوت نظر نيست بعضي از ديگر علوم دارن تفرقه ميندازن....البته بغضي از اون علم ها هم خودشونو جزو علوم قرار ميدن علم نيستن تفكرات تخيلي هستن:دي منظورمو اميدوارم فهميده باشين
 
ارسال ها
263
لایک ها
84
امتیاز
0
#14
پاسخ : آیا تکامل انسان سرانجام متوقف شده است؟

يعني چي كه عقلمون كامل نشده!!!!يعني مثلا سيصد سال ديگه به اين نتيجه ميرسيم كه يه دفعه به وجود اومديم؟
من هنوز راستشو بگم ..... فکرم درست درک نکرده که منظور از خلقت مستقل یکدفه ای بوده یا نه منظور یه چیز دگ هس که میگم نمیدونم درکش نکردم!!!!!
اماتکامل وانتخاب طبیعی یه قانون واضح طبیعته..........!!!!!

- - - Updated - - -

نه خير هيچ تفاوت نظري نيست بهتره يكم در اين زمينه مطالعه فرماييد.....بين زيست شناسا تفاوت نظر نيست بعضي از ديگر علوم دارن تفرقه ميندازن....البته بغضي از اون علم ها هم خودشونو جزو علوم قرار ميدن علم نيستن تفكرات تخيلي هستن:دي منظورمو اميدوارم فهميده باشين
بطور خلاصه بگید زیست شناسان دانشمند چیمیگن.........!!!!!چون چندمدت اندکه که دارم به این موضوع فکمیکنم............
 

Masoud-s

New Member
ارسال ها
876
لایک ها
1,171
امتیاز
0
#15
پاسخ : آیا تکامل انسان سرانجام متوقف شده است؟

تكامل در حال جريانه چون موتور هاي اصليش هنوز روشنن .... هيچ اخلالي در تكامل نيست....نه تنهااين بلمه تكامل پيشرفت هم كرده تو انسان...تكاملي كه الان از طريق فرهنگ جريان داره بسيار سريع در جريانه و خيلي هم قويه......يك چيزي ميگم حال كنين: مگه نميگين بايد عقلمون پيشرفت كنه تا اين مطالب رو درك كنيم؟! اين پيشرفت خودش چه طوري به وجود خواهد اومد؟!با تكامل!!!!!!! مثلا در قرن اخير هوش انسان بسيار بيشتر شده و اين خودش تكامله!!!!
 
ارسال ها
263
لایک ها
84
امتیاز
0
#16
پاسخ : آیا تکامل انسان سرانجام متوقف شده است؟

تكامل در حال جريانه چون موتور هاي اصليش هنوز روشنن .... هيچ اخلالي در تكامل نيست....نه تنهااين بلمه تكامل پيشرفت هم كرده تو انسان...تكاملي كه الان از طريق فرهنگ جريان داره بسيار سريع در جريانه و خيلي هم قويه......يك چيزي ميگم حال كنين: مگه نميگين بايد عقلمون پيشرفت كنه تا اين مطالب رو درك كنيم؟! اين پيشرفت خودش چه طوري به وجود خواهد اومد؟!با تكامل!!!!!!! مثلا در قرن اخير هوش انسان بسيار بيشتر شده و اين خودش تكامله!!!!
هوش هم تو درک این چیزا تاثیر میذاره شدیدا!!!!اما میتونه یکی عقلشو بکارنندازه!!!یعنی ذهن بازی برای درک نداشته باشه!!!!!یکی هوشش کمتر باشه برای مثال اما درکش از دنیا وطبیعت بالاتر....!!!!
خب هوشم به مرور زمان زیاد میشه اگه فشارتکاملی باشه آره......توی همینم آدم مردده....
 

Archaeopteryx

New Member
ارسال ها
1,240
لایک ها
2,256
امتیاز
0
#17
پاسخ : آیا تکامل انسان سرانجام متوقف شده است؟

از نظر من تکامل میتونه هر وقتی اتفاق بیوفته.....اما دشواره....مگر اینکه مثلا یه اتفاقی بیوفته که اکثر انسان ها از بین بروند و اون انسان هایی که موندند یه جهش بزنن و تغییر در کل گونه انسان ایجاد بشه که در اثر تولید مثل از بین نره
(شرمنده تاپیک رو اصلا نخوندم و به سوال تیتر تاپیک جواب دادم ) بعدا نظرمو راجب مقاله میگم
 
ارسال ها
263
لایک ها
84
امتیاز
0
#18
پاسخ : آیا تکامل انسان سرانجام متوقف شده است؟

از نظر من تکامل میتونه هر وقتی اتفاق بیوفته.....اما دشواره....مگر اینکه مثلا یه اتفاقی بیوفته که اکقر انسان ها از بین بروند و اون انسان هایی که موندند یه جهش بزنن و تغییر در کل گونه ایجاد بشه که در اثر تولید مثل از بین نره
چیزی که شما فرمودید یه حالتی از تکامله.....این جا خواستم نظرتونو راجع به اینکه انسان آیا از اینی که هست....تکامل یافته تر میشه یا نه ویا......
دیدگاه راجع به این قسمت
 

Archaeopteryx

New Member
ارسال ها
1,240
لایک ها
2,256
امتیاز
0
#19
پاسخ : آیا تکامل انسان سرانجام متوقف شده است؟

از نظر من بدون مداخله تکامل انسان پیشرفت نمیکنه بلکه پسرفت هم خواهد داشت....
در گذشته تنها کسایی که لیاقت زندگی (از نظر جسمی) داشتن زنده میموندن....
اما الان هر کسی ( حتی ضعیف ترین انسان) ژن هاشو ب نسل بعدش انتقال میده ............
برای انسان های پیشرفته تر باید مداخله انجام بشه...
 
ارسال ها
288
لایک ها
303
امتیاز
0
#20
پاسخ : آیا تکامل انسان سرانجام متوقف شده است؟

نمیدونم این حرف تا چقد درست باشه، چون من در این مورد اطلاعات زیادی ندارم
ولی خب در حد یه نظر میتونه باشه
به نظر من حالا که انسان به اون درجه از پیشرفت(از لحاظ علم و تکنولوزی، نه تکاملی) رسیده، میتونه خیلی راحت به جای اینکه تکامل پیدا کنه عواملی که به ضررشن رو از بین ببره
ولی خب ب نظرم کاملا تکامل در مورد انسان هم صادقه، چون عمر هومو ساپینس چندان زیاد نیست و فک نمیکنم این زمان برای تغییر کافی باشه:در صورتی که به تکامل تدرجی اعتقاد داشته باشیم
و شاید هنوز اون شرایط سخت برای تکامل بوجود نیومده: درصورتی که به تعادل نقطه ای اعتقاد داشته باشیم
 
بالا