بررسي مرحله اول سيزدهيمن المپياد زيست شناسي (1388)

Neva_boy11

New Member
ارسال ها
2
لایک ها
0
امتیاز
0
#41
آقای آرمان سعیدی خیلی جالبی،به نظر من هر دوتاتون باید مسابقه انشانویسی شرکت می کردین به جای زیست

در مورد سوال 9 کد 1 که همه با اطمینان می گن الف،بد نیس یه کم رو گزینه ج تفکر کنید،چون ممکنه N از مقدار طبیعی مورد نیاز گیاه خیلی بیشتر بشه!(البته من اطمینان ندارم ولی از یکی از استادای المپیاد پرسیدم)
سوال 4 تشریحی(تخم مرغ):احتمالا 7 میشه.اول باید معادله سهمی رو بدست بیارید بعد وقتی عدد توش بذارید از 7 به بعد انرژی خالص کاهش پیدا می کنه.
 

darwin

New Member
ارسال ها
11
لایک ها
0
امتیاز
0
#42
- اون تخم مرغ ها 100% میشه 7 شک نکنید.با یه عدد گزاری هم میتونین به صحت این گفته واقف بشین!
راهشم همونه که اوشون(!) گفتن. اول معادله سهمی به دست میاد که میشه: 4x^2+ 2^x= y , همچنین معدله انرژِی دریافتی از تخم میشه:58x و اون ها رو از هم کم میکنیم: یه معادله درجه 2 دیگه با ضریب x^2 منفی بدست میاد و این یعنی که سهمی ما نقطه ماکزیمم داره و نقطه ی max جواب مساله را میدهد به دست!
-- جوابای سوالات منو کسی نداد ها!
 

ali2000s

New Member
ارسال ها
8
لایک ها
0
امتیاز
0
#43
سلام
darwin
سوال 7 آوند ها را من زدم د استدلالم هم این بود که آوندهای اواخر بهار و اوایل تابستون متاثر از بارندگی 2-3ماه پیشه یعنی آوند ها طول میکشه ایجاد شوند اما زیاد اطمینان ندارم نظر دیگر دوستان چی؟
یکی جواب 24 رو بده kinesinlk من الف رو زدم n m
30جوابش 90%د میشه چون مرتبه واکنش یکه و طبق رابطه سرعت={ماده 1}*{ماده2}
گربه رو زدم ج چون تو انتخاب جهت دار جاندار در موقعییت جدیدی قرار میگیردو ....
بچه ها کف بالاخره چند؟
 

avashk

New Member
ارسال ها
34
لایک ها
0
امتیاز
0
#44
salam be hamegi
manam gir kafam
mese inke parsal 25 darsad bode vali male emsal hatman paentare
 
A

armansaeedi

Guest
#45
از این جا به همه میگم که بدونن این جا جای چرت و پرت نوشتن نیست اگرهم خیلی از اعصابت خورده راه های بهتری برای تخلیه هست، امیدوارم خود طرف مربوطه فهمیده باشه خودش بره اون comment شو ویرایش کنه. در رابطه با سوال 10 کد دو( همون سوال آوند تابستانه و بهاره) گزینه د درست هستش. هر کی زده شاد باشه. سوال 12 کد دو ( سوال با افزایش نیتروژن در برگ.....) یادم نیست کسی گفته باشه گزینه 3 جوابشه، جواب درستش گزینه ی الفه. درباره ی سوال kinesin گزینه ی درست د هستش.
( چه اعتماد به نفسی دارم من .......!!!!!!!!) میتونین تو بیوشیمی استرایر جوابشو پیدا کنین.
 

ali2000s

New Member
ارسال ها
8
لایک ها
0
امتیاز
0
#46
آرمان جان سلام منم آوند رو د زدم نیتروژن رو هم الف زدم اما kinesinروالف زدم .چرا دمیشه
من 20 تا زدم که 6-7تاش غلطه به نظرت قبول میشم ؟
 

A_A

New Member
ارسال ها
14
لایک ها
2
امتیاز
0
#47
سلام خدمت آقاي
darwin
اول اون سوال آوند من تو كمپل كه نگاه كردم اينجوري نوشته بود:

"آوندهاي بهاره معمولا بزرگتر با ديواره هاي نازك تر نسبت به تابستان مي باشد"

پس با احتساب جواب ميشه گزينه ج

نمودار سوبسترا هم با كمي تامل ميشه فهميد كه جوابش ه هس، آخه بدون E هم بعد از مدتي غلظت A در محيط كمتر ميشه پس قطعا نمودارش نميتونه خط صاف باشه

- در مورد سوال گربه: از نظر من گزينه ب ميشه(سوال 42 كد 1)،منظور از انتخاب طبيعي اين بوده كه پس از نسلها گربه ها به سمتي تكامل پيدا كردن كه بتونن با آزمايش و خطا مشكل رو حل كنن يا يه چيزي شبيه اين ! به نظر من درست ترين جواب همون ب هستش
 

samira20

New Member
ارسال ها
19
لایک ها
0
امتیاز
0
#48
- سوال 21 (clade ) که همه می گن الف یکی بگه چرا ه نمی شه؟ گزینه می گه II و III .V .III که مشخصه و همه هم می گن درسته (با توجه به الف) ، اگه III درست باشه پس مطمئنا II هم درسته، تا اینجا الف و ه بین« IوIII » و «IIوIII » تقریبا یه حالت یکسان دارند (مقایسه کنید) ولی اگه بتونیم به این صورتی که من می گم (حالا شاید غلط باشه) Vرو هم درست فرض کنیم این گزینه کاملتر از الف می شه؛ این که V می گه 2و4و5و7 ، حالا با یه نگاه ساده می شه گفت 2و5و7تو III هست و با همون استدلالی که همه می کنن قبول، ولی 4 هم می تونه جزو این کلاد باشه اگه اینطور فرض کنیم که یکی از همون فسیل هاست که روی سوال گفته و درواقع قدیمی ترینشونه و هیچ کدوم از صفت های A تا H رو نداره و به تدریج در طی تکامل با اشتقاق گونه ها این صفات پدیدار شدن! یعنی می تونه تو درخت تبارزایشی دورترین شاخه نسبت به بقیه باشه! (پس می تونیم بگیم IVو VI رو که تابلواند چون اونایی که حداقل یه صفت دارن، صفت مشترک با هم ندارن پس ب و د رو می ذاریم کنار I وII و III هم کاملا درست اند پس ج رو می ذاریم کنار می مونه الف و ه که اگه این استدلال درست باشه ه کاملتره اگر نه که می شه الف!) کسی نظری داره بگه.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:eek:ffice:eek:ffice" /><o:p></o:p>
- 23 رو کسی نزده؟ اگه کسی مطمئنه می تونه توضیح بده؟<o:p></o:p>
- درمورد سوال 41 : خب این مشخصه که این رفتار حاصل شرطی شدن فعال نیست چون در این نوع یادگیری جانور قبل از بروز محرک رفتار رو از خودش نشون می ده -مثل جعبه اسکینر- در حالی که ما اینجا ماهی داشتیم! ولی اینو نمی شه گفت که "شرطی شدن فعال در جانوری مثل گربه مصداق نمی یابد"! (اگر در موش باشه چرا در گربه نه؟!) و اینکه شرطی سازی فعال فکر نمی کنم به حضور فعال آزمایشگربستگی داشته باشه! یعنی نیازی نیست! حالا به غیر از این به فرض که این دوتا یعنی IIوIII درست باشن ولی تو این سوال نمی تونن با هم یه جا جمع شن!!! دقت کنید که گزینهII دلیل شرطی نبودن فعال در این سوال رو این دونسته که در گربه مصداق نداره ولی III دلیل رو عدم حضور آزمایشگر می دونه! چطوری هر دو با هم درست باشن؟! گزینه د از بیخ غلطه! به نظر من شرطی سازی به تنهایی (نه فعال نه کلاسیک) این یادگیری رو توجیه می کنه! یعنی اونقدر خودشو اینور اونور می کوبه تا به چفت می خوره ، بار دیگه همین رفتار تکرار می شه تا به تدریج براش شرطی می شه که خودشو فقط به چفت بکوبه تا در باز شه!<o:p></o:p>
 

darwin

New Member
ارسال ها
11
لایک ها
0
امتیاز
0
#49
سلام خدمت همه ی دوستان:
خانم A-A: دقت کنید که محور X ها زمان نیست. بلکه غلظت ماده A هست.
-- کسی تو مدرسشون یه طلایی پارسال رو نداره که جوابا رو ازش بپرسه؟
-- چرا تو صفحه ی اول جواب همه المپیادا رو نوشته جز زیست؟؟؟

-- کسی میدونه که هر سوال تشریحی حدودا ارزش چند تا تستی رو داره؟و این کفی که اعلام میشه آیا بدون در نظر گرفتن تشریحی هاست؟
 

mohsen313

New Member
ارسال ها
1
لایک ها
0
امتیاز
0
#50
من کد یک هستم
سوال 9 به نظر من گزینه (ب) است
مطمئنم گزینه الف غلط است.
 

Leon

New Member
ارسال ها
12
لایک ها
0
امتیاز
0
#51
عزیز من کی گفته کف پارسا 25% بوده؟خیلی کمتر بوده.همونطور که قبلا هم گفتم احتمالا 10% باشه امسال.

راستی منم آوندها رو زدم د.ولی این سوال چون حفظی بوده نمیشه به استدلال اعتماد کرد


آنزیم سوبسترا هم اگه بیشتر دقت کنی ه میشه.

گربه هم به نظر بنده اولیش ج و دومیش د میشه.

armansaeedi عزیز استدلال من برای سوال 30 کد 2 که میگم ج اینه که طرف هر چقدر هم که بخوره میزان جذب اون مادش یه مقدار ثابته!!!




راستی کولینا و حولینا کین؟؟؟!!!!!!!!

چاکره هرچی استقلالیه

 

darwin

New Member
ارسال ها
11
لایک ها
0
امتیاز
0
#52
دوستان اگه میشه یکی در مورد دلیل جواب آنزیم سوبسترا توضیح بده. من خودم ه زدم. ولی فکر میکنم د منطقی تر باشه.خب مگه هر چی غلظت ماده بیشتر باشه سرعت تبدیلش به محصول بیشتر نمیشه؟ چرا باید بعد یه مدت سرعت کم بشه؟
 

darwin

New Member
ارسال ها
11
لایک ها
0
امتیاز
0
#53
- دوستان پارسال با 13% هم قبولی داشتیم. و امسال هم به احتمال زیاد کف پایین تر و یه چیز در حدود 10% میشه.
-- من شنیدم پارسال از بس نمره ها افتضاح بوده فقط 300 نفر مرحله 1 گرفتن. شما خبر ندارین امسال چند تا میگیرن؟
-- به اون سوالای قبلی هم باز کسی جواب نداد؟ کسی نمیدونه؟
 

A_A

New Member
ارسال ها
14
لایک ها
2
امتیاز
0
#54
آقاي darwin
خوب همينجور كه ماده A به B تبديل ميشه از غلظتش تو محيط كمتر ميشه پس به مرور زمان ديگه سرعت تبديلش به B كمتر ميشه، مگه غير از اين ميشه استدلال كرد ؟!
آره كف پارسال حدود 12% بوده كه امسال يكمي بايد كمتر باشه چيزي حدود 10%
+ پارسال 400 تا گرفتن (مي تونين اساميشونو تو سايت دانش پژوهان جوان ببينين) وامسال به نظر من بيشتر (مثلا 500تا!!!) ميگيرن چون شركت كنندگان زيست امسال بيشتر بودن، پس بچه هاي اين سايت اصلا ناراحت نباشن چون همگي قبولن !
 
A

armansaeedi

Guest
#55
اول سلام. یه چیزی بگم، یه عده اینجان که اصلا ارزش جواب دادن ندارن، از خانم ها A-A & samira 20 و آقایون ali2000s & darwin & Leon و بقیه بچه های تلاشگر تقاضا دارم همونطور که قبلا به این چیزا توجه نکردن الانم توجه نکنن.
خب خسته نباشید با درس ها و استرس نتایج. به ترتیب این صفحه: 1- Ali2000s تو با این درصدی که داری احتمالا جز صد نفر اولی، اصلا ترکوندی بابا! خانم A-A درست میگن! اون سوال سوبسترا ه میشه. علت هم اونه که چه E باشه چه نباشه بالاخره بعد از مدتی غلظت ماده ی اولیه کم میشه پس میخوره تو سر محور عمودی که همون سرعته حالا ماده ی E هم اضافه بشه نمودار با سرعت بیشتر که همون شیب بیشتره بالا میره ولی این یکیم به تبع قبلی تو سرش میخوره. واسه سواله گربه موافق نیستم، خانم A-A مگه گربه سوسک یا باکتری یا موش آزمایشگاهی هستش که در میگین در طول نسل ها!!! بابا گربه سنش از منم بیشتره! یه تجدید نظر بکنین لطفا!!!!!!!!!!
خانم samira 20 شما با وجود طبع شاعرانه و طنزپردازی ولی این قدر پیام هاتون طولانیه آدم حوصلش سر میره! اون سوال کلاد رو من ه زدم پس جای امیواری هستش!؟!؟!؟
به آقای darwin میگم: ما تو مدرسه مون طلایی همه چی داریم( بابا خیر سرمون تیزهوشانیم) ولی رفتن متاسفانه) گفتم که جوابارو آخر هفته خودم اینجا میزنم. نمره ی همه ی تست ها هم برابره. تشریحی ها هم جدا محاسبه میشن.
آقای leon دقت کن که سوال میگه با ثابت بودن نیتروژن خروجی! یعنی تو فرض کن با افزایش نیتروژن هم مقدار دفع ثابته! پس تا یه جایی با افزایش نیتروژن جذب در بدن زیاده و نسبت نیتروژن مانده در بدن به جذب مقدار کمیه(شیب کم) اما از یه حد بیشتر بدن دیگه بیشتر جذب نمیکنه یعنی میزان نیتروژن مانده در بدن به جذب مقدارش بالا میره حالا دفع هم ثابته پس شیب نمودار زیاد و جواب ه میشه!

خب دیگه کسی نموند ، اونم که گفتم ارزش جواب دادن نداره، پس فعلا خداحافظ.
 

samira20

New Member
ارسال ها
19
لایک ها
0
امتیاز
0
#56
آقای armansaeedi ولی به نظر من تا نتایج رو ندادن اگه هرکس هرجوابی رو که می نویسه با استدلال بنویسه هم همه یاد می گیریم هم قانع می شیم و هم اگه اشتباه بود با تبادل نظر می تونیم خودمون به جواب برسیم! تا حالا به خیال کلیدا بمونیم!
 

avashk

New Member
ارسال ها
34
لایک ها
0
امتیاز
0
#57
nemitonim vaghto talaf konim bayad aval motmaen beshim hz ghaboli bad edame bedim be kharzadan man kheili risk kardam 27 ta soalo zadam hala ke chek mikonam mibinam 11 ta ghalat daram baghie doros ba harf aghaie leon be ghabolim omidvar shodam
 

Leon

New Member
ارسال ها
12
لایک ها
0
امتیاز
0
#58
بیخیال samira 20 .راستی بچه ها شما چجوری فهمیدین که A_A دختره؟
 

friend

New Member
ارسال ها
9
لایک ها
0
امتیاز
0
#59
salam friends, bebakhshid soale 29 (kod2) ro kasi mitone ba Stedlal bege chi mishe?!!!
 

avashk

New Member
ارسال ها
34
لایک ها
0
امتیاز
0
#60
in estedlal ha badtar asabetono khord mikone
behtar montazer shim pasokhname ra bezanan bad ke malom shod motmaen shodim
shoro konim albate kod yekam vagarna javabeto midadam friend
va dar javab be leon bayad begam shokhi mikoni doste aziz ya rasi rasi enghad parti
 
بالا