تاثیردار بودن یا بی تاثیر بودن امتحان بر افزایش شوق افراد به مدرسه

SMASZOP

مشاور فیزیک
ارسال ها
952
لایک ها
529
امتیاز
0
#21
پاسخ : تاثیردار بودن یا بی تاثیر بودن امتحان بر افزایش شوق افراد به مدرسه

به نظره من که عدالته!!!
 

mohamad_javad

Active Member
ارسال ها
286
لایک ها
247
امتیاز
43
#22
پاسخ : تاثیردار بودن یا بی تاثیر بودن امتحان بر افزایش شوق افراد به مدرسه

همون طور که دوستان اشاره کردن امتحان آدمو میسازه////ولی توی کشورمون طوری فرهنگ سازی شده که تا نگن امتحان میگیریم کسی درس نمیخونه...البته مقصر اول بچه هاهستن بعد معلما.....چون بانمره آدمو میسنجن...البته فقط تعداد کمی درس رو واسه یاد گرفتن میخونن ...میدونید کیا رو میگم؟؟؟فقط بعضی از المپی ها.....بیشتر المپی هاهم واسه جیم از کنکور میخونن.....متاسفانه اونایی که علمی میخونن نه برا نمره ومدال،،، توی نظام آموزشی براشون تره هم خورد نمیکنن همچنین نه نمره کسب میکنن ونه مدال:59::59::59::59:
 

mohamad_javad

Active Member
ارسال ها
286
لایک ها
247
امتیاز
43
#23
پاسخ : تاثیردار بودن یا بی تاثیر بودن امتحان بر افزایش شوق افراد به مدرسه

همه اینا رو بلدیم()()()()()()()()()
موضوع هدف خاصی ندارد!!!!!!
اینجا جای درد ودل نیست..........
لطفا پست الکی ندید.................
 

Ebrahimi74

New Member
ارسال ها
265
لایک ها
1,190
امتیاز
0
#24
پاسخ : تاثیردار بودن یا بی تاثیر بودن امتحان بر افزایش شوق افراد به مدرسه

البته باید یه تعادلی هم باشه. معلم فیزیک ما کلا ترم دوم 2 تا امتحان گرفت ولی ادبیات 10 تا.... خب اینطوری ما اصلا فیزیک نمیخوندیم و یاد نمیگرفتیم.....
آخ که حرف دل منو زدی توی هفته 4بار فیزیک داشتیم هفته ای 1یا2 بار دین و زندگی ولی اینقدر که ترم دوم دین و زندگی خوندیم و دوره کردیم فیزیک نخوندیم دو فصل آخر رو اصلا دوره نکردیم.
 

90h92

New Member
ارسال ها
161
لایک ها
248
امتیاز
0
#25
پاسخ : تاثیردار بودن یا بی تاثیر بودن امتحان بر افزایش شوق افراد به مدرسه

بچه ها جایی رو سراغ دارین که امتحان تو نظام اموزشی اونجا برگزار نشه؟
به هر حال این موضوع میتونه ازمایش بشه.
امتحان اگر عادلانه برگزار بشه اشکالی نداره.اما اینکه اعداد میزان دانش فرد رو میسنجن (به نظر من) درست نیست.
 

Maryam-M

New Member
ارسال ها
231
لایک ها
423
امتیاز
0
#26
پاسخ : تاثیردار بودن یا بی تاثیر بودن امتحان بر افزایش شوق افراد به مدرسه

من که خودم شخصا اگه امتحانارو بردارن تمام شور درسی نابود میشه واسم !!!!!!!!
 

orion

Well-Known Member
ارسال ها
1,193
لایک ها
1,168
امتیاز
113
#27
پاسخ : تاثیردار بودن یا بی تاثیر بودن امتحان بر افزایش شوق افراد به مدرسه

من که خودم شخصا اگه امتحانارو بردارن تمام شور درسی نابود میشه واسم !!!!!!!!

یعنی فقط برا امتحان میخونید؟؟؟؟
 

Maryam-M

New Member
ارسال ها
231
لایک ها
423
امتیاز
0
#28
پاسخ : تاثیردار بودن یا بی تاثیر بودن امتحان بر افزایش شوق افراد به مدرسه

نه ولی شور وشوقم از همین امتحاناست ...........................چون همیشه 19-20 میگیرم ....همین انگیزه ای میشه واسه ادامه درس خوندنم !!!!!
 

orion

Well-Known Member
ارسال ها
1,193
لایک ها
1,168
امتیاز
113
#29
پاسخ : تاثیردار بودن یا بی تاثیر بودن امتحان بر افزایش شوق افراد به مدرسه

نه ولی شور وشوقم از همین امتحاناست ...........................چون همیشه 19-20 میگیرم ....همین انگیزه ای میشه واسه ادامه درس خوندنم !!!!!
منم نمرم خوب میشه اکثرا ولی از امتحان الکی بدم میاد
مباحثه رو بیشتر میپسندم
 

Maryam-M

New Member
ارسال ها
231
لایک ها
423
امتیاز
0
#30
پاسخ : تاثیردار بودن یا بی تاثیر بودن امتحان بر افزایش شوق افراد به مدرسه

خوب تبریک منم دم به دقیقه امتحان گرفتنو دوست ندارم !!!!!
 

mehran88

New Member
ارسال ها
640
لایک ها
1,232
امتیاز
0
#31
پاسخ : تاثیردار بودن یا بی تاثیر بودن امتحان بر افزایش شوق افراد به مدرسه

من یه طرحی توی نظرم دارم.چون بچه هایی که میان اینجا و ممکنه ده بیست سال دیگه کاره ای بشن این طرح رو بدونن بد نیست.ممکنه با کمی تغییرات موجب تحول شگرفی توی نظام آموزشی بشه.

این چیزی که توی نظرمه بیشتر برای تغییر نحوه برگزاری امتحانات ترم هستش و نه حذفشون.

شما الان امتحان نهایی رو در نظر بگیرید.واسه دانش آموزی که توی سال تحصیلی درس خونده باشه و با درس آشنا باشه و توی ایام امتحان هم یه مقدار خیلی کمی درس بخونه مثل آب خوردن 20 میشه.

دلیلش اینه که سوالات طراحی شده اصلا و ابدا جنبه ی خلاقیتی ندارند.

یه عادت بدی که توی همه ما ایرانیا جا افتاده و همین طور هم داره بهش دامن زده میشه معضل 20 شدگی هستش.

به همین دلیل آموزش و پرورش هم تسلیم این تصور غلط شده و مجبوره برای ارضای خانواده ها امتحانات رو عملا بدون خلاقیت برگزار کنه.

این فقط به آموزش و پرورش مربوط نمیشه و متاسفانه اکثر معلمای دبستان این رو به بچه ها آموزش میدند که امتحان باید فاقد خلاقیت باشه و همه بتونند بدون زحمت اضافه 20 بگیرن.

حالا نظر من اینه.

توی هر ناحیه ای از هر شهری کلا مثلا 20 تا معلم ریاضی داریم.این 20 تا معلم ریاضی بشینن دور هم و سوال طرح کنند به صورت زیر.

1- 15 نمره در حد کتاب درسی

2- 3 نمره از مباحث تلفیقی تر کتاب داده بشه.

3- 6 نمره از مباحث کاملا خلاقانه داده بشه به طوری که مثلا 10 درصد دانش آموزا بتونند حداقل 2 نمره از 6 نمره رو بگیرن.

این نوع امتحان واقعا فرق دانش آموزای خوب و بد رو مشخص میکنه و صرفا بر اساس عدد ظاهری نیست.

این عددی که از این امتحان بدست میاد خیلی واقعی تره.

یه مزیت دیگه ای هم که این روش داره اینه که توی مقیاس کوچیکی طراحی میشه و طراحان در واقع خود مدرس ها هستند و وقتی طراح میاد سوال خلاقانه توی امتحانش میگنجه پس مجبوره طوری به دانش آموزا درس بده که بچه ها از پس سوال های غیر حفظی و بر پایه کاملا مفهومی(نه این مفهومی کاذبی که بچه ها توی گزارش های امتحان نهایی گزینه 2 میگن:45:) بر بیان.

البته طبیعتا این روش باید از اول دبستان روی بچه ها اجرا بشه تا از همون روز اول به 20 عادت نکنند.مثلا اگه الان این روش یهویی روی یه دانش آموز دوم دبیرستانی احرا بشه که تا الان آرمانش 20 بوده قطعا از درس و امتحان متنفر میشه.چون برای این دانش آموز امتحان هم ارزه با 20.امتخان واسه این دانش آموز با فهمیدن و خلاقیت هم ارز نیست و نمی تونه این رو به عنوان یه هدف بپیذیره.

این روش و روش های مشابه اون تنها مشکلی که دارند اینه که استارت زدنشون سخته و باید از یه سالی شروع بشه و دانش آموزای اول دبستانی با این روش بالا بیان.همیشه مخالفت های نابجا از روی ترس و تلقین شکست موجب اجرا نشدن این گونه طرح ها شده.

هر چقدر دیر تر شروع کنیم بیشتر ضرر می کنیم.بالاخره از یه جایی باید شروع کرد.

حالا این کار در تک تک گروه های آموزشی کشور فرض کنید برگزار بشه(مثلا 2000 گروه ریاضی)

در نهایت آموزش و پرورش بیاد و از 2000×15 سوال ایجاد شده 20 سوال رو گلچین کنه و از بهترین طراحا قدردانی کنه.

این طوری به طور اتوماتیک رقابت شهر به شهر ، روستا به روستا و ... بین معلم ها ایجاد میشه تا بهتر درس بدند و بهتر امتحان بگیرند و بچه ها رو مجبور کنند به قصد خلاقیت درس بخونند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر

90h92

New Member
ارسال ها
161
لایک ها
248
امتیاز
0
#32
پاسخ : تاثیردار بودن یا بی تاثیر بودن امتحان بر افزایش شوق افراد به مدرسه

15+3+6=24
امتحان از چند نمره حساب میشه؟
ینی اگه ی نفر 2 نمره از 6 نمره رو گرفت نمره ی کلش از 20 حساب میشه؟
 

mehran88

New Member
ارسال ها
640
لایک ها
1,232
امتیاز
0
#33
پاسخ : تاثیردار بودن یا بی تاثیر بودن امتحان بر افزایش شوق افراد به مدرسه

15+3+6=24
امتحان از چند نمره حساب میشه؟
ینی اگه ی نفر 2 نمره از 6 نمره رو گرفت نمره ی کلش از 20 حساب میشه؟
من یادم رفت بگم.

نمره ی هر امتحان همون 20 خواهد بود.اما سوالات خلاقیت باید طوری طراحی بشن که کلا توی کشور حد اکثر 100 نفر بتونند نمره 26 رو بگیرند.

مثلا یه جایزه ای رو هم تعیین کنند واسه اونایی که می تونند 26 رو بگیرند.

در واقع هر کی بیشتر از 20 گرفت به یه نحوی تشویق بشه .اما حراکثر نمره وارده 20 خواهد بود.

دانش آموزی که الان خیلی راحت با خوندن کتاب و بدون هیچ زحمت اضافه ی دیگه ای می تونه 20 امتحان نهایی بگیره توی این سیستم خیلی زرنگ باشه می تونه 18 یا 19 بگیره(دیگه خیلی خیلی زرنگ باشه:98:)

در واقع دانش آموزا توی این سیستم یاد میگیرن برای 20 گرفتن آفریده نشده اند:217: برای خلاقیت آفریده شده اند:109:

این جور کارها واقعا یه عزم ملی می خواد و معلمها باید احساس مسئولیت کنند واسه اجرای همچین چیزایی.اشکال این طور طرح ها هم همون طور که گفتم استارت زدنشونه.استارت این طرح با دو مشکل به ظاهر اساسی مواجهه.

1- باید از اول دبستان اجرا بشن

2- همه معلمها در اجرای اون کمک کنن و ساز مخالف نیان!
 

-com-

New Member
ارسال ها
131
لایک ها
155
امتیاز
0
#34
پاسخ : تاثیردار بودن یا بی تاثیر بودن امتحان بر افزایش شوق افراد به مدرسه

با عشق درس بخونید انگیزه خود به خود میاد!!!
 

bh2ao

Well-Known Member
ارسال ها
1,549
لایک ها
2,014
امتیاز
113
#35
پاسخ : تاثیردار بودن یا بی تاثیر بودن امتحان بر افزایش شوق افراد به مدرسه

ي جاي كار إيراد داره نمي تونيم يهو بجه اي ك تا سوم راهنمايي امتحان=20 مي دونسته تو اول بياد و 16,17 بكيره از 20(همه ك خيلي زرنك نيستن!)..

ب نظرم بايد تا بنجم ابتدايي توصيفي سنجيده بشن! وقتي اومدن اول راهنمايي تو جو قرار مي كيرن يعني بهشون تلقين ميشه ك دارن تو ي سطح جديد درس مي خونن!

و ب نظرم ب جاي 26 نمره 100 نمره اي باشه امتحانات و لازم نيست ك 100تا سوال بكيرن برا اين امتحان مي تونن 20 تا سوال 5 نمره اي بكيرن و يا ب طريقي ديكه ك خلاقيت هم در اون دخيل باشه!
ب نظرم اينجوري واقعن عالي ميشه ديكه كسي برا 20 شدن يا نمره درس نمي خونه يعني حفظ نمي كنه مطالب رو رو ميز و در و تخته نمي نويسه و امتحان تنها و تنها بر بايه ي فهم دانش اموز انجام مي كيره!
مثلا ج عيبي داره ك دانش اموز سر جلسه ي امتحان ي باك كنشو از ي ارتفاع معين بندازه بايين و زمان افتادن رو با ساعتش تعيين كنه و ب سوال جواب بده!؟

ب نظرم اين جوري ب ي جامعه ي ارماني نزديك تر مي شيم!
 

orion

Well-Known Member
ارسال ها
1,193
لایک ها
1,168
امتیاز
113
#36
پاسخ : تاثیردار بودن یا بی تاثیر بودن امتحان بر افزایش شوق افراد به مدرسه

ي جاي كار إيراد داره نمي تونيم يهو بجه اي ك تا سوم راهنمايي امتحان=20 مي دونسته تو اول بياد و 16,17 بكيره از 20(همه ك خيلي زرنك نيستن!)..

ب نظرم بايد تا بنجم ابتدايي توصيفي سنجيده بشن! وقتي اومدن اول راهنمايي تو جو قرار مي كيرن يعني بهشون تلقين ميشه ك دارن تو ي سطح جديد درس مي خونن!

و ب نظرم ب جاي 26 نمره 100 نمره اي باشه امتحانات و لازم نيست ك 100تا سوال بكيرن برا اين امتحان مي تونن 20 تا سوال 5 نمره اي بكيرن و يا ب طريقي ديكه ك خلاقيت هم در اون دخيل باشه!
ب نظرم اينجوري واقعن عالي ميشه ديكه كسي برا 20 شدن يا نمره درس نمي خونه يعني حفظ نمي كنه مطالب رو رو ميز و در و تخته نمي نويسه و امتحان تنها و تنها بر بايه ي فهم دانش اموز انجام مي كيره!
مثلا ج عيبي داره ك دانش اموز سر جلسه ي امتحان ي باك كنشو از ي ارتفاع معين بندازه بايين و زمان افتادن رو با ساعتش تعيين كنه و ب سوال جواب بده!؟

ب نظرم اين جوري ب ي جامعه ي ارماني نزديك تر مي شيم!
چیزی که میگی خیلی قشنگه و عالی.....ولی برای اتفاق اغتادن همچین چیزی باید کل آموزش و پرورش متلاشی و از نو ساخته بشه(بد بختانه)
 

bh2ao

Well-Known Member
ارسال ها
1,549
لایک ها
2,014
امتیاز
113
#37
پاسخ : تاثیردار بودن یا بی تاثیر بودن امتحان بر افزایش شوق افراد به مدرسه

چیزی که میگی خیلی قشنگه و عالی.....ولی برای اتفاق اغتادن همچین چیزی باید کل آموزش و پرورش متلاشی و از نو ساخته بشه(بد بختانه)
اخه ديدم mehran88 ايدشو داد ك واقعن هم جالب بود كفتم تكميلش كنم ب اين اميد ك بس فردا ك ما ها ي كاره اي تو اين مملكت شديم اين ايده هرو داشته باشيم!
 

Zakernezhad

New Member
ارسال ها
520
لایک ها
528
امتیاز
0
#38
پاسخ : تاثیردار بودن یا بی تاثیر بودن امتحان بر افزایش شوق افراد به مدرسه

سلام من میگم در کنار این بحثا بریم تو بحث امتحان نهایی.
چطوره؟
هم نظرامونو میگیم هم نمراتو تا رقابت ایجاد کنیم وهم تجربیاتمون رو ردو بدل کنیم تا بقیه دوستان که امتحان ندادن استفاده کنن!!!
یاعلی
 

bh2ao

Well-Known Member
ارسال ها
1,549
لایک ها
2,014
امتیاز
113
#39
پاسخ : تاثیردار بودن یا بی تاثیر بودن امتحان بر افزایش شوق افراد به مدرسه

سلام من میگم در کنار این بحثا بریم تو بحث امتحان نهایی.
چطوره؟
هم نظرامونو میگیم هم نمراتو تا رقابت ایجاد کنیم وهم تجربیاتمون رو ردو بدل کنیم تا بقیه دوستان که امتحان ندادن استفاده کنن!!!
یاعلی
يا علي!....
شروع كنيد!
 

ghazaalqsm

Well-Known Member
ارسال ها
398
لایک ها
260
امتیاز
63
#40
پاسخ : تاثیردار بودن یا بی تاثیر بودن امتحان بر افزایش شوق افراد به مدرسه

به نظر من امتحان نهايي خيلي چيز مزخرفيه،البته از امتاناي عادي خيلي بهتره!
 
بالا