وضعیت
موضوع بسته شده است.

cleopatra

New Member
ارسال ها
64
لایک ها
23
امتیاز
0
#1
سلام دوستان
این تایپیک درباره ی عدالته! عدالتی که باید در ورود به دانشگاه رعایت بشه ولی ... :?

همه ما می دانیم که استادان دانشگاه قشر محترمی هستند. به خصوص اگر عضو هیئت علمی باشند.خب بالاخره سالها زحمت کشیدند و خون دل خوردند و دود چراغ! خوردند تا به این جا رسیدند و احترام و موقعیت و رفاهی که نصیبشون می شه کاملا حقشون هست.

اما یک ساله که این سوال داره منو اذیت می کنه! و اون اینه که فرزندان این افراد چه حقی بر گردن ما دارند؟ چرا اگر کسی پدرش عضو هیئت علمی باشه می تونه هر دانشگاهی که خواست درس بخونه؟ پس تلاش بچه های عادی چی میشه؟ :roll:

همه شما می دانید سهمیه هیئت علمی یعنی چی؟اگر نمی دونید من می گم: یعنی دانشجویی که پزشکی زابل قبول می شه به خاطر اسم و رسم پدر یا مادرش می تونه بره تهران درس بخونه! (این عین واقعیت هست امسال خودم شاهد همچین موردی بودم!)یا این که دانشجویی می تونه با استناد بر احترامی که والدنیش در جامعه دارند باهر رتبه ای هرجایی که خواست درس بخونه! :?: در واقع سهمیه هیئت علمی یعنی عدالت! عدالتی که وجود ندارد.

چنین فرزندانی مطمئنا از رفاه نسبی برخوردار بودند و مطمئنا از لحاظ مادی و معنوی تامین بودند. مطمئنا توانایی مالی شرکت در کلاس های گوناگون را داشتند. مطمئنا سطح زندگی شان از افراد عادی جامعه بالاتر بوده است. ولی گویی باز از جامعه طلبکارند! و باید در بهترین رشته ها و بهترین دانشگاه ها تحصیل کنند. چون والدینشان بهترین بودند. واقعا چرا؟ به چه حقی؟

گیرم پدر تو بود فاضل* از فضل پدر تو را چه حاصل؟
این دیگر چه قانونی هست که در کشور ما تصویب شده؟!

جالب اینه که همین افراد وقتی اسم سهمیه جانبازان و شهدا و... وسط می آد کلی داد و هوار به راه می اندازند که چه خبره!.........
بقیه اش رو نمی تونم بنویسم چون این قشر جامعه برای من عزیزند و حرف هایی که پشت سرشون زده میشه نامردی تمام هست!(این رو هم ذکر کنم که ما در بین اقوام و آشنایانمان نه شهید داریم نه جانباز)
در حالی که فرزندان جانبازان و شهدا و ایثارگران با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند. از جمله غصه ای که به خاطر دوری از پدر یا بیماری پدر می خورند. یا حتی امکان این هست که بضاعت شرکت در کلاس های کنکور رو نداشته باشند. آیا حقشون نیست که به خاطر حقی که پدرانشان بر گردن ما دارند ازشون دلجویی کنیم؟ ضمن این که سهمیه هیئت علمی با سهمیه جانبازان و شهداو.. زمین تا آسمون فرق می کنه.

فقط کافیه یک نفر! فقط یک نفر یک دلیل منطقی برای سهمیه هیئت علمی بیاره اون وقت من می گم این سهمیه عین عدالته!
 

najafi2020

New Member
ارسال ها
685
لایک ها
195
امتیاز
0
#2
سلام دوست عزیز فکر می کنه فقط اساتید دانشگاه هستند که دارن به ما خدمت می کنن.تو ایران یه ملت است که داره زحمت می کشه و خدمت می کنه که همشون دوست دارن فرزندانشان برن دانشگاه آیا به این دلیل باید به بچه هاشون سهمیه داد؟

از فردا هم یهو می بینی یه سهمیه دیگه درست می کنن که هر کس باباش سبزی فروشه بدون کنکور می ره دانشگاه و سهمیه هیت سبزی فروشان رو داره چون که باباش سبزی تازه به مردم می ده.

دوست من اگر یه پیمانکار(حالا فکر نکنی بابام پیمانکاره) نیاد جاده سازی نکنه اون استاد عزیز شما از اون سر شهر پیاده میاد دانشگاه به شما درس بده؟

لابد می گی باید به بچه ی پیمانکار هم سهمیه داد. نه خیر عزیزم پس اون کارگری که زیز ماشین آلات سنگین کار می کنه وسنگ هارو جمع می کنه چی؟
اون راننده ی کامیون چی؟مگه اونا نمی خوان بچشون بره دانشگاه؟ لابد می گی می خواستن درس بخونن کارگر نشن. منم می گم مگه به اونا اجازه داده می شه برن دانشگاه با وجود این که چون یکی باباش فلان کاره است تا هزار سال جدو آبادش از سهمیه استفاده می کنن و می رن دانشگاه.

تازه همین اساتید زحمت کش دانشگاه هم یه چه چیزایی از بعضیاشون دیدم که شرمم میاد اینجا بگم.
منم هیچ دلیلی نمی بینم چون بابای فلانی فلان کارو کرده سهمیه داشته باشه؟ اگر فردا پسر همون آدم قاتل در بیاد باباشو دار می زنن؟

از همه ی شما عذر می خوام که این حرف هارو می زنم آخه اگه نمی زدم نمیشد :?:
 

cleopatra

New Member
ارسال ها
64
لایک ها
23
امتیاز
0
#3
خب منم دارم همین رو میگم! :D
هر کسی باید نون تلاش و زحمت خودش رو بخوره نباید بین افراد فرق گذاشته شه!
آره همه دارن خدمت می کنندهمه دارن زحمت می کشن. پس چرا بینشون تبعیض قائل میشن. چرا بعضیا امتیازاتی باید داشته باشن که حقشون نیست؟ :roll:
 

najafi2020

New Member
ارسال ها
685
لایک ها
195
امتیاز
0
#4
منم از اون اول فهمیدم که شما چی می فرمایید ولی یه جورایی نوشتی که یک کم حق به جانب اساتید به چشم میاد.

البته می دونم اگه محکم تر از این می نوشتی یه عده ناراحت می شدن.ولی من می گم حرف حق را باید هر جور شده هر گجا که شده به هر قیمتی که شده زد تا بعضی ها سواستفاده نکنن :)
 

miladkvr

New Member
ارسال ها
375
لایک ها
841
امتیاز
0
#5
به نام خدایی که در همین نزدیکیهاست.

ممنون بچه ها که این مطالب رو گفتین. من واقعا از این موضوع خبر نداشتم. واقعا وقتی فهمیدم متعجب و البته متاسف شدم.

تازه فکرکنم سهمیه های دیگه ای هم باشه که ما خبر نداریم..........
 

miladkvr

New Member
ارسال ها
375
لایک ها
841
امتیاز
0
#6
به نام خدایی که در همین نزدیکیهاست.

شرمنده که دوتا پست پشت سرهم میدم اما خواستم بگم آدم باید بدون حاشیه درس بخونه و اونقدر سطح علمیش رو ببره بالا که این چیزا باعث نشه حقش خورده بشه....

هرچند که این سهمیه ها واقعا مسخرس..
 

mshf

New Member
ارسال ها
366
لایک ها
10
امتیاز
0
#7
منم امروز میخواستم همین تاپیک را بنویسم تازه اینا همه به کنار ممکنه باباشونم برای چیزی که داره اونقدر زحمت نکشیده باشه چون هییت علمی فعلی ممکنه بابعضی سو استفاده ها...
milad_imo09
حرف شما درست ولی من تمام زحمتم را کشیدم اما رتبم اونی که میخواستم نشد هرچند خدا را شکر دانشگام خیلی عالیه و اونیه که میخوام ولی حالا ممکنه یه رتبه چند هزار با من سر یه کلاس بشینه اینا به کنار تو دانشگاهم به خیلیاشون نمره میدن امروز فهمیدم رتبه900 میره دندون اصفهان و بادوست من که رتبش 2 رقمیه سر یه کلاس میشینه چند سال پیش 2 نفر که هیچ وقت مشخص نشد رتبشون چنده پزشکی شهرکرد اوردن دقیقا همین افراد به سهمیه شاهد هم اعتراض میکنن :( :( :(
به هر حال خدا بزرگه و سریع الحساب
 

miladkvr

New Member
ارسال ها
375
لایک ها
841
امتیاز
0
#8
به نام خدایی که در همین نزدیکیهاست.

خانم مهرزاد حرف شما رو کاملا قبول دارم. دیروز هم آقا محمد میگفتن کسی که رتبش 4000 اومده بود دانشگاه تهران با سهمیه!!!!!!!
خوب اینا واقعا بده و باید فکری به حالش بشه اما متاسفانه کو فکر...؟؟؟!!!!
 

miladkvr

New Member
ارسال ها
375
لایک ها
841
امتیاز
0
#10
mshf گفت
من دخترم به خدا یکی کمک کنه
به نام خدایی که در همین نزدیکیهاست.​

واقعا شرمنده. من معذرت میخوام. باورکنین اصلا نمیدونستم. واقعا ازتون عذر میخوام. بازم ببخشید....... :? :?
 

maryam11

New Member
ارسال ها
16
لایک ها
2
امتیاز
0
#11
سهمیه ی هیئت علمی رو بذارید پیش سهمیه ی ایثارگران اونوقت می بینید که سهمیه ی هیئت علمی حرفی برای گفتن نداره. سهمیه هیئت علمی دانشگاهو عوض می کنه( باز خوبه طرف رشته رو خودش قبول شده)اون یکی زندگیو!سهمیه هیئت علمی بعد نتایج می یاد و بالاخره همه می فهمن این خانم یا آقا چی کاره بوده اون یکی رو یه جوری حساب می کنن که اصلا هیچ کس نفهمه چه معجزه ای رخ داده!
 

hlpmostafa

New Member
ارسال ها
7
لایک ها
2
امتیاز
0
#12
فقط کافیه یک نفر! فقط یک نفر یک دلیل منطقی برای سهمیه هیئت علمی بیاره اون وقت من می گم این سهمیه عین عدالته!
سلام.برخی دلایل برای عدم وجود ببی عدالتی در این مورد:
1) این سهمیه در حقیقت سهمیه نیست.بلکه چیزی شبیه بومی گزینی دانشجویان است.یعنی فرد می تواند به محل زندگی خود بیاید.
2) این سهمیه روی دیگران تاثیر ندارد همه چیز بعد از اعلام نتایج است.
3) تعداد کسانی استفاده از این سهمیه به نفعشان است واقعا ناچیز است.
اما مثلا کافیه رییس بسیج مدرسه شما از قیافه شما خوشش بیاید در آن صورت شما عضو شورای بسیج دبیرستان خواهی شد(فعال) و 5 درصد سهمیه دریافت خواهی کرد.سهمیه واقعی.
 

mshf

New Member
ارسال ها
366
لایک ها
10
امتیاز
0
#13
مگه دیگه بسیج سهمیه داره؟ایثار گران دیگه چیه ؟
اینا که گفتی دلیل نیست اینا برا جلوگیری از اعتراضه که یعنی به شما چه ربطی داره که ما اینا رامیبریم چه رشته ای
milad_imo09 اشکال نداره :twisted:
 

maryam11

New Member
ارسال ها
16
لایک ها
2
امتیاز
0
#14
استاد ها همیشه باید راضی نگه داشته بشن. چون حرفهاشون و برخوردهاشون خیلی روی دانشجو تاثیر می ذاره. دانشجو هم که می دونین : هیچ کس نمی تونه مخالفش بیاسته...من فکر می کنم این مورد خیلی سهم موثری در رضایت استاد و در نتیجه یه جورایی همسو شدن با برنامه های دانشگاه خواهد داشت... حتما می دونین که برای هیئت علمی موافقت رئیس دانشگاه الزامیه. ( نمک گیر می شن دیگه! :) )
علاوه بر این چون بعد از نتایج محاسبه می شه همونطور که گفتن بر جا به جایی رتبه ی من و شما تاثیر نداره
 

kquran

New Member
ارسال ها
357
لایک ها
18
امتیاز
0
#15
دلیلی که دوستمون گفتن قانع کننده به نظر می رسه
خیلی از دوستای من امسال به علت سهمیه هیئت علمی به شیراز برگشتن...
و حتی اولین نفر اسم نوشتن ولی این تاثیری در سرنوشت بقیه نداره...
چون این سهمیه بعد از اعلام نتایج اعمال میشه و اگه مثلا 65 نفر ظرفیت یه رشته تو یه شهر خاص باشه اون 65 نفر اعلام میشه از سوی سازمان سنجش و بعد برای اعمال سهمیه هیئت علمی مثلا 5 نفر دیگه اضافه میشه و تعداد صندلی ها به 70 تا میرسه...
به این فکر کنید که زمانی خودتون هم ممکنه از این سهمیه واسه بچه های خودتون استفاده کنید!!!
 

najafi2020

New Member
ارسال ها
685
لایک ها
195
امتیاز
0
#16
اون دوستی که می گه سهمیه هیت علمی عدالته باید بدونه این حرف اصلا درست نیست و خیلی هم بی ربطه. چه 1 نفر چه100 نفر چه1000 از این سهمیه استفاده کنه ظالم در حق دیگرانه و اصلا این افراد هیچ گونه برتری نسبت به من و شما ندارند. چه سهمیه به رتبه مربوط بشه و چه به بومی گری. :(

با اون دوستی هم که میگه استادو باید راضی نگه داشتم مخالفم. اگر استاد نمی خواد درس بده خوب نده بعد هم بمونه خونه زن وبچه اش از گرسنگی تلف بشن. مملکت که نباید به این جور آدما باج بده دوست من. کار می کنن پول می گیرن. حالا انگار چقدر هم کارشون خوبه که منتشونو بکشیم :(
 

m-narvan

New Member
ارسال ها
53
لایک ها
6
امتیاز
0
#17
خوب اگه ابن طوری باشه نشون میده که اون رشته تو اون دانشگاه می تونسته و امکاناتش رو داشته که 70 تا پذیرش داشته باشه یعنی ظرفیت اصلی 70 بوده که 5 تاشو کم کردن واسه این سهمیه.یعنی ظرفیت اعلام شده غیر واقعی میشه و این موضوع برای بقیه هم تاثیز گذاره.
 

mshf

New Member
ارسال ها
366
لایک ها
10
امتیاز
0
#18
محض اطلاع یکی از افراد هییت علمی شهرکرد برای بچش استفاده نکرد و به نظرم یه سبزی فروشم نقش موثری در سلامت جامعه داره و میتونه مردم را راضی کنه پس چرا به بچه اونا سهمیه نمیدن
اصلا بحث سرنوشت بقیه نیست میدونی چه پولی برا یه دانشجوی پزشکی خرج میشه این پولا کی میده مردم عادی از مال باباشون که نمیدن
پس این با موروثی بودن تاج و تخت ساسانیان چه فرقی داره
مگه بقیه رشته ها چشونه؟ برن بقیه رشته ها
جالبه پس فردا به خاطر مامان باباشون میشن هییت علمی اگه چیزی بارش بود که خودش میورد پس فردا کسی که بدون هیچ زحمتی بره پزشکی و... چه احساس مسیولیتی میکنه اگه قراره حتی 1 نفر در هر رشته ای قبول بشه یا باید پولشا بده یا زحمته درس خوندنا
حق الزحمتشونا وقتی حقوق میگیرن میدن چهار روزه دیگه حتما بچه های قاضی ها هم اضافه میشن دیگه از قاضی که مهم تر نیستن
خیلی هم بابا مامانشون مایه میذارن و درس میدن که دانشگاه هامون از1000 به بالان تو جهان
فردا یکی را میکشه میذنه دندونشا داغون میکنه داروی خراب میفروشه میگن باید راضی نگهشون داریم طوری نیست چه جالب
 

bihamta

New Member
ارسال ها
757
لایک ها
345
امتیاز
0
#19
اگه واقعا استادی هست که فقط بلد باشه عضو هیئت علمی باشه و تدریس کنه و هیچ فعالیت جانبی دیگه ای نداشته باشه ببخشیدا به درک بزار راضی نباشه.
به نظر من باید از اونایی که با سهمیه میرن تو آزمونا ازمون جداگانه بگیرن.مثلا ممکن طرف با 5000 (فرقی نمیکنه تو 2 تا سهمیه)تهران قبول شه.آیا باید امتحانی که یه رتبه تک رقمی یا دورقمی میده با یه رتبه ی 4 رقمی یکی باشه؟اینم عدالت نیست.
 

najafi2020

New Member
ارسال ها
685
لایک ها
195
امتیاز
0
#20
برای اطلاع mshf می گم که شما نارحت اونی که باسهمیه می ره دکتر می شه و بلا سر مردم میاره نباش. از کجا نمی دونی که همین آدم تو دادگاه هم سهمیه هیت علمی نداشته باشه؟ :)
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا