Arrowtic

New Member
ارسال ها
16
لایک ها
1
امتیاز
0
#1
با سلام
دوستان من امسال اول دبیرستانم و میخوام کامپیوتر بخونم.مرحله اول ریاضی و کامپیوترم دراومدم.بیشتر مباحثم تا حدودی بلدم ولی ناوردا و رنگ آمیزیم فوق العاده ضعیفن!یعنی تقریبا بلد نیستم!یه نمونه سوالشو میخونم و یادم میگیرم ولی سوال بعدی دوباره روز از نو روزی از نو
چه کتابایی (و چه فصلیو) و چه سایتایی رو(اگه موجوده) و با چه ترتیبی توصیه میکنید تا بخونم و خوب یاد بگیرم؟
 
ارسال ها
199
لایک ها
268
امتیاز
0
#2
پاسخ : معرفی کتاب و منبع

بهترین کتاب برای ناوردایی و رنگ آمیزی کتاب "استراتژی های حل مسأله" نوشته ی "آرتور انگل" و ترجمه ی "یاسر احمدی فولادی" از انتشارات "باشگاه دانش پژوهان جوان" است.
 

Arrowtic

New Member
ارسال ها
16
لایک ها
1
امتیاز
0
#3
پاسخ : معرفی کتاب و منبع

من این کتابو از نشر مبتکران دارم ولی خوب فق سواله هیچ آموزشی نداره و سوالاشم به غیر از تک و توک همه خیلی سخت هستن و به تدریج سخت نمیشن!

فرق مبتکرانش با دانش پژوهانش چیه؟
 

POURIYA- F

New Member
ارسال ها
107
لایک ها
53
امتیاز
0
#4
پاسخ : معرفی کتاب و منبع

من فکر می کنم ناوردا رو از جلد 2 کتاب آقای ثروتی شروع کنین و بعد استراتژی رو بخونین بهتره.
 

hoco.hc

New Member
ارسال ها
388
لایک ها
267
امتیاز
0
#5
پاسخ : معرفی کتاب و منبع

سلام، ناوردا کلا مبحث جالبیه. شاید تنها کتابی هم که به فارسی ترجمه شده باشه، و ناوردایی رو توضیح داده باشه، همون کتابای استراتژی و کتاب آقای ثروتی هست. خودم کتاب آقای ثروتی رو ندارم و نخوندم. به نظر همون استراتژِی کافی باشه ( زیاد هم هست برای شروع ) علاوه بر این که یه جورایی می شه گفت رنگ آمیزی جزیی از ناوردایی هست ==> مثال های ناوردایی خیلی زیاد میشه. با توجه به این که شما سال اوّل هستید، زیاد انتظار نمی ره که سوالای سخت رو حل کنید. یه چیز خیلی مهم اینه که جواب سوالا رو قبل از حل کردن نبینید. به تدریج که جلو برید، می تونید تشخیص بدید که چه سوالاتی چگونه و با چه ایده ای حل می شند. اون وقت ناوردایی براتون خیلی ساده می شه. نظر من شدیدا اینه که الآن بیشتر به استقرا بها بدید تا به ناوردایی، ولی اگه ناوردا رو خوندید و قصد دارید که اونو بخونید، همون کتاب استراتژی عالی هست. در حقیقت درس نامه اش زیاد به درد نمی خوره و سطحش بالا هست. سوالاتش هم به ترتیب سختی نیست ( به نظر من این مزیت هست ) ولی شما می تونید سوالای مختلفش رو ببینید و فکر کنید و هر کدومو خواستید حل کنید. بعد از این که مسلط شدید بشینید درس نامه اش رو بخونید. تفاوت کتاب های ترجمه های مختلف در بعضی کتاب ها خیلی بالائه. توی این کتاب استراتژی هم از خیلی ها شنیدم که می گند مبتکران خیلی بده، ولی من هیچ بدی از ترجمه اش ندیدم. ( فکر کنم مبتکران وسیع تر هم باشه پخشش )
 
بالا