پاسخ : بررسی سوالات مرحله دوم المپیاد ادبی - دوره 27 - بهار 1393
خب يعني چه اين سري و آن سري؟؟؟؟؟؟
حقيقي و مجازي كه بِيتره!؛)
اون يكي هم گزينه ٤ بهتره چون اخرش گفته بيل دستاشو برده بود بالا داشت دعا ميكرد و ... .
البته سوالاي بيل كلّا سليقه اي بود هآاااا! اينا ميخواستن مثلاً استعداد بچه ها رو بسنجن!؟؟؟؟؟؛):216:
من هیچ ارتباطی بین مرگ و دعا نمیبینم
به دو دلیل گزینه ی2 درسته چون
1.به قول خانوم عبد یزدان چون گفته صدای
زنگوله های دیگری از دور شنیده میشد
2.اگر داستانو خونده باشید می فهمید که مادر رمضون مرده بود و اومد پسرشم با خودش برد (پسر هم مرد)
نویسنده تا اون لحظات آخر با ذهن کنجکاو مخاطب بازی میکنه و در دوقسمت زنگوله را به مرگ نسبت میده یکجا زمانی که کدخدا ننه رمضون رو دفن میکنه و رمضون تنها میشه اونجا ارابه ای میاد که شمع سبزی ازش میفته و دو اسب سیاه میکشنش و زنگوله های زیادی بش آویزونه و به سمت قبرستون میره
و جای دیگه اونجا که تو گزینه 2 اومده
من به شخصه تا زمانی که داستان به این نقطه نرسید نتونستم با اطمینان بگم این صدای مرگه
چون تا قبل از این میتونست به هر چیز دیگری استنباط بشه مثلا شفا یا فرشته نجات یا مصیبت به هر معنای دیگه به جز مرگ
سوال 86 :
قبول دارم یه ذره قلقلک میده خب یعنی چه به قول شما این سری و ان سری
اما نسبت به گزینه های دیگه نزدیک تره
منظور از این بیت یکی بودنه منتها هر کس به فراخور فهم مخاطبش حرف رو میزنه
حسام الدین به فراخور فهم مولوی و مولوی به فراخور فهم ما
باز هر چی اساتید بگن ما تابعیم